• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

IMG_9320.JPG

Det enda rimliga vore att konstatera att det inte är två lyckade modeller, men Hodinkee vågar inte.

"De är faktiskt inte så dåliga som de sett ut!" är ju en ganska töntig recension av två klockor som kostar typ en mille var och kommer från den kanske mest hyllade tillverkaren av alla. :)
Tolkade det som att de vill poängtera att det var rätt stor skillnad mellan pressbilderna och hur klockan ser ut live.

Pinsamt för Hodinkee.

Det enda rimliga vore att konstatera att det inte är två lyckade modeller, men Hodinkee vågar inte.

"De är faktiskt inte så dåliga som de sett ut!" är ju en ganska töntig recension av två klockor som kostar typ en mille var och kommer från den kanske mest hyllade tillverkaren av alla. :)
Pinsamt bara för att det inte överensstämmer med din personliga åsikt? När klämde och kände du på dem? Är nyfiken på din upplevelse :)

Håller med dig. "Texten syns faktiskt inte så mycket" är väl som att försöka sälja in en lägenhet med att säga att den inte luktar så mycket avlopp som alla säger.

Jag tycker att texten ser usel ut och hör på sin höjd hemma på en "limited edition" från Omega. Patek ska vara bättre än så. Dock coola stavindex och färgen verkar fräsch.

Hodinke är ju typ som stjärnurmakarnas egna tidning, ALLT är fantastiskt mer eller mindre.

Håller med om att hodinkee verkar fega lite. Men åandrasidan har väl ingen här heller klämt på klockorna och kan väl således egentligen inte säga emot än.

Sådär ser det ut i princip ALLA recensioner de skriver när de fått låna klockor av tillverkare... Aldrig särskilt nyanserat
Har hört mycket om just detta när det gäller Hodinkee, finns det ens helt opartiska sidor?
Inga kommersiella, klickberoende lyxprodukt-recenserande sajter kan vara objektiva när de är beroende av att lyxprodukt-tillverkaren lånar ut produkterna till dem.

Jag har för mig att Ariel på ablogtowatch skrev om det där. Han skrev (har jag för mig) att läsaren fick tyda nyanserna i texten för att förstå vad författaren verkligen tycker. Hittar inte länken dock.

Hands on Watches (tror jag de heter) vill jag minnas är hyfsat objektiva. Inte i sammastordning som Hodinkee, men vilkväl har de recenserat hyfsat coola klockor.

Tjo, åt lunch i fredags med en Ksáre och fick återigen möjligheten att klämma på 5712.
Har snöat in lite på att "visst borde väl en riktig Patek ha månfas? "
Jag slits mellan klart du ska byta klockorna mot 5712, och behåll de du har,,,,, det är ju du!
Jag vet inte om era kommentarer gör skillnad men vad hade du gjort i situationen.
/j
IMG_2586.JPG

Tjo, åt lunch i fredags med en Ksáre och fick återigen möjligheten att klämma på 5712.
Jag slits mellan klart du ska byta klockorna mot 5712, och behåll de du har,,,,, det är ju du!
Jag vet inte om era kommentarer gör skillnad men vad hade du gjort i situationen.
/j
IMG_2586.JPG
Byt till 5712. Sanslöst fin klocka

/j
IMG_2586.JPG
Jag skulle behålla den uppsättning du har. Men det är mest för att jag aldrig förstått charmen i den ostrukturerade 5712an.

/j
IMG_2586.JPG

Jag för min del hade inte tvekat, men min förkärlek till 5712'an speglas möjligen in.
Så istället för en makalös duo får du en magisk månfas..

Jag för min del hade inte tvekat, men min förkärlek till 5712'an speglas möjligen in.
Så istället för en makalös duo får du en magisk månfas..
Precis, det finns något i owg och den absolut galna komplikationen månfas som lockar. (Sen att man har lite gammalt skrot har ju ingen med att göra ;))
/j

Jag skulle behålla den uppsättning du har. Men det är mest för att jag aldrig förstått charmen i den ostrukturerade 5712an.
Att den är ostrukturerad är ju hela grejen, antingen gillar man det eller inte.
/j
IMG_2586.JPG
Om det går skulle jag behålla Aquanauten eftersom den kompletterar 5712 så bra. Finns kanske något annat du kan göra dig av med i stället?

Om det går skulle jag behålla Aquanauten eftersom den kompletterar 5712 så bra. Finns kanske något annat du kan göra dig av med i stället?
Ja, det skulle ju va toppen.
Har lite taskigt med stålar för närvarande, och bytesobjekt med för den delen.
/j

/j
IMG_2586.JPG

Hade inte bytt!

Så kan det säkert vara. Och det är ju utan tvekan en väldigt populär modell så det är nog snarare jag som inte insett storheten :)

Tillbaka
Topp