Genta
Silver
Har alltid sett Rolex som en Volvo (i positiv bemärkelse!). Hyfsat driftsäker, fokus på funktionHelt rätt; Rolex är grymt men kan liknas med Porsche, medan PP/AP/VC är Ferrari/Aston..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har alltid sett Rolex som en Volvo (i positiv bemärkelse!). Hyfsat driftsäker, fokus på funktionHelt rätt; Rolex är grymt men kan liknas med Porsche, medan PP/AP/VC är Ferrari/Aston..
Bättre, men vad som verkligen skulle vara snyggt är ett hederligt cordovanband med ordentlig kantsöm. Ostoppat givetsvis.Jag äger ingen Panerai för tillfället så jag får leka Barbie med det som finns..
Nya skor på min 5170
Patek har en tradition att sätta blanka armband på sina vit-guldare vilket är väldigt elegant men det kan vara roligt att dressa ner en sådan här klocka så Rob E, @ROB-1832 , beställde ett halvmatt grått alligatorarmband till mig som dök upp idag.
Har även ett mörkbrunt (mocca) på beställning som jag tänkte leka med i sommar.
Får tummen upp från mig
(ber om ursäkt för dassiga bilder i vintermörkret..)
Innan makeover:
![]()
Med det nya armbandet på:
![]()
![]()
![]()
Har alltid sett Rolex som en Volvo (i positiv bemärkelse!). Hyfsat driftsäker, fokus på funktion
Tror det var där typ. Haha komiskt nog sa jag till frun att det nästan var konstigt vi inte träffade någon på fritidsgården.Underbara klockor båda två, och grattis till BB'n!
Jag använder min röda förvånansvärt mycket, faktiskt en av mina favoriter i klocklådan. Väldigt lyckad design och utförande.
KL. 11? Men då måste vi nästan ha sprungit på varandra? Jag tror jag var där vid 10:30 och stannade ca 15-20 minuter.
Lustigt, förra gången var jag där samtidigt som @leben och @Urkvinnan
Ett djäkla vuxen-dagis det där Rob Engstöm![]()
Oerhört snyggt med matt! Dressa ner konstverk är lite av min favoritmanöver! Många modeller blir i mina ögon en snyggare klocka när man gör det!Jag äger ingen Panerai för tillfället så jag får leka Barbie med det som finns..
Nya skor på min 5170
Patek har en tradition att sätta blanka armband på sina vit-guldare vilket är väldigt elegant men det kan vara roligt att dressa ner en sådan här klocka så Rob E, @ROB-1832 , beställde ett halvmatt grått alligatorarmband till mig som dök upp idag.
Har även ett mörkbrunt (mocca) på beställning som jag tänkte leka med i sommar.
Får tummen upp från mig
(ber om ursäkt för dassiga bilder i vintermörkret..)
Innan makeover:
![]()
Med det nya armbandet på:
![]()
![]()
![]()
Ni andra med 5711, hör ni ett "tickande" efter att ni rört på klockan? Jag menar inte det härliga (och högljudda) spinnandet, utan ett tickande som avtar och blir svagare, och till slut slutar när klockan är helt still. Det är inte superhögt så jag hör det mest när jag sitter vid skrivbordet och dylikt.
Absolut, 5205 är lite av en drömklocka för mig.Inget stort fan av PP men förstår tillverkarens storhet och status. 5205-serie med grå urtavla är fin![]()
Tycker 5905 slår 5205 på fingrarna på alla sätt! Riktig graalAbsolut, 5205 är lite av en drömklocka för mig.
Nu blir man ju nyfiken på vilket klockfabriks du är ett "fan" av?
/j
Oj, det är många: TAG, Rolex, Breitling, Sjöö Sandström, Omega mfl mfl.Absolut, 5205 är lite av en drömklocka för mig.
Nu blir man ju nyfiken på vilket klockfabriks du är ett "fan" av?
/j
Gör en tådoppning i Patekvärlden. Känns...helt ok!
![]()
Japp!! Det var en inte helt oangenäm väntan på att få armbandet rättGrattis!
Inköp hos Rob idag?
Då stod jag bakom dig och väntade medans du fick armbandet kortat
Riktigt fin!
Är du där hela tiden Niklas, börjar nästan bli orolig snartGrattis!
Inköp hos Rob idag?
Då stod jag bakom dig och väntade medans du fick armbandet kortat
Riktigt fin!
Är du där hela tiden Niklas, börjar nästan bli orolig snart![]()
Grattis, sitter som en smäck!Gör en tådoppning i Patekvärlden. Känns...helt ok!
![]()
Man tackar och bockar!Grattis, sitter som en smäck!
/j
Min ligger inbäddad och väntar på nya poolbad.Man tackar och bockar!
Ni andra med 5711, hör ni ett "tickande" efter att ni rört på klockan? Jag menar inte det härliga (och högljudda) spinnandet, utan ett tickande som avtar och blir svagare, och till slut slutar när klockan är helt still. Det är inte superhögt så jag hör det mest när jag sitter vid skrivbordet och dylikt.
Vackert!![]()
På middag med vänner.![]()
Ingen paketöppning?Haha, ingen anledning till oro
Införskaffade min första vintage.
En 45år gammal 5513, välpolerad men med en fantastisk patina.
Precis som jag då![]()
Ingen paketöppning?
Då väntar jag ivrigt på din nästa paketöppning, vintage eller ej!Näe. Fanns inget paket att öppna.. Så jag dunkade bara in den i dagens vintage tråd![]()
Du är inte ensam. Men snart får du giftet i dig. Du sugs liksom in. Har själv en Patek. Gick in för att kolla på en Calatrava. Slutade att jag gick ut med en Aquanaut. En klocka jag ett par månader innan hade noll kärlek för. Men när man är gift med Jennifer Lopes så börjar man efter en tid att kolla på annat. Oxfilé är inte gott sju drar i veckan. Gräset är grönare på andra sidan. Alltid.Jag må vara den enda här på forumet som inte gillar patek. Kan vara för att jag är ny här, vem vet.
Jag uppskattar hantverket som ligger bakom dessa klockor men jag tycker inte att aquanat, nautilus eller calatrava klockorna är snygga.
Deras komplikation klockor uppskattar jag däremot. Helt magiska.
//KlockGrabben
Är nog som tidigare, 1.5-2 årDetta har säkert avhandlats tidigare men det känns som svaret kan variera från månad till månad så jag skjuter i vilket fall. Någon som har koll på aktuell väntetid på 5167 hos AD i Sverige för tillfället?