Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Runt 750Sjuk fin.. Pris?
Underbar klocka, den klocka jag ångrar mest att jag flippade..Lägger in en på min 5711r. Trevlig klocka på otroligt skönt läderband!
![]()
@ROB-1832 vad tar ni för en service på 5711 resp 5167, vad ingår i den servicen och vad är beräknad leveranstid?
Definitionen av "Go hard or go home".Har precis hjälpt en kompis köpa en Aquanaut, affären blev klar igår.
Kul story då han har tittat och sparat till just denna klocka i 7 år och inte skaffat någon annan klocka som innan/mellan klocka.
Han gick direkt på PP som första ordentliga klockan och som OWG
![]()
Jisses, det kostar att ligga på topp.Gummiband 2300:- och lås 10900:-
(var ju ett tag sen @Josef B köpte sin, tror det kostade list.ca 10' då?)
@Spencer66 , du som alltid sagt att det är så billigt att serva en vanlig Patek. Tycker du 9500kr är billigt Spencer? Har för mig du sagt typ 5 papp tidigare...Hej,
Modellerna: Aquanaut 5167 samt nautilus 5711, service 9500:-
Tillkommer om kund önskar polering: 5167gummi 1400:- / 5167länk 2000:- / 5711/1A 4000:-
Service verk.
Automatisk: 9500:-
Manuella: 8300:-
Quartz : 6500:-
Batteribyte: 300:-
Poleringar 1400:- till ca.5200:- beroende på modell ev.Kostnadsförslag.
Äldre ur som ej är i produktion skickas för kostnadsförslag även "complicated" urverk. 1200:- vid avböjda kostnadsförslag/fabriksskickningar.
(Finns som alltid undantag från reglerna ;-) vid udda boetter etc. då görs individuella KF eller skickar till fabrik. Urverk kan vara onormalt slitna eller fuktskadade likaså då KF eller skickas)
För mig är det mycket pengar, men räknar man en % sats mot nyköpspris är det billigare än service på en stål rolleJisses, det kostar att ligga på topp.
@Spencer66 , du som alltid sagt att det är så billigt att serva en vanlig Patek. Tycker du 9500kr är billigt Spencer? Har för mig du sagt typ 5 papp tidigare...
Håller såklart med dig. Har bara hört från Spencer tidigare att Patek är så bra för att de är billiga att serva.För mig är det mycket pengar, men räknar man en % sats mot nyköpspris är det billigare än service på en stål rolleom jag inte är helt fel ute.. Man får hitta ursäkter för att rättfärdiga ett köp och blunda för omkostnader..
![]()
Vettigt tankesätt.Allt är relativt men visst kostar det att serva klockor, men som jag brukar säga, -En hobby som inte kostar pengar, är ingen hobby.
Det handlar om att motivera sig själv. Och då fungerar alla sätt...Vettigt tankesätt.
Fick möjligheten att klämma på denna idag... Tanken att sälja lägenheten slog mig en och två gånger
![]()
![]()
![]()
Allt är relativt men visst kostar det att serva klockor, men som jag brukar säga, -En hobby som inte kostar pengar, är ingen hobby.
Cirka 46000 euroNågon som har koll på vad dom (Luxurywatches) begär för 5711r på länk?
Cirka 46000 euro
Usch fyfan...
Den finns, var nån specialare som nyligen såldes på auktion för en hel del pengar...
Ser rätt kul ut. Jag gillar grönt i den nyansen.Finns denna? Eller är det fejk eller mod?
Dagens klocka, funkar även till shorts.
![]()
Fyfan va vackert!Naultilus Fredag.
Trevlig Helg!
![]()
Funkar till jeans oxåDagens klocka, funkar även till shorts.
![]()
Naultilus Fredag.
Trevlig Helg!
![]()