Min dröm att få äga en sådan en vacker dagNytillskottet firar en vecka. Känns fortsatt bra... Det enda som tillstött är en längtan efter mera!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min dröm att få äga en sådan en vacker dagNytillskottet firar en vecka. Känns fortsatt bra... Det enda som tillstött är en längtan efter mera!
![]()
Men ärligt nu, du kommer inte köpa. Varken om den är ny eller begagnad.
Så trevligt att du antar detta. Frågan är, är den ny?
Men ärligt nu, du kommer inte köpa. Varken om den är ny eller begagnad.
Hej,
Behöver hjälp av er som kan Patek bättre än mig, vilket är många - och speciellt dessa 2 modeller, 5980 o 5726.
Står i valet mellan dessa och undrar om det finns kända för/nackdelar med komplikationerna/kvalitén/funktionerna mellan dessa två?
5980 är vit tavla NOS
5726 är 2 år gammal med länk.
Skiljer bra mycket i pris av förklarliga skäl men det är som det är.
Tacksam för för/nackdelar mellan dessa 2 i era ögon.
Tack på förhand
Kan absolut funka, tror faktiskt att jag har ett i lådan som jag fick med när jag köpte min.Ingen som provat strapet från 5167R på sin 5167A?
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=410313
![]()
![]()
Har sugit på den länge, inte helt fel iom tavlan innehåller lite brunt juIngen som provat strapet från 5167R på sin 5167A?
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=410313
![]()
![]()
Snarare motsatsen till kul. Känns som trist stämning efter en så trivial diskussion där någon utses som "förlorare".Fan vad tyst det blev. Det här var ju kul!
Jag tyckte det var underhållning och komiskt.Snarare motsatsen till kul. Känns som trist stämning efter en så trivial diskussion där någon utses som "förlorare".
Staaaaaajl. Den där är frän!Lunchdags med 5711r![]()
Oj, svårt val. 5726 är absolut en riktigt fin modell med trevliga proportioner men en blå tavlad 5980 är magisk och gör att jag hade valt den alla dagar i veckan om det varit möjligt. De röda minutmarkeringarna skapar en perfekt kontrast i rött mot det blå och tavlan lever. En vit däremot? Vet inte... Verkmässigt så ligger båda i ett väldigt högt segment där 324 verket i 5726 kanske har lite sämre rykte även om det snarare är de enklare versionerna jag hört krångla. Det är svårt att säga att någon är sämre eller bättre i slutänden och landar nog mer i smak och tycke. Är 5726an vit eller svart?
Lite "gnabb" på ett forum bör man kunna ta, knappast någon otrevlig stämning. Inte första gången han har fel och tystnar heller...Snarare motsatsen till kul. Känns som trist stämning efter en så trivial diskussion där någon utses som "förlorare".
Jag skulle köra på 5726:an!@par Tackar! 5726 är grå/svart. Grigio. Den vita kanske blir enformig...Storleken passar bra med runt 40 på båda och inga värre problem med dom så - hmmm ja, bara att blunda och köpa då![]()
Skulle tro att det är 2+ år väntan på en 5167, vilket bla gör att andrahandsvärdet är bra.För en som inte vet något rörande Pateks. Om man vill köpa en 5167, är man hänvisad till gråhandlare/begagnat då? Hur lång är väntetid hos AD, någon som vet? På populära ur som dessa är det 0 i prutmån gissar jag? Hur håller en 5167 värdet, det ökar snarare än minskar?
Har ett band som är för kort för mig men som kanske räcker åt dig om du vill testa.Har sugit på den länge, inte helt fel iom tavlan innehåller lite brunt ju
Det talades om prishöjning i höstas när jag var på Rob E. Nån som hört nåt om nya prishöjningar på Patek?Skulle tro att det är 2+ år väntan på en 5167, vilket bla gör att andrahandsvärdet är bra.
Skulle tro att det är 2+ år väntan på en 5167, vilket bla gör att andrahandsvärdet är bra.
Jag ställde frågan förra veckan angående en 5164 och fick samma svar.Jag ställde precis en fråga till Rob om väntetiden på en 5167. Mycket riktigt, minst 2 år eller mer.
Finns ingen, tungan rätt i mun och klippa av...........En fråga. Hur fungerar justeringen/finjustering på länken till 5167? Jag är verkligen inte i köpläge, mer en window shopper med plånkan at home - meeen det vore kul att veta.![]()
Tror dock han syftar på länken?Finns ingen, tungan rätt i mun och klippa av...........
/j
Den där är riktigt bra!Lunchdags med 5711r![]()