Stämmer!Samma som i att man bara drar i den för att expandera länken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer!Samma som i att man bara drar i den för att expandera länken?
Är väl inte friktion som håller dem på plats eller?Och omega på 50-talet
Eller fortis, gissningsvis från samma tidsepok. Justeras genom friktion.Och omega på 50-talet
Hör inte hemma i denna tråd, men det där skall inte vara friktion vad jag vet utan klick/hack.Eller fortis, gissningsvis från samma tidsepok. Justeras genom friktion.
Det stämmer att spännet glider med flera hack/stopp, jag ser dock inte hur Pateks spänne är utformat? Glider det bara ut utan hack/stopp till längsta läget, dvs det har bara två längder?Är väl inte friktion som håller dem på plats eller?
Det är bara att knyta näven i fickan över att det inte blev bättreInstegsPatek
Gissa vad som kommer om några år? Stål, såklart. Vem kunde anat?Pen sak, men ærlig talt...gitt alt som ble sagt om at 5711 måtte fases ut fordi den fikk for mye oppmerksomhet og at PP var så mye mer...så lager de to andre 5711 (grønn og lyseblå)...og nå en 5811 som ser helt lik ut men i WB. Same urverk som 5711. Snakk om morsomme prinsipper. og misvisende strategiske grep. LOL.
Jag håller med Eller att de skulle tagit bort datumet helt.Bra uppdateringar, dock så tycker jag fortfarande att datumskivan ska vara i ton med tavlan.
Sosse!InstegsPatek
Blivit kallad mkt i mina dagar, men aldrig sosse.. det var under bältetSosse!
Tråkigt att man inte får timvisare på instegsmodel
Sant, ska be dom ta bort timvisaren på min med vid nästa service för en cleanare lookBlivit kallad mkt i mina dagar, men aldrig sosse.. det var under bältet
Tiden ser man på mobilen, det är sedan gammalt.. således behövs ingen timvisare
Korrekt!Läste någon stans att de återgått till 2-delad boett från 5711:ans 3-delade.
Jag är inte så säker på det. Det här är ju såklart ett genidrag av Patek för att kunna lägga vantarna på den premie som andrahandsmarknaden betalat för 5711 i A då G inte är speciellt mycket dyrare (A på andrahandsmarknaden och G listpris) och degen hamnar i Sterns ficka istället för gråhandlarnas. Skillnaden i tillverkningskostnad inkl. material lär vara ytterst marginell mellan A och G.Gissa vad som kommer om några år? Stål, såklart. Vem kunde anat?
Moahahaha! Nån som är sugen?
Grym!Finns det fler regulatorer på forumet?
5726 vit är min absoluta endstation.Hittade några gamla bilder, bra tider
Mins det, dock var det absolut inget lökigt. 5196 och 5167 som byte., hade absolut vart aktuellt om inte Royal Watches dykt upp med en påse ”mynt”5726 vit är min absoluta endstation.
Minns att jag erbjöd dig nåt lökigt bytesförslag när det begav sig.
Ha ha, ja det var ju hyfsat ändåMins det, dock var det absolut inget lökigt. 5196 och 5167 som byte., hade absolut vart aktuellt om inte Royal Watches dykt upp med en påse ”mynt”
Hittade några gamla bilder, bra tider
5726 vit är min absoluta endstation.
Minns att jag erbjöd dig nåt lökigt bytesförslag när det begav sig.