• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Prova Patek Phillipe Salon Geneve! Kan man få klämma på en 5539 och en 5204 kan man nog få prova en 5711 utan problem...

Jag tänkte att jag skulle pigga upp mig själv och andra med att posta lite bilder på mitt senaste köp.
Känns ju visserligen som även denna modell har fått fäste på forumet med ett gäng exemplar. Det gör den dock inte
mindre fantastisk i mina ögon.
Jag har länge varit sugen på denna klocka men vid Patek Philippes och Bo Berggrens fina event på Hotell Diplomat nu i
höstas så utlöste personalens strålande bemötande att jag bara måste ha en........ man fick klämma och känna, vilket inte sker så ofta i mitt fall
då mina tänkta modeller sällan ligger på hyllan.
Innan jag köpte min 5167 så fick jag klämma på ett ex inlämnat på service hos AD vilket var mycket snällt.

Jag var förbi våra AD´s här i Stockholm och förstod att väntan skulle bli lång till mycket lång ifall jag ville plocka ut en ny.
Då gick blickarna till Chrono24 som för många andra, och fann detta exemplar hos Blowers Jewellers i England.
Perfekt kommunikation och rätt bemötande gjorde att jag slog till. Klockan levererades på 24 timmar efter att de mottagit min betalning.
Haft klockan hemma några veckor och jag är 100% nöjd med affären så här länge.

Lite bilder då:

Bild 1.JPG

Var ju tvungen att ta det gigantiska paketet till kontoret för en darrig öppning.

Bild 2.JPG

I lådan låg flera mindre mycket väl förpackade paket.

Bild 3.JPG

Varje mindre paket var inslaget i tunt papper med företagets logga på, glassy.

Bild 4.JPG

I originalkuvertet låg läderfodralet med böcker och certifikat, allt i sin ordning.

Bild 5.JPG

Kartongen till boxen har inte ens varit öppnad eller använd.

Bild 6.JPG

Sist men inte minst kom jag till det minsta paketet, där låg skönheten.

Bild 7.JPG

Bild 8.JPG

Perfekt, absolut perfekt. Me like the röd-bruna crockobandet.

Bild 9.JPG

Storleken är "just perfekt". upplevs större än sina 37mm, men absolut inte oversize.

Bild 10.JPG

Tunn är den också, ligger fint kring handleden.

Bild 11.JPG

Och till sist men inte minst några whristshots.
Bild 12.JPG

Bild 13.JPG

Uselt att alla bilder är tagna med mobilen :(

Avslutar med lite fakta:
Patek Philippe Calatrava
Ref: 5196J ( gult guld)
Diameter 37mm

Tack @par , @Niklas och andra för inspirerande postningar och pep.
Tack för titten, man får hoppas ljuset kommer tillbaka snart så man får ta lite fina bilder!
/j

Gratulerar! Bra val av PP, riktigt snygg

Jag tänkte att jag skulle pigga upp mig själv och andra med att posta lite bilder på mitt senaste köp.
Känns ju visserligen som även denna modell har fått fäste på forumet med ett gäng exemplar. Det gör den dock inte
mindre fantastisk i mina ögon.
Jag har länge varit sugen på denna klocka men vid Patek Philippes och Bo Berggrens fina event på Hotell Diplomat nu i
höstas så utlöste personalens strålande bemötande att jag bara måste ha en........ man fick klämma och känna, vilket inte sker så ofta i mitt fall
då mina tänkta modeller sällan ligger på hyllan.
Innan jag köpte min 5167 så fick jag klämma på ett ex inlämnat på service hos AD vilket var mycket snällt.

Jag var förbi våra AD´s här i Stockholm och förstod att väntan skulle bli lång till mycket lång ifall jag ville plocka ut en ny.
Då gick blickarna till Chrono24 som för många andra, och fann detta exemplar hos Blowers Jewellers i England.
Perfekt kommunikation och rätt bemötande gjorde att jag slog till. Klockan levererades på 24 timmar efter att de mottagit min betalning.
Haft klockan hemma några veckor och jag är 100% nöjd med affären så här länge.

Lite bilder då:

Bild 1.JPG

Var ju tvungen att ta det gigantiska paketet till kontoret för en darrig öppning.

Bild 2.JPG

I lådan låg flera mindre mycket väl förpackade paket.

Bild 3.JPG

Varje mindre paket var inslaget i tunt papper med företagets logga på, glassy.

Bild 4.JPG

I originalkuvertet låg läderfodralet med böcker och certifikat, allt i sin ordning.

Bild 5.JPG

Kartongen till boxen har inte ens varit öppnad eller använd.

Bild 6.JPG

Sist men inte minst kom jag till det minsta paketet, där låg skönheten.

Bild 7.JPG

Bild 8.JPG

Perfekt, absolut perfekt. Me like the röd-bruna crockobandet.

Bild 9.JPG

Storleken är "just perfekt". upplevs större än sina 37mm, men absolut inte oversize.

Bild 10.JPG

Tunn är den också, ligger fint kring handleden.

Bild 11.JPG

Och till sist men inte minst några whristshots.
Bild 12.JPG

Bild 13.JPG

Uselt att alla bilder är tagna med mobilen :(

Avslutar med lite fakta:
Patek Philippe Calatrava
Ref: 5196J ( gult guld)
Diameter 37mm

Tack @par , @Niklas och andra för inspirerande postningar och pep.
Tack för titten, man får hoppas ljuset kommer tillbaka snart så man får ta lite fina bilder!
/j
Riktigt trevlig den där, grattis!

Nä, den har det gjorts fler av!
Men 5723R med rubiner är svårare att få tag på än Grandmaster Chime, så ja den är nog ganska omöjlig att få tag på!
En idé:

När du känner för att skryta med dina kunskaper om ovanliga Pateks, gör det direkt. Du behöver inte inleda med att be @Aquaracer2 fixa något, så att du sedan kan berätta för alla hur rare det är. :)

Eh, du vet att endast 5st sådana tillverkades, och samtliga är sålda till samlare i Mellanöstern? :)

En idé:

När du känner för att skryta med dina kunskaper om ovanliga Pateks, gör det direkt. Du behöver inte inleda med att be @Aquaracer2 fixa något, så att du sedan kan berätta för alla hur rare det är. :)
En annan idé är att se till att alla skrytfakta är korrekta. Blir bara pinsamt när du har fel @Echo Delta. Klockindustrin är inte så enkel som du tror :)

Tillbaka
Topp