• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Wow, riktigt tjusig. Inte sett några tyvärr men håller utkik och hojtar till om jag hittar något!
Eller hur, det finns/fanns en annan modell på C24, men Ellipsen har jag inte sett till sedan Bukowskis. Vad jag vet nytillverkas bara en calatravavariant, så kan vara svårt att hitta Ellipsen. Men det är ju en del av charmen, att söka och finna. :)

Precis, det är ju inte public figures. Varför jag tycker det är intressant, bortsett från inflation, tillgång och efterfrågan, är också förhållandet mellan exempelvis Rolex och Patek i cirkulation. Om det varje [år] tillverkas fler Rolex än vad det tillverkats Patek [totalt], urvattnas Rolex varumärke över tid, tillgångsmässigt. En parameter av många så klart.
...tankar... Efterfrågan på allt Rolex är högre än någonsin så jag ser liten risk i att de riskerar urvattna sitt varumärke någon gång i närtid. Patek kan inte ens om de vill skala upp produktionen för att matcha efterfrågan då de har mycket mer traditionell produkttionslinje. En miljon tillverkade Patek-klockor osv... långt ifrån majoriteten används inte idag så siffran i sig är kanske inte relevant till exklusiviteten för just nu efterfrågade modellserier.

God jul!

Bilagor

• BC69F734-DAEC-4C62-9882-045CD29F56B2.jpeg
    BC69F734-DAEC-4C62-9882-045CD29F56B2.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 183
Hej,

Någon som har förslag på snygga band man kan sätta på denna klocka som jag köpt till min fru?

Funderar på riktigt mörkblått eller svart men behöver lite inspiration från er proffs!

Screenshot_20201126-163825_Chrome.jpg

Jag läste en artikel på NYT, https://nyti.ms/3a2azvA där Thierry säger:

”We buy back a lot of watches every year from the secondary market, because we want to know why a watch is for sale.”

Har någon mer erfarenhet eller info om detta, vad händer med klockorna, vad händer med säljarna?

Jag läste en artikel på NYT, https://nyti.ms/3a2azvA där Thierry säger:

”We buy back a lot of watches every year from the secondary market, because we want to know why a watch is for sale.”

Har någon mer erfarenhet eller info om detta, vad händer med klockorna, vad händer med säljarna?

Intressant artikel, tack för att du delar, hade inte hört talas om det tidigare. Känns det inte främst som att de försöker hålla ner utbudet för att kunna skapa ännu mer efterfråga? Snygg långsiktig strategi för bolaget kan jag tycka!

Tillbaka
Topp