Hela dagen runt tavlan
Silver
Varför vill den vara en Piaget? Kanske vill den bara slippa rampljuset och alla blickar och få vara en Tudor för en stund?Bankrånarcalatrava som vill vara en Piaget, men snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför vill den vara en Piaget? Kanske vill den bara slippa rampljuset och alla blickar och få vara en Tudor för en stund?Bankrånarcalatrava som vill vara en Piaget, men snygg!
6119G - Fantastisk klocka
Inte jättelänge Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.Men så kul att se en i det vilda! Har du haft den länge? Några intryck? Ser kanonfin ut!
Snåla inte med bilderna (i olika ljus)
Inte jättelänge Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.
Urtavlan är underbar. Elegant men otroligt vacker eftersom den skiftar mycket beroende på hur ljuset faller in. Ibland (som tidigare bild upplevs den ljus) och nu lägger upp en där den istället upplevs mörk.
Sedan kul att det är öppen baksida så man ser urverket.
Ja den är riktigt fin den här. Lagom under radarn.Inte jättelänge Jag tycker den får en btw passform och inte ”glider runt” på armen tack vare sina 39mm och att det är så tunn. Det uppskattar jag verkligen då en klocka som glider runt inte är något för mig.
Urtavlan är underbar. Elegant men otroligt vacker eftersom den skiftar mycket beroende på hur ljuset faller in. Ibland (som tidigare bild upplevs den ljus) och nu lägger upp en där den istället upplevs mörk.
Sedan kul att det är öppen baksida så man ser urverket.
Tack! InstämmerOtroligt fin! I min värld som vassast när ljuset hamnat så den blir lite mörkare. Har inte sett den live än men ser fram emot det
Tyvärr inte prövat den. Ser fram emot att se den live!Ja den är riktigt fin den här. Lagom under radarn.
Är det någon som haft möjligheten att prova den nya calatravan, 5226?
Den tycker jag var en riktigt fullträff, det enda jag kan kunde önska var väl ett lite plånboksvänligare pris och en storlek på ksndke 38 ist för 40.
Jsg har iofs inte sett den irl än, än mindrenprovat den.
40 ksnske är bra?
Vad tänker du på för Piaget?Bankrånarcalatrava som vill vara en Piaget, men snygg!
Använde pyramiderna mycket. Iaf det märke jag först tänker på.Vad tänker du på för Piaget?
6119G - Fantastisk klocka
Ok, jag har 17.ycm, men ganska bred handled, jag TROR den är 53 el 54 mm rakt över.19 - 19.5 cm omkrets och den bärs helt magiskt
Min är något liknande. Skulle säga att klockan upplevs mindre och nättare IRL än vad den gör på bilderna vi lagt upp. Vet inte om @Svante7 instämmer?Ok, jag har 17.ycm, men ganska bred handled, jag TROR den är 53 el 54 mm rakt över.
Hur bred är din handled?
Häftigt! Berätta gärna merGTG i Uganda trodde jag aldrig att jag skulle få skriva. Men vilka klockor!
Var hemma hos Roni Madhvani som Hodinkee har ett Talking Watches-avsnitt med. Otroligt trevlig man!Häftigt! Berätta gärna mer
GTG i Uganda trodde jag aldrig att jag skulle få skriva. Men vilka klockor!
Finns det närbild på den näst längst till höger? Ser cool ut.
Bor inte roni m i Uganda? Då borde du fått sett en del sjukt.GTG i Uganda trodde jag aldrig att jag skulle få skriva. Men vilka klockor!
Bor inte roni m i Uganda? Då borde du fått sett en del sjukt.
Var hemma hos Roni Madhvani som Hodinkee har ett Talking Watches-avsnitt med. Otroligt trevlig man!
Vet vad vad betyder, isochronism?Patek-butiken i Montreux hjälpte till att öppna. Någon som vet vad detta betyder? Hjälpsam och välklädd personal, men ingen som visste så mycket...
Den har ju långa bandhorn, så upplevs nog lite större.Visst är jag inte galen och 5196 bärs större än 37mm?