MånsT
Guld
Okej, må så vara. Dock är det nog ingen modell man vispar upp från bakfickan bara så där.Den finns med i katalogen från och med i år! Och lär ha tillverkats i större mängder än vad som tidigare sagts.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, må så vara. Dock är det nog ingen modell man vispar upp från bakfickan bara så där.Den finns med i katalogen från och med i år! Och lär ha tillverkats i större mängder än vad som tidigare sagts.
Jag skrev ju tidigare antalet som tillverkades per år, hittar det inte nu baraFörvisso, men det gör 5131R också. Men detta innebär inte att de tillverkar mer än 20-25st om året och dessa säljs ALDRIG i butik, då listpriset är kring 400, men de säljer på andrahand för minst dubbla det.
Så, bara för att de finns med i katalog betyder inte att de går att få tag på!
Har aldrig sagt att de tillverkar många, endast att de tillverkat många fler än de 5 per år som först sagts. Sedan är jag väl medveten om att dessa endast säljs på Patek salons. Är dock övertygad om att det inte skulle vara svårare att få tag på än en 5711/1a förutsatt att man har pengarna och köpt en del pjäser tidigare!Förvisso, men det gör 5131R också. Men detta innebär inte att de tillverkar mer än 20-25st om året och dessa säljs ALDRIG i butik, då listpriset är kring 400, men de säljer på andrahand för minst dubbla det.
Så, bara för att de finns med i katalog betyder inte att de går att få tag på!
Är dock övertygad om att det inte skulle vara svårare att få tag på än en 5711/1a förutsatt att man har pengarna och köpt en del pjäser tidigare!
Så du säger att varenda person som köper en 5711a hade köpt 5711p om den fann mer tillgänglig? Rätt korkad matte och logik. Självklart görs det fler av en billigare klocka än en som kostar 4ggr så mycket och självklart kommer det vara många färre som har råd att köpa 5711p.Det kan jag tyvärr lova att det är, då det är många tiotal gånger fler (Om inte hundratal) 5711/1A som görs än 5711/1P.
Ponera att 10st 5711P tillverkas PER ÅR. Och SAMTLIGA Patek AD i VÄRLDEN får i snitt 3 5711A om året. (Vissa får bara en, vissa får 5, men i snitt ska det tydligen vara kring 3.)
Do the math![]()
Du är helt ute och cyklar. Valfri stålis undantag vissa toppmodeller går att köpa om du är beredd att resa och leta, 5711p har jag aldrig sett och aldrig ens hört om att det gått att köpa. Vissa Pateker går inte köpa för pengarSå du säger att varenda person som köper en 5711a hade köpt 5711p om den fann mer tillgänglig? Rätt korkad matte och logik. Självklart görs det fler av en billigare klocka än en som kostar 4ggr så mycket och självklart kommer det vara många färre som har råd att köpa 5711p.
Om man räknar på de tusentals kunder som varje år försöker köpa en 5711a så kan jag lova dig att det är endast en väldigt liten del av dem som är intresserade utav 5711p. Vissa modeller är lättare att få tag på jämfört med andra, 5131r är definitivt en av de svåraste att få tag på, men för en samlare på jakt efter 5711p med tidigare köp i en patek salon tror jag absolut att det går lika lätt som en stålis.
Ballt, vore den så enkelt att köpa kunde ju du köpa en Niklas o sen bara sälja för 1.3 miljoner dåGick en 5711p på auktion nyligen för ca 1.3 miljoner SEK..
![]()
Ballt, vore den så enkelt att köpa kunde ju du köpa en Niklas o sen bara sälja för 1.3 miljoner då
Jag vill köpa flera 5711P, du fixar väll @Oscar Ostlin ?
Det är tydligen lika enkelt som att köpa stål, du kan ju köpa flera. Behåll enMed 30% värdeökning så skulle man nog kunna ligga ute med 800 lax i några månder, nästan bättre värdeutväxling än Fingerprint B
Men frågan är om man skulle vilja skiljas från den?
Kool, få som har över miljonen att bränna på armbandsur. Grattis!Hosta upp en 5711P så köper jag den personligen.
Du är helt ute och cyklar. Valfri stålis undantag vissa toppmodeller går att köpa om du är beredd att resa och leta, 5711p har jag aldrig sett och aldrig ens hört om att det gått att köpa. Vissa Pateker går inte köpa för pengar
Skicka? Hos Ad?Finns en 5711P till salu just nu hos en handlare i Schweiz.
Skicka? Hos Ad?
Skicka vilken det är då?Tyvärr inte Ad.
Nu bränner det i fickanDu verkar lite stressad??
K2
Finns en 5711P till salu just nu hos en handlare i Schweiz.
Så du säger att varenda person som köper en 5711a hade köpt 5711p om den fann mer tillgänglig? Rätt korkad matte och logik. Självklart görs det fler av en billigare klocka än en som kostar 4ggr så mycket och självklart kommer det vara många färre som har råd att köpa 5711p.
Om man räknar på de tusentals kunder som varje år försöker köpa en 5711a så kan jag lova dig att det är endast en väldigt liten del av dem som är intresserade utav 5711p. Vissa modeller är lättare att få tag på jämfört med andra, 5131r är definitivt en av de svåraste att få tag på, men för en samlare på jakt efter 5711p med tidigare köp i en patek salon tror jag absolut att det går lika lätt som en stålis.
Jag vet inte hur många gånger det nämnts kring just denna klocka; Den. Görs. Endast. I. Ett. Fåtal. Exemplar. Varje. År.
Känner till en hel del som har fler än bara en Patek som mer än väl har råd med denna, men de flesta har aldrig ens hört om någon som någonsin haft den på lager!![]()
Berätta?Tänker du på 6002 så finns det ju självklart handlare som kan fixa dessa.
Jag gissar på att du vet hur Patek's distributionssystem för deras olika serier fungerar?Tänker du på 6002 så finns det ju självklart handlare som kan fixa dessa.
Har du pengar har jag mycket svårt att se att typ någon serieproducerad dinka är så jäkla svår att få tag i. Lär finnas en riktigt trevlig gräddfil för de som betalar bra och är bra kunder.Berätta?
Har du pengar har jag mycket svårt att se att typ någon serieproducerad dinka är så jäkla svår att få tag i. Lär finnas en riktigt trevlig gräddfil för de som betalar bra och är bra kunder.
Tycker Pras har en skön Patek historia om hur han inte kan få köpa en sky moonHar du pengar har jag mycket svårt att se att typ någon serieproducerad dinka är så jäkla svår att få tag i. Lär finnas en riktigt trevlig gräddfil för de som betalar bra och är bra kunder.
Det lär ju finnas några som är till salu till rätt peng. Givetsvis inte från AD och givetsvis inte billiga.Så länge det finns en att få tag på (Alla inte är slutsålda dvs.) så är det ju alltid rent möjligt, men kan vara rätt bökigt. T ex, med 5131J/R
Har ingen aning vem det är men du pratar om att köpa från Patek? En jäkla skillnad.Tycker Pras har en skön Patek historia om hur han inte kan få köpa en sky moon
Kolla klippetDet lär ju finnas några som är till salu till rätt peng. Givetsvis inte från AD och givetsvis inte billiga.
Har ingen aning vem det är men du pratar om att köpa från Patek? En jäkla skillnad.
Nej tack!Kolla klippet