• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

1763325498359.jpeg

Jag skulle verkligen vilja äga en 3800 någon gång i mitt liv, det är min absolut nr1 klocka!

Jag gillar storleken på 3800 mer en 5711, men framför allt så gillar jag hmm skall vi kalla det "vingarna" alltså kronskyddet samt motsatta sidan av klockan,
på 5711 så är dom rundade medans på 3800 är dom raka, för mig är det just den detaljen som lyfter den här klockan på 1a platsen hos mig. Asså gratulerar er alla som har möjligheten att äga den 💯❤️🫅🏻✅ i min bok är NI kungar!!! Tack för mina ord, nu drar jag vidare till "oss" som är dödliga och våra poster 😁🥰.

Efter en lite längre tids diskussion så fick jag köpa den. Klockan har funnits hos samma familj i nästan 70 år! Alla delar är original och den är nyligen servad. Det ska sägas att han som sålde klockan är urmakare i 3:e generationen så det var lite sorgligt för honom men jag lovade att ta väl hand om den.
Patek Philippe 18kt yellow gold pocket watch bild 2.JPG

Patek Philippe 18kt yellow gold pocket watch bild 7.JPG

Tillbaka
Topp