• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

par

Patek
2-Faktor
Håller med, riktigt skoj att han bara bestämt sig för en modell och tillverkare och inte vikt sig:)
När han såg klockan första gången hade han ingen aning om vad Patek är för tillverkare eller vad klockan kostade.
Det blev en riktigt vass begagnad och nyservad på länk.
Jakten på gummi med viklås är startad.
Vad kostar gummit respektive spänne nytt @ROB-1832 ?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Har jag förstått rätt men när man ställer in måttet på gummit så kan man inte justera i efterhand? Så om ens handleder magiskt krymper / växer extremt så är det att köpa nytt gummi?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har jag förstått rätt men när man ställer in måttet på gummit så kan man inte justera i efterhand? Så om ens handleder magiskt krymper / växer extremt så är det att köpa nytt gummi?

Ja, man skär av gummit så det passar. Ingen justeringsmån i spännet.
Men om handleden krymper så är det ju bara att ta av en bit till ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Har jag förstått rätt men när man ställer in måttet på gummit så kan man inte justera i efterhand? Så om ens handleder magiskt krymper / växer extremt så är det att köpa nytt gummi?
Jag vet att det låter som ett problem att det inte går att justera eller microjustera. I verkligheten funkar det dock kanon. Klockan är så lätt att den gärna får sitta lite löst när handleden är smalare och sedan sitter perfekt när den sväller. Konstruktionen på spännet och gummit gör att den sitter ganska stadigt även när den inte stramar åt.
 

par

Patek
2-Faktor
(Ja jag vet att jag är nästan den enda som gör inlägg här)


Dagens bild. Lumen på Aquanauten är löjligt snygg och förvånansvärt bra. Den laddas dessutom väldigt fort upplever jag, betydligt snabbare än tex dubbar jag haft. I verkligheten uppfattas den grönare men ser nästan blå ut på bild.

image.jpg
 

haggan

Omega
(Ja jag vet att jag är nästan den enda som gör inlägg här)


Dagens bild. Lumen på Aquanauten är löjligt snygg och förvånansvärt bra. Den laddas dessutom väldigt fort upplever jag, betydligt snabbare än tex dubbar jag haft. I verkligheten uppfattas den grönare men ser nästan blå ut på bild.

image.jpg
Riktigt snygg! ;)
 
  • Like
Reactions: par

Guillbert

Audemars
2-Faktor
(Ja jag vet att jag är nästan den enda som gör inlägg här)


Dagens bild. Lumen på Aquanauten är löjligt snygg och förvånansvärt bra. Den laddas dessutom väldigt fort upplever jag, betydligt snabbare än tex dubbar jag haft. I verkligheten uppfattas den grönare men ser nästan blå ut på bild.

image.jpg

Min ligger inlåst på banken just nu men när flytten är helt klar så blir det bilder här :)
 
  • Like
Reactions: par

JEK

Cartier
Jag vet att det låter som ett problem att det inte går att justera eller microjustera. I verkligheten funkar det dock kanon. Klockan är så lätt att den gärna får sitta lite löst när handleden är smalare och sedan sitter perfekt när den sväller. Konstruktionen på spännet och gummit gör att den sitter ganska stadigt även när den inte stramar åt.

Håller med, gummit har lite "inbyggd" svikt så den håller hela härligheten på plats även om man inte skär till gummit exakt.
 
  • Like
Reactions: par
P

Philippe Stern

Guest
Har precis hjälpt en kompis köpa en Aquanaut, affären blev klar igår.
Kul story då han har tittat och sparat till just denna klocka i 7 år och inte skaffat någon annan klocka som innan/mellan klocka.
Han gick direkt på PP som första ordentliga klockan och som OWG:)
image.jpg
En riktig skönhet. :wideyed:
 

Baloo

Omega
Vad tror ni klock experter att man kan hitta en 50-tals (äldre och nyare fungerar såklart) Patek Philippe för om man har tur? Vilken årgång är billigast sett ur vintage perspektiv?
 

par

Patek
2-Faktor
Vad tror ni klock experter att man kan hitta en 50-tals (äldre och nyare fungerar såklart) Patek Philippe för om man har tur? Vilken årgång är billigast sett ur vintage perspektiv?
Nu ska jag säga något som egentligen inte passar tråden. Vill du ha en prisvärd äldre dressare ska du gå på Vacheron, vi pratar halva priset av en Patek av motsvarande årgång/modell. Vad jag läst så anses dessutom VCs dressare runt 60 talet vara riktigt bra och innehålla bland de bästa verken de tillverkat hos VC.
 
Topp