BankAnden
Silver
Roligt skyltfönster hos Bo idag, reserved självklart.![]()
Vad tyckte du om Cubitus live?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligt skyltfönster hos Bo idag, reserved självklart.![]()
Då ska de få bujda på kaffe smörgåsar och starksprit medan jag nekas köp!
Jag såg dom i ett skyltfönster för någon vecka sedan. Mitt intryck var: stor och blaffigVad tyckte du om Cubitus live?
Nu tror jag ju inte det kommer något samtal. Men jag står iallfall med "På intresselistan".Vad tyckte du om Cubitus live?
Precis så som den ser ut på bild skulle jag säga. Klumpig, otymplig och väldigt olikt Patek - den till höger är ofantligt mycket bättre.Vad tyckte du om Cubitus live?
De har redan öppnat.När slår Bosse upp dörrarna efter renoveringen på biblioteksgatan? Någon som skall delta på invigningen?
Ok, spännande, såg stängt ut i morse men hade väl bara inte öppnat för dagen då.De har redan öppnat.
Från skyltfönstret till min arm! Den första i Sverige möjligen?Vad tyckte du om Cubitus live?
Kul med en jämförande bild på det gröna!Från skyltfönstret till min arm! Den första i Sverige möjligen?
Hur som kommer bättre bilder inom kort. Men jag älskar hur tunn den är, och finishen och den gröna urtavlan!![]()
Bra duoKul med en jämförande bild på det gröna!
Vass! Bra fångstKnep en 3800 häromdagen. Väldigt nöjd och med mina späda handleder sitter den bättre än min 5711
![]()
Ser mycket bra ut! Snyggt med tidsenlig 993 ocksåKnep en 3800 häromdagen. Väldigt nöjd och med mina späda handleder sitter den bättre än min 5711
![]()
Snyggt!Knep en 3800 häromdagen. Väldigt nöjd och med mina späda handleder sitter den bättre än min 5711
![]()
Slarvigt mätt cirka 17-18 cm.Snyggt!
Vad mäter din ”spädda” handled om man får fråga?
Passar bra!Slarvigt mätt cirka 17-18 cm.
DrömkombonKnep en 3800 häromdagen. Väldigt nöjd och med mina späda handleder sitter den bättre än min 5711
![]()
Kanske är en sån man skulle jobba mot. 5711 satt inget vidare bra på mina späda handleder hellerKnep en 3800 häromdagen. Väldigt nöjd och med mina späda handleder sitter den bättre än min 5711
![]()
En liten trist uppföljning på denna. Fick följande nedan idag. Kanske aldrig riktigt trott på att jag nånsin skulle fått möjlighet att plocka ut en, men ändåGick in på PP i Luzern idag och skrev upp mig på en 5712. Inga problem! Hade kunnat välja en Aquanaut också. Är man välklädd, trevlig och inte ger uttryck av att vilja flippa den direkt så funkar det. Så mitt tips är att ta en trip ner till Schweiz och shoppa runt. Kan rekommendera att prata med Jane på PP i Luzern - supertrevlig! Fyllde i ett formulär och scannade passet mm sen var det klart. Har ingen historik med dom och äger ingen PP sen tidigare. Nu är det bara att vänta i typ 6 år och sen ha minst 600k redo på kontot… Den listade på 490k Swiss Franc idag![]()
Räckte alltså inte med att vara välkädd?En liten trist uppföljning på denna. Fick följande nedan idag. Kanske aldrig riktigt trott på att jag nånsin skulle fått möjlighet att plocka ut en, men ändå
”We would like to inform you about the status of reference Nautilus 5712/1A-001, in which you have shown interest. Every year, the updated range of our watch partner Patek Philippe is eagerly anticipated. Watch enthusiasts are curious to see which novelties will be presented and which models will be discontinued. Among the models that the last independent, family-owned Genevan watch manufacture is removing from the portfolio is reference Nautilus 5712/1A-001. Therefore, we are unable to source the watch you have inquired about and unfortunately cannot fulfill your request. We hope for your understanding and are confident that we can inspire you with other models. Patek Philippe is expected to launch new timepieces from the manufacture in April.”
Jag serverar när jag uppenbart märker tidavvikelse. Men om du är osäker så låt handlaren ta en titt på den.Nyfiken hur gänget här förhåller sig till service av äldre PP? Kör ni varje 5-10 år oavsett hur dem håller tiden? Har en 3800 med okänd servicehistorik (men ett års garanti från en välkänd handlare) som håller tiden helt perfekt just nu. Däremot tycker jag att rotorn låter mer än både min 5711 och min 5066 (med samma 330 SC verk). Låter inte som att något är trasigt, men låter helt klart mer när den... "spinnar". Förstår att alla klockor låter olika – och "rotor noise" i sig självt verkar inte vara ett problem – men är nyfiken hur ni förhåller er till service? Så klart trist att lämna in en helt ny, för mig, klocka på service... Men vill heller inte riskera att skada urverket...
Tack på förhand!
Jag serverar när jag uppenbart märker tidavvikelse. Men om du är osäker så låt handlaren ta en titt på den.
Jag skickade bägge mina 5066 och 3800 direkt efter inköp på service, 15v. Den som väntar på något gott och inte vill ha ont i magen osv![]()
Vad har det med att PP slutar tillverka den modellen att göra? Visar väl ändå att jag faktiskt stod på väntelistan vilka vissa här verkade tvivla på. Min original post svarade ju på att nån skrev ”det kan du glömma” på frågan ifrån en annan medlem hur man kommer upp på PP intresselista.Räckte alltså inte med att vara välkädd?