• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

carlmartin

Rolex
2-Faktor
6119G - Fantastisk klocka
435EA223-1109-4AE9-AD7C-FD90D1268123.jpeg

Men så kul att se en i det vilda! Har du haft den länge? Några intryck? Ser kanonfin ut!

Snåla inte med bilderna (i olika ljus) 🙏🙏
 

KlockS

Breitling
Men så kul att se en i det vilda! Har du haft den länge? Några intryck? Ser kanonfin ut!

Snåla inte med bilderna (i olika ljus) 🙏🙏
Inte jättelänge🙌 Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.

Urtavlan är underbar. Elegant men otroligt vacker eftersom den skiftar mycket beroende på hur ljuset faller in. Ibland (som tidigare bild upplevs den ljus) och nu lägger upp en där den istället upplevs mörk.

Sedan kul att det är öppen baksida så man ser urverket.
F3F74F6D-424F-40D4-AC15-E2D58070CCDE.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Inte jättelänge🙌 Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.

Urtavlan är underbar. Elegant men otroligt vacker eftersom den skiftar mycket beroende på hur ljuset faller in. Ibland (som tidigare bild upplevs den ljus) och nu lägger upp en där den istället upplevs mörk.

Sedan kul att det är öppen baksida så man ser urverket.
F3F74F6D-424F-40D4-AC15-E2D58070CCDE.jpeg

Otroligt fin! I min värld som vassast när ljuset hamnat så den blir lite mörkare. Har inte sett den live än men ser fram emot det 👍😊
 
Inte jättelänge🙌 Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.

Urtavlan är underbar. Elegant men otroligt vacker eftersom den skiftar mycket beroende på hur ljuset faller in. Ibland (som tidigare bild upplevs den ljus) och nu lägger upp en där den istället upplevs mörk.

Sedan kul att det är öppen baksida så man ser urverket.
F3F74F6D-424F-40D4-AC15-E2D58070CCDE.jpeg
Ja den är riktigt fin den här. Lagom under radarn.

Är det någon som haft möjligheten att prova den nya calatravan, 5226?
Den tycker jag var en riktigt fullträff, det enda jag kan kunde önska var väl ett lite plånboksvänligare pris och en storlek på ksndke 38 ist för 40.
Jsg har iofs inte sett den irl än, än mindrenprovat den.
40 ksnske är bra? :)
 

KlockS

Breitling
Otroligt fin! I min värld som vassast när ljuset hamnat så den blir lite mörkare. Har inte sett den live än men ser fram emot det 👍😊
Tack! Instämmer 😀
Ja den är riktigt fin den här. Lagom under radarn.

Är det någon som haft möjligheten att prova den nya calatravan, 5226?
Den tycker jag var en riktigt fullträff, det enda jag kan kunde önska var väl ett lite plånboksvänligare pris och en storlek på ksndke 38 ist för 40.
Jsg har iofs inte sett den irl än, än mindrenprovat den.
40 ksnske är bra? :)
Tyvärr inte prövat den. Ser fram emot att se den live!
 
Ni som har en 6119, vad har ni för mått bånhandleden, både i omkrets och "rakt över" (så man vet om bandhornen kommer hänga ut?

Hur bärs den här jämfört någon annan lite vanligare klocka, typ Datejust, en sån har de flesta haft på armé och kan relatera till.

Bärs den stort eller litet sett rill sina 39mm?
För 39 känns som absolut överkant mär det kommer rill dressklockor tkr jag, rent generellt.
Men, det är ju subjektivt såklart o h beroende på hornlängd, bezelbredd förg på tavla etc etc så kan ju en klockabupplevas större eller mindre.

Nyfiken :)
 

JonWin

Omega
Patek-butiken i Montreux hjälpte till att öppna. Någon som vet vad detta betyder? Hjälpsam och välklädd personal, men ingen som visste så mycket...
 

Bilagor

  • IMG-20220601-WA0007.jpg
    IMG-20220601-WA0007.jpg
    466 KB · Visningar: 53

nissehult

Patek
2-Faktor
Patek-butiken i Montreux hjälpte till att öppna. Någon som vet vad detta betyder? Hjälpsam och välklädd personal, men ingen som visste så mycket...
Vet vad vad betyder, isochronism?
(Det är till för att kompensera för balanshjulets ojämna amplitud, dvs så att klockan tick-tockar med samma intervall oavsett.)
 

nissemedg

Breitling
Någon som har koll på om det finns något intresse av att bara köpa en box ifrån Patek? Och ett ev pris för denna?
 

Bilagor

  • D32CE5ED-E619-49C8-93E3-5D3DE77CC85C.jpeg
    D32CE5ED-E619-49C8-93E3-5D3DE77CC85C.jpeg
    966.5 KB · Visningar: 52
  • 9FCC3314-CBA7-42D4-A1BD-9E0E82EF20F1.jpeg
    9FCC3314-CBA7-42D4-A1BD-9E0E82EF20F1.jpeg
    588.1 KB · Visningar: 36
  • Like
Reactions: PJZ
Topp