Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har hört mycket om just detta när det gäller Hodinkee, finns det ens helt opartiska sidor?
Tjo, åt lunch i fredags med en Ksáre och fick återigen möjligheten att klämma på 5712.
Har snöat in lite på att "visst borde väl en riktig Patek ha månfas? "
Jag slits mellan klart du ska byta klockorna mot 5712, och behåll de du har,,,,, det är ju du!
Jag vet inte om era kommentarer gör skillnad men vad hade du gjort i situationen.
/j
![]()
5726A eller 5980A, vit tavla på båda är det absolut snyggaste enligt mig.
5712J vore optimalt!5726A eller 5980A, vit tavla på båda är det absolut snyggaste enligt mig.
2017 - året Patek Philippe lägger de futtiga (typ) 10 CHF per klocka det kostar att äntligen matcha datumringens bakgrundsfärg till urtavlan?
Om du kan se vita visare på mörk bakgrund, borde du också kunna se vita siffror på mörk bakgrund.Och få mycket svårare utläsning av den?
Nä, de bör hålla sig till det klassiskt vita.
Går all in med mitt nya iPhone7 skal idag
![]()
Wow, stort grattis!!Så djäkla nöjd med denna!
En klocka som växer när man hamnar djupare i klock-träsket.
För några år sedan tyckte jag ärligt att den var dö-ful och bara märklig med visare på fel ställen, olika storlekar på sub-dials och en djäkla månfas inkastad bara för att..
Men idag så tycker jag att den är fantastisk! Är väl det som kallas för "acquired taste" och något jag tror gör att jag inte kommer att ledsna på den
![]()
Så djäkla nöjd med denna!
För några år sedan tyckte jag ärligt att den var dö-ful och bara märklig med visare på fel ställen, olika storlekar på sub-dials och en djäkla månfas inkastad bara för att..
Men idag så tycker jag att den är fantastisk! Är väl det som kallas för "acquired taste" och något jag tror gör att jag inte kommer att ledsna på den
![]()
Mkt vacker, den var du värd.Så djäkla nöjd med denna!
![]()
Superba bilder, gratulerar igen.Jag presenterade väl inte mitt inköp som jag gjorde av @ROB-1832 i somras så bra i denna tråd tidigare. Var därför ute i vinterljuset för att verkligen försöka att fånga den korrekta blå färgen på urtavlan på min 5980/AR01, vilket inte är helt lätt. Tycker ändå att resultatet blev rätt så bra med min mobiltelefonkamera och dåliga kunskaper i fotografering. I bakgrunden för de som inte är invigda är det Patek Philippe:s tidning som man får som ägare av Patek Philippe-klock(a)or. Det blev många bilder på denna vackra klocka...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt fin, grattis i efterskott.Jag presenterade väl inte mitt inköp som jag gjorde av @ROB-1832 i somras så bra i denna tråd tidigare. Var därför ute i vinterljuset för att verkligen försöka att fånga den korrekta blå färgen på urtavlan på min 5980/AR01, vilket inte är helt lätt. Tycker ändå att resultatet blev rätt så bra med min mobiltelefonkamera och dåliga kunskaper i fotografering. I bakgrunden för de som inte är invigda är det Patek Philippe:s tidning som man får som ägare av Patek Philippe-klock(a)or. Det blev många bilder på denna vackra klocka...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Såg din önskning om bilder på en TT-klocka. Det blev denna klocka idag. Skall ta lite fler biler på PO:n, återkommer.Superba bilder, gratulerar igen.
GALET snygg har du lust att skriva pris i pm elr härJag presenterade väl inte mitt inköp som jag gjorde av @ROB-1832 i somras så bra i denna tråd tidigare. Var därför ute i vinterljuset för att verkligen försöka att fånga den korrekta blå färgen på urtavlan på min 5980/AR01, vilket inte är helt lätt. Tycker ändå att resultatet blev rätt så bra med min mobiltelefonkamera och dåliga kunskaper i fotografering. I bakgrunden för de som inte är invigda är det Patek Philippe:s tidning som man får som ägare av Patek Philippe-klock(a)or. Det blev många bilder på denna vackra klocka...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Listpris 720 KGALET snygg har du lust att skriva pris i pm elr här![]()
5712J vore optimalt!
Förstår precis vad du menar, helt plötsligt blir man besatt av en modell som inte fick en extra blick innan. Samma gäller bilar/mc!Så djäkla nöjd med denna!
![]()
Jag presenterade väl inte mitt inköp som jag gjorde av @ROB-1832 i somras så bra i denna tråd tidigare. Var därför ute i vinterljuset för att verkligen försöka att fånga den korrekta blå färgen på urtavlan på min 5980/AR01, vilket inte är helt lätt. Tycker ändå att resultatet blev rätt så bra med min mobiltelefonkamera och dåliga kunskaper i fotografering. I bakgrunden för de som inte är invigda är det Patek Philippe:s tidning som man får som ägare av Patek Philippe-klock(a)or. Det blev många bilder på denna vackra klocka...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()