• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tidigare idag. En dussinklocka här men kanske ovanlig ref 5165? 38mm.

image.jpg
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
@ROB-1832 vad tar ni för en service på 5711 resp 5167, vad ingår i den servicen och vad är beräknad leveranstid?

Hej,
Modellerna: Aquanaut 5167 samt nautilus 5711, service 9500:-
Tillkommer om kund önskar polering: 5167gummi 1400:- / 5167länk 2000:- / 5711/1A 4000:-

Service verk.
Automatisk: 9500:-
Manuella: 8300:-
Quartz : 6500:-
Batteribyte: 300:-
Poleringar 1400:- till ca.5200:- beroende på modell ev.Kostnadsförslag.

Äldre ur som ej är i produktion skickas för kostnadsförslag även "complicated" urverk. 1200:- vid avböjda kostnadsförslag/fabriksskickningar.
(Finns som alltid undantag från reglerna ;-) vid udda boetter etc. då görs individuella KF eller skickar till fabrik. Urverk kan vara onormalt slitna eller fuktskadade likaså då KF eller skickas)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gummiband 2300:- och lås 10900:-
(var ju ett tag sen @Josef B köpte sin, tror det kostade list.ca 10' då?)
Jisses, det kostar att ligga på topp. :D

Hej,
Modellerna: Aquanaut 5167 samt nautilus 5711, service 9500:-
Tillkommer om kund önskar polering: 5167gummi 1400:- / 5167länk 2000:- / 5711/1A 4000:-

Service verk.
Automatisk: 9500:-
Manuella: 8300:-
Quartz : 6500:-
Batteribyte: 300:-
Poleringar 1400:- till ca.5200:- beroende på modell ev.Kostnadsförslag.

Äldre ur som ej är i produktion skickas för kostnadsförslag även "complicated" urverk. 1200:- vid avböjda kostnadsförslag/fabriksskickningar.
(Finns som alltid undantag från reglerna ;-) vid udda boetter etc. då görs individuella KF eller skickar till fabrik. Urverk kan vara onormalt slitna eller fuktskadade likaså då KF eller skickas)
@Spencer66 , du som alltid sagt att det är så billigt att serva en vanlig Patek. Tycker du 9500kr är billigt Spencer? Har för mig du sagt typ 5 papp tidigare...
 
Senast ändrad:

M021

Rolex
2-Faktor
Jisses, det kostar att ligga på topp. :D


@Spencer66 , du som alltid sagt att det är så billigt att serva en vanlig Patek. Tycker du 9500kr är billigt Spencer? Har för mig du sagt typ 5 papp tidigare...
För mig är det mycket pengar, men räknar man en % sats mot nyköpspris är det billigare än service på en stål rolle;) om jag inte är helt fel ute.. Man får hitta ursäkter för att rättfärdiga ett köp och blunda för omkostnader.. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För mig är det mycket pengar, men räknar man en % sats mot nyköpspris är det billigare än service på en stål rolle;) om jag inte är helt fel ute.. Man får hitta ursäkter för att rättfärdiga ett köp och blunda för omkostnader.. :)
Håller såklart med dig. Har bara hört från Spencer tidigare att Patek är så bra för att de är billiga att serva.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Argumentet att 'AP är mycket dyrare' faller ju lite. Dock inte helt.

Det fina är ju att ovan nämnda modeller kan servas på plats i Sverige.

Motsvarande, t.ex. AP, dvs. Jumbo, måste ju till Schweiz för service vilket alltid verkar gå mot KF även på de nya modellerna.
 
Topp