• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

84CA0DDB-5D42-4D2E-9798-1F4586732D20.jpeg
 
oklart vad som faktisk säljs för. Kan säga såhär.
Jag har tackat nej till bud på 600.000kr på min i stål, och 950.000kr på min i rosè.

Fullständigt sinnesjukt.

Såg förresten att 5711R tickat upp på 500.000USD.
Jag som väntade en i år, blir nog inget med den :arghh:
 
  • Like
Reactions: PJZ
Om jag tolkar allt rätt så verkar det som att nedanstående modeller utgår från Pateks sortiment. Spännande se ev nytillskott.

5990a
5711r
Grön 5711
5372p's
5270p
5320g
5204r B&W
5205 R R G
5230 G R
5231J
5930G
5297G
5196 J R G P
7300r 1 010
 
Om jag tolkar allt rätt så verkar det som att nedanstående modeller utgår från Pateks sortiment. Spännande se ev nytillskott.

5990a
5711r
Grön 5711
5372p's
5270p
5320g
5204r B&W
5205 R R G
5230 G R
5231J
5930G
5297G
5196 J R G P
7300r 1 010
Finns det en förteckning över utgångna modeller någonstans? Mer än vad som bara försvunnit från hemsidan alltså?
 
Om jag tolkar allt rätt så verkar det som att nedanstående modeller utgår från Pateks sortiment. Spännande se ev nytillskott.

5990a
5711r
Grön 5711
5372p's
5270p
5320g
5204r B&W
5205 R R G
5230 G R
5231J
5930G
5297G
5196 J R G P
7300r 1 010
Många trevliga referenser som försvinner om nu denna är korrekt. Vilket den till stor del verkar vara. Bör komma lite nya World Timers i alla fall...
5205G har jag på flera andra sett sägas finnas kvar. Alla Nautilus redan borta från hemsidan, så där garanterat borta.
Finns det en förteckning över utgångna modeller någonstans? Mer än vad som bara försvunnit från hemsidan alltså?
Kanske misstolkar dig, men är inte detta precis en förteckning över vad som troligen försvinner?
 
Många trevliga referenser som försvinner om nu denna är korrekt. Vilket den till stor del verkar vara. Bör komma lite nya World Timers i alla fall...
5205G har jag på flera andra sett sägas finnas kvar. Alla Nautilus redan borta från hemsidan, så där garanterat borta.

Kanske misstolkar dig, men är inte detta precis en förteckning över vad som troligen försvinner?
Ja sorry det var en otydlig frågeställning från mitt håll

@Proust lät som han själv inte var helt säker på listan och från annat håll har jag bara hört att grejerna som är borta från hemsidan antas helt borta.
Så undrade mest vart man kan få mer info än så, dvs mer än att kolla vad som är borta från hemsidan (iom att t.ex. 5196 och 5205 är kvar där)
 
Ja sorry det var en otydlig frågeställning från mitt håll

@Proust lät som han själv inte var helt säker på listan och från annat håll har jag bara hört att grejerna som är borta från hemsidan antas helt borta.
Så undrade mest vart man kan få mer info än så, dvs mer än att kolla vad som är borta från hemsidan (iom att t.ex. 5196 och 5205 är kvar där)
Allt förutom Nautilus är kvar på hemsidan. Tror de vill ha kvar sådant som de ännu vill kunna leverera ut och som kanske tar en stund att sälja slut? Vet ex att 5960G var kvar över ett år på hemsidan innan den försvann.

AD bör ha fått listorna. Inte många kunder som får denna info, därav endast rykten eller mail mellan AD/kunder som florerar med vad som utgått. Kollar du IG så känns denna lista ovan mkt trolig då tunga konton bekräftar samma modeller i princip.

När den officiella listan släpps direkt från Patek vet jag ej. Har hört feb, har hört i samband med W&W och nysläpp!?
 
Allt förutom Nautilus är kvar på hemsidan. Tror de vill ha kvar sådant som de ännu vill kunna leverera ut och som kanske tar en stund att sälja slut? Vet ex att 5960G var kvar över ett år på hemsidan innan den försvann.

AD bör ha fått listorna. Inte många kunder som får denna info, därav endast rykten eller mail mellan AD/kunder som florerar med vad som utgått. Kollar du IG så känns denna lista ovan mkt trolig då tunga konton bekräftar samma modeller i princip.

När den officiella listan släpps direkt från Patek vet jag ej. Har hört feb, har hört i samband med W&W och nysläpp!?
Aok, tack för förtydligande!
 
Den är så ful så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tankarna dras direkt mot Hublot.

Ser ingen koppling till Hublot alls (vilket också är ett märke jag avskyr). Det som gör denna klocka gräslig och färgen och bara färgen. Med en benvit urtavla skulle den vara snygg! Nu ser den ut som något från Fyndiq.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Ser ingen koppling till Hublot alls (vilket också är ett märke jag avskyr). Det som gör denna klocka gräslig och färgen och bara färgen. Med en benvit urtavla skulle den vara snygg! Nu ser den ut som något från Fyndiq.
Mje...Smaken ar som baken min van.

Jag gar mot strommen och sager jag gillar den turkosbla fargen. Var kan jag kopa en och hur mycket rabatt far jag... :happyhappy:
 
Inte alls förtjust i det turkosa. Flopp för min del.


Den är så ful så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tankarna dras direkt mot Hublot.

Köpt på Halmstads Auktionskammare?

Jag tycker inte att man bara kan bedöma den här klockans utseende isolerat utan behöver sätta den i ett sammanhang. Visst är den bleka blå färgen väldigt speciell men det är ju Tiffanys signaturfärg och det är en blinkning till den sista serien 5711. Att Arnault får (köpa?) en unik klocka som CEO på LVMH som köpte Tiffany för en tid sedan blir ju logiskt. Särskilt för att smörja inför ett framtida köp av Patek…
 
Tillbaka
Topp