• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Håller me, ser ut som en patek från temu
499$ på ebay.
IMG_9217.png
 
Tycker den är värdelös. Som en blandning på en 80-tals-Certina och Nautilus-kopia.
Håller helt med. Bryr mig egentligen inte om PP men här måste jag skriva nåt iaf för det här släppet får 11.59 att framstå som väl genomtänkt. Sen fattar jag att de kommer sälja slut direkt, men det säger mer om folk än om klockan.

  • 30m WR? VC Overseas krono hade 150m redan i första versionen från -99.
  • 45h power reserve känns inte heller vettigt 2024 och till den här prisklassen.
  • Synd med runt verk. Normalt sett ingen stor grej att anmärka på men här pratar vi galna pengar och PP:s status så då får de lägga manken till.
  • 45mm i fyrkantigt utförande blir snabbt väldigt stort.
 
Håller helt med. Bryr mig egentligen inte om PP men här måste jag skriva nåt iaf för det här släppet får 11.59 att framstå som väl genomtänkt. Sen fattar jag att de kommer sälja slut direkt, men det säger mer om folk än om klockan.

  • 30m WR? VC Overseas krono hade 150m redan i första versionen från -99.
  • 45h power reserve känns inte heller vettigt 2024 och till den här prisklassen.
  • Synd med runt verk. Normalt sett ingen stor grej att anmärka på men här pratar vi galna pengar och PP:s status så då får de lägga manken till.
  • 45mm i fyrkantigt utförande blir snabbt väldigt stort.
Jag håller fan med. 11.59 är på riktigt bättre - det är iaf en unik design. Det här är en rip-off av en klassiker, av företaget själva.
 
Sannerligen ingen crowdpleaser men skall ej heller säljas en masse. De flesta klockor som når iconstatus är ju rätt fula vid första anblick. Om 15år kommer många i communityt sukta efter Cubitus. Det är en lång resa som skall göras. Se på aquanaut, daytona, Cartier crash etc. etc. De är alla aquired taste.
 
Sannerligen ingen crowdpleaser men skall ej heller säljas en masse. De flesta klockor som når iconstatus är ju rätt fula vid första anblick. Om 15år kommer många i communityt sukta efter Cubitus. Det är en lång resa som skall göras. Se på aquanaut, daytona, Cartier crash etc. etc. De är alla aquired taste.
jag tror inte det spelar någon roll. Förr i tiden var det ju verkligen så, att det var impopulära modeller som gick att få tag på av de som gillade klockan för det den var men i dagsläget så gnäller folk på nysläpp från rolex och AP men likförbannat vill alla ha dem och ingen får tag på dem. Det kommer bli lika med Cubitus. Det tråkiga är, jämför med förr, att de som Verkligen gillar Cubitus (om det finns några) kommer säkert inte kunna köpa en cubitus. FOMO
 
Tillbaka
Topp