Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis. COO är ursprungliga certet, extract from the archives är något du kan betala för i efterhand.någon som kan hjälpa mig klargöra ”certificate of origin” och ”extract of archives”? Vad är skillnaden och utesluter den ena det andra eller kan man ha bägge? Är det EOA någon form av dokument som skapas i efterhand och COO det ursprungliga ”certifikatet”?
Precis. COO är ursprungliga certet, extract from the archives är något du kan betala för i efterhand.
Om det är hyfsat moderna klockor man pratar om så borde COO vara mer eftertraktat eftersom det är en del av det "full set" som kom vid köpet. Extract är väl främst till för att verifiera vintage-klockor och kan bara beställas om klockan är äldre än tio år.Ok tack. Ur ett perspektiv kring marknadsvärde, väger någon av dessa tyngre än det andra eller kan man likställa dem?
Om det är hyfsat moderna klockor man pratar om så borde COO vara mer eftertraktat eftersom det är en del av det "full set" som kom vid köpet. Extract är väl främst till för att verifiera vintage-klockor och kan bara beställas om klockan är äldre än tio år.
fin, vad listar en dylika och är det kö på dessa med?
Iskall modell., dock ganska cool. Vad den listade kan säkerligen @SWC svara på.fin, vad listar en dylika och är det kö på dessa med?
Jag har sneglat lite på 5000 och 6000 till och från senaste åren. Tycker dom är tuffa men har samtidigt kanske inte åldrats så bra. Känns tveksamt vad jag skulle tycka om dom om ytterligare ~10 år.
Iskall modell., dock ganska cool. Vad den listade kan säkerligen @SWC svara på.
fin, vad listar en dylika och är det kö på dessa med?
Bo Berggren har öppet men du behöver boka tid och träffas på deras tillfälliga kontor. Ring och bestäm tid.Rob Engström har blivit av med Patek och Bo Berggrens bygger om tills december. Är Kaplans enda koscher ställe i stan där man kan få klockan värderad för försäkringsärende? Utgår ifrån att de öppnar boettlocket och det känns egentligen sådär att någon som inte är AD gör det…
De genomför tyvärr inte värderingar tydligen, utan hänvisar till auktionshus. Kaplans tar ganska duktigt betalt med 500 kr + 1% av marknadsvärdet, så det kanske blir Rob trots allt…Bo Berggren har öppet men du behöver boka tid och träffas på deras tillfälliga kontor. Ring och bestäm tid.
Kaplans har väl en maxtaxa på 2000kr om jag inte minns fel.De genomför tyvärr inte värderingar tydligen, utan hänvisar till auktionshus. Kaplans tar ganska duktigt betalt med 500 kr + 1% av marknadsvärdet, så det kanske blir Rob trots allt…
Synnerligen smakfullt
Vintage
Hoppas detta är äkta.
Är det inte jätteuppenbart fake? I ”läckan” används fel typsnitt och fel slogan(!)
Hoppas detta är äkta.
Trodde jag också först, men PP har även använt denna slogan tidigare.Är det inte jätteuppenbart fake? I ”läckan” används fel typsnitt och fel slogan(!)
I stand corrected! Väldigt intressant att de alltså kört en variant på sin världskända slogan som är snarlik (men sämre) än den klassiska. Kör de den på fulare modeller?Trodde jag också först, men PP har även använt denna slogan tidigare.
Nyfiken på dimensionerna på den där. Om den är förhållandevis liten kan den nog vara bra. Vill bara se tid/datum-varianten på länk nu, och gärna lite handledsbilder.Lite mer högupplöst.
Jag tycker den är cool! Perfekt läderband också.Jag har sneglat lite på 5000 och 6000 till och från senaste åren. Tycker dom är tuffa men har samtidigt kanske inte åldrats så bra. Känns tveksamt vad jag skulle tycka om dom om ytterligare ~10 år.