• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

F6B38731-1AA3-42FF-A77F-6048DD1D29FA.jpeg

Ja den frågan har ju varit upp tidigare och att Rob B. inte återbetalar handpenningen. Ska bli intressant att följa utvecklingen.
Men det är väl om man själv väljer att inte ta ut erbjuden klocka?! Om AD i detta fall inte klarar av att leverera lär de bli tvungna att betala tillbaka! Undrar mest hur mycket det kan röra sig om?! Kan ju påverka kassaflödet relativt betydande beroende på hur optimistiska de varit…

Men det är väl om man själv väljer att inte ta ut erbjuden klocka?! Om AD i detta fall inte klarar av att leverera lär de bli tvungna att betala tillbaka! Undrar mest hur mycket det kan röra sig om?! Kan ju påverka kassaflödet relativt betydande beroende på hur optimistiska de varit…
Jag utgår helt från att de sköter det snyggt! Jag tycker RobE alltid varit grymt proffsiga och smidiga! Men handpenningen är ju inte problemet som jag ser det, jag har ju gått och drömt och nästan räknat dagar innan dessa underbara Pateks ska komma, och nu kommer detta.... :(

Har någon fått det bekräftat av Rob E. att de kommer förlora auktorisationen för Patek? Edit...

Senast ändrad:
Överväger att köpa en vintage Calatrava.
Vad ska man kolla efter?
Priserna går ju tydligen ner, så den här kanske? ;)

PatekPhilippeReference96QuantiemeLune.jpg

Priserna går ju tydligen ner, så den här kanske? ;)

PatekPhilippeReference96QuantiemeLune.jpg

😂

Spännande läsning om en raritet.

1679850418406.jpeg

Nu har inte jag läst på så himla noggrant men Perezcope (stavning?) är INTE särskilt imponerad. Enligt honom är det något väldigt fishy med just den där klockan… Som sagt, jag har inte läst på så noga men när Perez går igång är det väl oftast legitimt?! Dvs han har rätt??

Intressant att de väljer att använda sig av den gamla taveldesignen men med integrerat gummi.

👍👎
CA18E3ED-C8EC-4D7D-9870-46DE2111465F.png

Kanske är ute och cyklar, men dammodellerna verkar köra på den tavelstrukturen..

Nu har inte jag läst på så himla noggrant men Perezcope (stavning?) är INTE särskilt imponerad. Enligt honom är det något väldigt fishy med just den där klockan… Som sagt, jag har inte läst på så noga men när Perez går igång är det väl oftast legitimt?! Dvs han har rätt??
Litar inte på den människan iofs, men det hela känns lite irrelevant då klockan är såpass ful?

Om Patek väljer att ta tillbaka klockan och återställa den till sitt ursprung är det väl inget fishy?

Enligt artikeln tog det två år att återställa den.

Tillbaka
Topp