Här går jag och dagdrömmer om en 5712 - och blir inte mindre besatt när man ser bilder från
@Feskarn då och då, eller den här grymma tråden
https://klocksnack.se/threads/lite-tankar-om-patek-philippe-nautilus-5712-1a.36025/ av
@Chrisse från 2015. Fastnar för assymetriska dialet, månfasen (vilket är svårt att argumentera rent logiskt för att man egentligen "behöver") samt den galet vackra backsidan med urverket och mikrorotorn.
Idag är Aquanauten 5167 min dagliga klocka som får resten av klockrullen att kännas halvt ointressant, och jag hade egentligen sett fram emot ett mer eller mindre monogamt liv tillsammans med den, sover med den, duschar med den, leker med barnen med den och samlar ökad patina och minnen över tiden.
Kan dock inte slita bort tankarna från 5712. Ska försöka prova in IRL vid tillfälle längre fram till våren - men ni som har den - släng gärna upp en bild eller två samt skriv mer om hur den är att leva med, hur "försiktiga" ni är med den, känsla etc. Gärna även jämförd med Aquanauten om någon har eller har haft båda.
Lite vagt formulerad fråga antar jag - därför jag postar i den här tråden istället för en egen trådstart.
- - -
Förresten - en fråga om Pateks lysmassa - ni som haft Aquanauts eller Nautilus en längre tid eller köpt äldre modeller - försämras lumen märkbart över tiden? (Bra att veta ifall man köper äldre begagnade exemplar).
TACK!