Du frågade? Ska utveckla när jag får några minuter över.Tack för åsikten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du frågade? Ska utveckla när jag får några minuter över.Tack för åsikten
Min fråga var om det fanns någon annan som gillar Patek's annual calendar.Du frågade? Ska utveckla när jag får några minuter över.
Jag gillar den, gillar du den?Min fråga var om det fanns någon annan som gillar Patek's annual calendar.
Jag gillar den, gillar du den?
Om du inte tycker att mitt svar är ett svar på din fråga får du nog tänka ett varv till. Jag förstår däremot att du bara ville ha gillanden och jakande svar. Tyvärr fungerar inte världen så. Det gör även ett forum oerhört tråkigt i längden med endast massa ryggdunk.Min fråga var om det fanns någon annan som gillar Patek's annual calendar.
Jag är helt ok med ditt svar Jag vill bara inte gå i nån forum debat.Om du inte tycker att mitt svar är ett svar på din fråga får du nog tänka ett varv till. Jag förstår däremot att du bara ville ha gillanden och jakande svar. Tyvärr fungerar inte världen så. Det gör även ett forum oerhört tråkigt i längden med endast massa ryggdunk.
Har så svårt för det ”ihoptryckta” utseendet.Nope, rätt usel design faktiskt.
Nja, 4947 lider av det med sin något större boett till samma verk så jag tycker nog att 5035 har en mer balanserad layout.Har så svårt för det ”ihoptryckta” utseendet.
Tänker osökt på typ:
Har så svårt för det ”ihoptryckta” utseendet.
Tänker osökt på typ:
Tyckte det ihoptryckta utseendet och likheten med Tissot blev tydligare nuNja, 4947 lider av det med sin något större boett till samma verk så jag tycker nog att 5035 har en mer balanserad layout.
Tyckte det ihoptryckta utseendet och likheten med Tissot blev tydligare nu
Den känns ju lite mer balanserad!Tycker du inte att den ser ut som en swatch också ?
IntressantDen känns ju lite mer balanserad!
För att förtydliga: bilden jag länkade var på en 4947, som jag tycker ser ihoptryckt ut.Tyckte det ihoptryckta utseendet och likheten med Tissot blev tydligare nu
Mycket fin klocka! Jag erkänner att jag är avundsjuk på dig som har sådan fin klocka . Jag ger dig fem ryggdunkningar av fem möjliga .Någon annan som gillar Patek's annual calendar? min 5035G
Om du inte tycker att mitt svar är ett svar på din fråga får du nog tänka ett varv till. Jag förstår däremot att du bara ville ha gillanden och jakande svar. Tyvärr fungerar inte världen så. Det gör även ett forum oerhört tråkigt i längden med endast massa ryggdunk.
Lol tack Kson, du får gärna tio tillbakaMycket fin klocka! Jag erkänner att jag är avundsjuk på dig som har sådan fin klocka . Jag ger dig fem ryggdunkningar av fem möjliga .
Bjud på en ryggdunk nu . Oavsett om du inte har en sådan klockan kan du ändå bjuda på en dunk .
Som sagt! Du har en väldigt fin klocka .Lol tack Kson, du får gärna tio tillbaka
Någon annan som gillar Patek's annual calendar? min 5035G
Det är väl en hyfsat trevlig modell som lånar desigdrag från klassiska 3448, som verkligen är en superklassiker. Inte jätteuppskattad i samlarkretsar och kommer troligen aldrig att bli en samlarfavorit, kanske just för att den är för lik 3448? Men om du gillar den är det väl bara att köra? Jag tycker den är snygg. Varför inte tjacka alla tre moderna 96-versioner, 5196, 5296 och 5396, i olika färger?Jag har fastnat för Annual calender också, och funderar på att köpa Pateks 5396G i vitguld. Vad tycker ni Patekvänner om den modellen? Finns inte jättemycket referenser på nätet, men jag har noterat att listpriset (608') avviker kraftigt från vad det går att hitta ett begagnat ur för på Chrono24 (350-500 ungefär). Jag tolkar det som om att det inte har någon särställning som collectable direkt. Men jag tycker om urtavlans utformning väldigt mycket, men har lite svårt för den något för enkla boetten och särskilt sett i profil då jag tycker bandhornen ser lite osofistikerade ut.....
Det är betydligt värre. Men det beror såklart på vad du vill köpa. En Twenty-4 kan du gå hem med samma dag.Hur är det om man vill ställa sig i kö för en PP? Är det som med Rolex att man måste köpa några klockor från ADn först för att bli värdig att hamna på den mystiska listan, eller kan man bara skriva upp sig på en PP-lista och vänta några år?
Värre? Vad måste man göra för att hamna på en PP-lista då? Gifta in sig med ADns familj? Eller något värre?Det är betydligt värre. Men det beror såklart på vad du vill köpa. En Twenty-4 kan du gå hem med samma dag.
Nåt mycket mycket värre…….Värre? Vad måste man göra för att hamna på en PP-lista då? Gifta in sig med ADns familj? Eller något värre?
Värre? Vad måste man göra för att hamna på en PP-lista då? Gifta in sig med ADns familj? Eller något värre?
Köp hos gråhandlare orka vänta flera år.Hur är det om man vill ställa sig i kö för en PP? Är det som med Rolex att man måste köpa några klockor från ADn först för att bli värdig att hamna på den mystiska listan, eller kan man bara skriva upp sig på en PP-lista och vänta några år?
En ’vanlig’ Nautilus eller Aquanaut i stål (så klart)Vilken PP är du intresserad av?
Det tråkiga svaret är att det där kan du glömma.En ’vanlig’ Nautilus eller Aquanaut i stål (så klart)
Trollar du?En ’vanlig’ Nautilus eller Aquanaut i stål (så klart)