Jag tänkte att jag skulle pigga upp mig själv och andra med att posta lite bilder på mitt senaste köp.
Känns ju visserligen som även denna modell har fått fäste på forumet med ett gäng exemplar. Det gör den dock inte
mindre fantastisk i mina ögon.
Jag har länge varit sugen på denna klocka men vid Patek Philippes och Bo Berggrens fina event på Hotell Diplomat nu i
höstas så utlöste personalens strålande bemötande att jag bara måste ha en........ man fick klämma och känna, vilket inte sker så ofta i mitt fall
då mina tänkta modeller sällan ligger på hyllan.
Innan jag köpte min 5167 så fick jag klämma på ett ex inlämnat på service hos AD vilket var mycket snällt.
Jag var förbi våra AD´s här i Stockholm och förstod att väntan skulle bli lång till mycket lång ifall jag ville plocka ut en ny.
Då gick blickarna till Chrono24 som för många andra, och fann detta exemplar hos Blowers Jewellers i England.
Perfekt kommunikation och rätt bemötande gjorde att jag slog till. Klockan levererades på 24 timmar efter att de mottagit min betalning.
Haft klockan hemma några veckor och jag är 100% nöjd med affären så här länge.
Lite bilder då:
Var ju tvungen att ta det gigantiska paketet till kontoret för en darrig öppning.
I lådan låg flera mindre mycket väl förpackade paket.
Varje mindre paket var inslaget i tunt papper med företagets logga på, glassy.
I originalkuvertet låg läderfodralet med böcker och certifikat, allt i sin ordning.
Kartongen till boxen har inte ens varit öppnad eller använd.
Sist men inte minst kom jag till det minsta paketet, där låg skönheten.
Perfekt, absolut perfekt. Me like the röd-bruna crockobandet.
Storleken är "just perfekt". upplevs större än sina 37mm, men absolut inte oversize.
Tunn är den också, ligger fint kring handleden.
Och till sist men inte minst några whristshots.
Uselt att alla bilder är tagna med mobilen
Avslutar med lite fakta:
Patek Philippe Calatrava
Ref: 5196J ( gult guld)
Diameter 37mm
Tack
@par ,
@Niklas och andra för inspirerande postningar och pep.
Tack för titten, man får hoppas ljuset kommer tillbaka snart så man får ta lite fina bilder!
/j