• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

jVUTWawRVy95i43JBuh1.jpg

Någon som vet vilken ref denna är? 5270 är lik men skiljer sig ändå...
Köp denna:

Köp denna:
Ska bara be Thedéen att hejda sig lite med räntehöjningarna :p Skämt åsido, sällan jag blir så tagen av en klocka som denna (och då har jag bara sett den på bild)

Sorry detta är den svarta tavlan men bilden gör att den ser blå ut. Mao PT.

Det är platina, och den är blå. Antingen en limiterad blå med stängd och graverad baksida eller en annan med exakt samma utförande men öppen baksida som är unik.
Den sistnämnda tillhör en svensk samlare om jag inte minns helt fel.

• Like
Reactions: PJZ
Det är platina, och den är blå. Antingen en limiterad blå med stängd och graverad baksida eller en annan med exakt samma utförande men öppen baksida som är unik.
Den sistnämnda tillhör en svensk samlare om jag inte minns helt fel.

Kan hända.

• Like
Nu har jag gett upp om chansen att få köpa PP rare handcraft och får nöja mig med Swatch… inte alls illa tycker jag, om man gillar motivet (Henri Rousseau)…

Bilagor

• 10CCC01C-FAAF-4BE9-B13A-CB68877CE489.jpeg
    10CCC01C-FAAF-4BE9-B13A-CB68877CE489.jpeg
    801.8 KB · Visningar: 53
Talade med Rob E som bekräftade att de förlorar Patek vid årskiftet. Ni som har köat, vad har ni fått för återkoppling?

• Sad
Nope, rätt usel design faktiskt.
Håller inte med, den har den klassiska layouten med subdials från evighetskalendrarna (3940 exempelvis). 5035 är dessutom världens första årskalender och har i min bok en given plats i varje seriös Patek-samling av bara det skälet, tillsamman med exempelvis nyss nämnde 3940, samt 3970, nån 96-version, 3738, Aquanaut, Nautilus och WT m.m.

Tillbaka
Topp