• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Fotat andras klockor och skamligt outar att de är mina :D
20151015_204237.jpg
Sååå vackra!

Riktigt härlig! Har en bara varit iväg på polering? Köpte inte du den nyservad?
Aldrig polerad, men servad en gång under garantin. Nu ser man inte slitaget i detta ljus, men i vissa ljus kan den se rätt repig ut. Tror den får sig en polering vid nästa service, om några år...
Fantastiskt! Stort grattis, en natilus är bland det bästa som går att köpa för pengar.
Thanks!
Den vita tavlan är riktigt krispig!! Snyggt
Mycket nöjd - var som (många andra) ute efter den blå i första hand men tror inte jag skulle byta så här i efterhand.

Aldrig polerad, men servad en gång under garantin. Nu ser man inte slitaget i detta ljus, men i vissa ljus kan den se rätt repig ut. Tror den får sig en polering vid nästa service, om några år...

Thanks!

Mycket nöjd - var som (många andra) ute efter den blå i första hand men tror inte jag skulle byta så här i efterhand.
Dessto färre poleringar, ju bättre. Av den här bilden ser den ju inte ut att behöva någon direkt. Det är faktiskt något mystiskt tilltalande med repor på en nautilus, det utstrålar lite gentlemanna dekadens.

+1 gällande slitage på natilus som gör den vacker. Tyvärr ser man det sällan(jag är också en mes gällande det)
Haha, jag förstår vad ni menar - men samtidigt är den så satans känslig för repor (min 16710 är tvärtom) på grund av alla blanka/borstade ytor. Men vi får se, jag kommer absolut vara återhållsam poleringsmässigt oavsett :)

Haha, jag förstår vad ni menar - men samtidigt är den så satans känslig för repor (min 16710 är tvärtom) på grund av alla blanka/borstade ytor. Men vi får se, jag kommer absolut vara återhållsam poleringsmässigt oavsett :)
Sälj den till mig så slipper du det problemet!!!!!
/j

Sälj den till mig så slipper du det problemet!!!!!
/j
Ha! Give me an offer i can't refuse.

PS. Var i London förra veckan och tittade till PP butiken. Riktigt trevlig, och en härlig touch att de har en egen liten blomsterbutik utanför där man kan köpa blomster för att "fira". Provade den nya bruntavlade RG Nautin, och fick hör att det är 2-3 års väntan på en vit 5711 och 3-4 på en blå. Herre.

Ha! Give me an offer i can't refuse.

PS. Var i London förra veckan och tittade till PP butiken. Riktigt trevlig, och en härlig touch att de har en egen liten blomsterbutik utanför där man kan köpa blomster för att "fira". Provade den nya bruntavlade RG Nautin, och fick hör att det är 2-3 års väntan på en vit 5711 och 3-4 på en blå. Herre.
Dom hade tyvärr inte slagit upp portarna när jag var där.
Fick dock inbjudan till öppnandet. Får åka dit igen.....
/j

Hur bär ni era 5711? Jag är lite mittemellan två storlekar, så antingen aningen lös eller aningen tight. När min handled är "kall" så åker klockan lätt upp en bit på armen, dock inte så löst att jag kan snurra runt den så klart. Är väl en smaksak, men ändå nyfiken.

Hur bär ni era 5711? Jag är lite mittemellan två storlekar, så antingen aningen lös eller aningen tight. När min handled är "kall" så åker klockan lätt upp en bit på armen, dock inte så löst att jag kan snurra runt den så klart. Är väl en smaksak, men ändå nyfiken.
Jag har lite lite samma problem, när jag är kall kan den röra sig lite men när jag är varm sitter den tight o bra. Minskar jag den hade den suttit för tight när jag är varm så har inte gjort något åt det, tycker ändå den sitter så nära handleden att det inte stör. Det finns halvlänk att köpa om du behöver.

Jag har lite lite samma problem, när jag är kall kan den röra sig lite men när jag är varm sitter den tight o bra. Minskar jag den hade den suttit för tight när jag är varm så har inte gjort något åt det, tycker ändå den sitter så nära handleden att det inte stör. Det finns halvlänk att köpa om du behöver.
Mm, dessutom är halvlänken rätt ful. Kör nog vidare på "lite för stor oftast" snarare än "väldigt tight ibland" då ;)

Om den sitter för tight så borde det med tiden finnas risk för "stretch" i länken eller vad tror ni? Speciellt när man böjer handleden, typ sätter ner hanflatan plant mot bordet (svårt att förklara inser jag :)

Är det inte en och en halv-länk som finns?

Om den sitter för tight så borde det med tiden finnas risk för "stretch" i länken eller vad tror ni? Speciellt när man böjer handleden, typ sätter ner hanflatan plant mot bordet (svårt att förklara inser jag :)
Du ska givetvis inte ha den för tight. Stretch skapas annars av att du har den för slappt vilket sliter på länken vid friktionen av att länken rör på sig.

Tillbaka
Topp