• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Är det inte en och en halv-länk som finns?
Jo, och de är tydligen skitfula (enligt Bo Berggren i alla fall).

Om den sitter för tight så borde det med tiden finnas risk för "stretch" i länken eller vad tror ni? Speciellt när man böjer handleden, typ sätter ner hanflatan plant mot bordet (svårt att förklara inser jag :)
Vet vad du menar, sitter den långt "ned" mot handen och man böjer upp handen kan den ju eventuellt stretchas eller till och med knäppas upp.

Här har ni en lite ärligare bild förövrigt, där man ser lite mer av slitaget :)

hlkT4GX.jpg
Den är ju i toppskick.

Well, länkar har väl aldrig varit pateks starka sida ;) Men tycker ändå den är helt ok. Ibland har man inte så mycket till val liksom.
Själv är jag jävligt nöjd att den sitter perfekt utan den skapelsen.
Tycker länkar är både deras toppar och dalar faktiskt. Hade nog hellre haft ståltråd än den där vidriga. Den är nästan lika hemsk som aquanaut länken;)

Hej KS! Jag är nyregistrerad här på forumet men har gottat mig i alla bilder och reviews i evigheter. Är på jakt på en 5196g och det lutar åt denna: http://www.chrono24.se/patekphilipp...pp-serviced-geneva-2015--5196g--id3785861.htm via chrono24. I mina ögon ser allt bra ut - box och cert i sin ordning. När det är mitt första köp via chrono24 vill jag försäkra mig hos er som kanske är lite mer rutinerade klockköpare att klocka i fråga ser ok ut! :)

Also: fortsätt med alla underbara PP-bilder!!

Hej KS! Jag är nyregistrerad här på forumet men har gottat mig i alla bilder och reviews i evigheter. Är på jakt på en 5196g och det lutar åt denna: http://www.chrono24.se/patekphilipp...pp-serviced-geneva-2015--5196g--id3785861.htm via chrono24. I mina ögon ser allt bra ut - box och cert i sin ordning. När det är mitt första köp via chrono24 vill jag försäkra mig hos er som kanske är lite mer rutinerade klockköpare att klocka i fråga ser ok ut! :)

Välkommen.
Den ser riktigt fin ut, verkar vara en NOS från 2006. Och nyservad dessutom.
Priset ligger ca 20-25% under nylistpriset och frågan du måste ställa dig är om det är värt den rabatten för att köpa en 10 år gammal klocka utan garantin? Skicket är ju som ny men om du ska sälja i framtiden så påverkar så klart åldern andrahandsvärdet.
Själv hade jag nog klippt den om jag vore på jakt efter en G då jag tycker priset ligger rätt och säljaren är seriös. Har handlat själv från honom.
Grattis om du tar den, en mer klassisk dress klocka är svår att finna :)

Edit: tittade en gång till och det är inte en NOS (new, old stock) utan den har antagligen blivit polerad vid servicen.
Kolla på baksidan av armbandet så ser man att den är ganska använd.
Det ligger en opolerad från 2005 från Tyskland på C24 med trusted checkout ca 10.000kr under Fransmannens pris om det kan vara ett alternativ?

Senast ändrad:
Välkommen.
Den ser riktigt fin ut, verkar vara en NOS från 2006. Och nyservad dessutom.
Priset ligger ca 20-25% under nylistpriset och frågan du måste ställa dig är om det är värt den rabatten för att köpa en 10 år gammal klocka utan garantin? Skicket är ju som ny men om du ska sälja i framtiden så påverkar så klart åldern andrahandsvärdet.
Själv hade jag nog klippt den om jag vore på jakt efter en G då jag tycker priset ligger rätt och säljaren är seriös. Har handlat själv från honom.
Grattis om du tar den, en mer klassisk dress klocka är svår att finna :)

Edit: tittade en gång till och det är inte en NOS (new, old stock) utan den har antagligen blivit polerad vid servicen.
Kolla på baksidan av armbandet så ser man att den är ganska använd.
Det ligger en opolerad från 2005 från Tyskland på C24 med trusted checkout ca 10.000kr under Fransmannens pris om det kan vara ett alternativ?

Tack för ett snabbt svar @Niklas!

Såg den från Tyskland daterad 2005 men den ser lite för sliten ut. Dom skriver även att det är en 2a (gott skick). Söker snarare en i mint condition.

Såg även denna, 2015. http://www.chrono24.se/patekphilippe/calatrava-5196g--id3840738.htm tankar?

/Marcus

Kul att du tittar på en 5196g. Själv har jag en 5196j jag är extremt nöjd med.

5196G har en riktigt fin silvrig tavla(samma som till Rosén) som är extremt vacker.
Som Niklas skrev är den gissningsvis polerad. Tydligast syntes nästan på spännet som fått väldigt rundade kanter.
Lägger du några kronor till bör du få en ny istället

Dra upp en lista på vilka klockor du ägt samt äger. Den slår samtliga Seiko och Sinn-samlare på fingrarna långa vägar:D

Jag må vara den enda här på forumet som inte gillar patek. Kan vara för att jag är ny här :), vem vet.
Jag uppskattar hantverket som ligger bakom dessa klockor men jag tycker inte att aquanat, nautilus eller calatrava klockorna är snygga.
Deras komplikation klockor uppskattar jag däremot. Helt magiska.
//KlockGrabben

Tillbaka
Topp