• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jag äger ingen Panerai för tillfället så jag får leka Barbie med det som finns..
Nya skor på min 5170 :)
Patek har en tradition att sätta blanka armband på sina vit-guldare vilket är väldigt elegant men det kan vara roligt att dressa ner en sådan här klocka så Rob E, @ROB-1832 , beställde ett halvmatt grått alligatorarmband till mig som dök upp idag.
Har även ett mörkbrunt (mocca) på beställning som jag tänkte leka med i sommar.

Får tummen upp från mig :)

(ber om ursäkt för dassiga bilder i vintermörkret..)

Innan makeover:
01.JPG

Med det nya armbandet på:
02.JPG

03.JPG

04.JPG
Bättre, men vad som verkligen skulle vara snyggt är ett hederligt cordovanband med ordentlig kantsöm. Ostoppat givetsvis.

Underbara klockor båda två, och grattis till BB'n!
Jag använder min röda förvånansvärt mycket, faktiskt en av mina favoriter i klocklådan. Väldigt lyckad design och utförande.

KL. 11? Men då måste vi nästan ha sprungit på varandra? Jag tror jag var där vid 10:30 och stannade ca 15-20 minuter.
Lustigt, förra gången var jag där samtidigt som @leben och @Urkvinnan
Ett djäkla vuxen-dagis det där Rob Engstöm :D
Tror det var där typ. Haha komiskt nog sa jag till frun att det nästan var konstigt vi inte träffade någon på fritidsgården.

Jag äger ingen Panerai för tillfället så jag får leka Barbie med det som finns..
Nya skor på min 5170 :)
Patek har en tradition att sätta blanka armband på sina vit-guldare vilket är väldigt elegant men det kan vara roligt att dressa ner en sådan här klocka så Rob E, @ROB-1832 , beställde ett halvmatt grått alligatorarmband till mig som dök upp idag.
Har även ett mörkbrunt (mocca) på beställning som jag tänkte leka med i sommar.

Får tummen upp från mig :)

(ber om ursäkt för dassiga bilder i vintermörkret..)

Innan makeover:
01.JPG

Med det nya armbandet på:
02.JPG

03.JPG

04.JPG
Oerhört snyggt med matt! Dressa ner konstverk är lite av min favoritmanöver! Många modeller blir i mina ögon en snyggare klocka när man gör det!

Ni andra med 5711, hör ni ett "tickande" efter att ni rört på klockan? Jag menar inte det härliga (och högljudda) spinnandet, utan ett tickande som avtar och blir svagare, och till slut slutar när klockan är helt still. Det är inte superhögt så jag hör det mest när jag sitter vid skrivbordet och dylikt.

Får kila förbi Rob eller BB antar jag. Fingers crossed!

Ni andra med 5711, hör ni ett "tickande" efter att ni rört på klockan? Jag menar inte det härliga (och högljudda) spinnandet, utan ett tickande som avtar och blir svagare, och till slut slutar när klockan är helt still. Det är inte superhögt så jag hör det mest när jag sitter vid skrivbordet och dylikt.

Ljud är ju svårt att beskriva, men jag tror jag har det ljudet du beskriver. När spinnet tar slut och pendeln vobblar till slutläge så är det ett mer metalliskt ljud och jag ser det även på rotorn. I bland har jag upplevt ett högre ljud men tror faktiskt att det har att göra med i vilken miljö man befinner sig i för tillfället. Testa att få rotorn att snurra och försöka att titta om det är som jag beskriver.
Har du vart förbi handlaren?

Jag må vara den enda här på forumet som inte gillar patek. Kan vara för att jag är ny här :), vem vet.
Jag uppskattar hantverket som ligger bakom dessa klockor men jag tycker inte att aquanat, nautilus eller calatrava klockorna är snygga.
Deras komplikation klockor uppskattar jag däremot. Helt magiska.
//KlockGrabben
Du är inte ensam. Men snart får du giftet i dig. Du sugs liksom in. Har själv en Patek. Gick in för att kolla på en Calatrava. Slutade att jag gick ut med en Aquanaut. En klocka jag ett par månader innan hade noll kärlek för. Men när man är gift med Jennifer Lopes så börjar man efter en tid att kolla på annat. Oxfilé är inte gott sju drar i veckan. Gräset är grönare på andra sidan. Alltid.

Detta har säkert avhandlats tidigare men det känns som svaret kan variera från månad till månad så jag skjuter i vilket fall :). Någon som har koll på aktuell väntetid på 5167 hos AD i Sverige för tillfället?

Tillbaka
Topp