• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Om någon har en aktuell officiell Svensk prislista på PP:s sortiment publicera den gärna. Det skulle uppskattas av många tror jag. Framför allt nu när PP redovisar sina priser i CHF öppet på sin hemsida.

Är ju bara ett besök, telefonsamtal eller email bort till någon av de två återförsäljarna som finns i Stockholm.

Är ju bara ett besök, telefonsamtal eller email bort till någon av de två återförsäljarna som finns i Stockholm.
Jag beställde en 5990 i mars som ännu inte har levererats. Nu kan jag följa priset i CHF enkelt via PP:s hemsida leveranstidens resterande (minst) 6 månader.

Senast ändrad:
Vill ha!
5711-01.jpg

Någon som äger eller har ägt en 5060A? Provade en idag och fick lite feeling. Vore kul att ha i lådan, i framtiden. Bra storlek för mig.

IMG_2537.JPG

Ännu coolare vore dock en 5060J...

CA48DE04-3482-48BB-91C9-608D20FC3FA6-24552-0000112B4EB4CCE7.jpeg

471E1615-A6E1-466D-9337-BB9BA3959278-24552-0000112EF9A189FC.jpeg

Linked to this edition with Roman numerals is another watch, a quite unknown and certainly surprising one – however, we’ll explain later, an extremely important one for Patek. For the first time, Patek Philippe decided to offer the Nautilus on a leather strap instead if the integrated metallic bracelet. While modern version on leather still retain the same central container and the first link of the bracelet of full metallic versions, the Ref. 5060 launched in 1996 had lugs… yes, a Nautilus with lugs! This watch was supposed to be the elegant offer of the collection, with a yellow gold case measuring approximately 35mm. The watch also came without the iconic “ears” of the Nautilus and showed a crown-protection at 3. All together, this watch was far away from the previous watches of the Nautilus collection, and should remind you of another watch by Patek… the Aquanaut.

Någon som äger eller har ägt en 5060A? Provade en idag och fick lite feeling. Vore kul att ha i lådan, i framtiden. Bra storlek för mig.

IMG_2537.JPG

Ännu coolare vore dock en 5060J...

CA48DE04-3482-48BB-91C9-608D20FC3FA6-24552-0000112B4EB4CCE7.jpeg

471E1615-A6E1-466D-9337-BB9BA3959278-24552-0000112EF9A189FC.jpeg

Linked to this edition with Roman numerals is another watch, a quite unknown and certainly surprising one – however, we’ll explain later, an extremely important one for Patek. For the first time, Patek Philippe decided to offer the Nautilus on a leather strap instead if the integrated metallic bracelet. While modern version on leather still retain the same central container and the first link of the bracelet of full metallic versions, the Ref. 5060 launched in 1996 had lugs… yes, a Nautilus with lugs! This watch was supposed to be the elegant offer of the collection, with a yellow gold case measuring approximately 35mm. The watch also came without the iconic “ears” of the Nautilus and showed a crown-protection at 3. All together, this watch was far away from the previous watches of the Nautilus collection, and should remind you of another watch by Patek… the Aquanaut.
Men visst är det lite märkligt med ett datumfönster liksom inträngt mellan index och boett? Kanske är det bara speglingen i bilden...

Herregud vad många som har Aquanauten vilket rimligtvis innebär att riktigt många tycker att den är snygg...och är rika som troll :) Nåväl, alla har sin smak. Jag hade förväntat mig mer vintage och klassiska, vackra modeller. Det är dock kul att se alla konstiga modeller som Patek klämt ur sig genom åren, vissa är verkligen vedervärdiga.

Det mest intressanta är väl att man kan se vad varje modell kostar i CHF på nya hemsidan! Tänk på att VAT i Schweiz endast är 8%. När ni räknar om kursen för att få fram ett Svenskt pris måste ni också kompensera mot vår moms, momssats på 20% (påslag 25%). Om ni vill ha en enkel estimering till Svenskt pris ta CHF x 10 så träffar man någorlunda rätt mot vad det svenska priset är.
PP.JPG
Sjukt snygg. En verkligt cool klocka!

Herregud vad många som har Aquanauten vilket rimligtvis innebär att riktigt många tycker att den är snygg...och är rika som troll :) Nåväl, alla har sin smak. Jag hade förväntat mig mer vintage och klassiska, vackra modeller. Det är dock kul att se alla konstiga modeller som Patek klämt ur sig genom åren, vissa är verkligen vedervärdiga.

Ja det mesta som heter Aquanaut är en riktig styggelse!

Hittade den här bilden av urverket 240 PS IRM C LU som sitter i 5712. Den här sidan av urverket ser man aldrig och det är nästan otroligt att det finns Cotes de Geneve på framsidan som täcks av urtavlan. Tittar man noga så ser det ut som att bryggorna är formade så att viktiga delar i komplikationerna ska synas. Bilden finns i original på @overtimenyc på instagram.
overtimenyc5712.jpg

Nä....det är den banne mig inte! Tur att smaugen ähr summ baugen!

Tavlan är klart godkänd däremot, särskilt i blått utförande från det jag sett.

Hittade den här bilden av urverket 240 PS IRM C LU som sitter i 5712. Den här sidan av urverket ser man aldrig och det är nästan otroligt att det finns Cotes de Geneve på framsidan som täcks av urtavlan. Tittar man noga så ser det ut som att bryggorna är formade så att viktiga delar i komplikationerna ska synas. Bilden finns i original på @overtimenyc på instagram.
overtimenyc5712.jpg
Vansinnigt snyggt. Som om man haft ett runt stycke och figursågat i det.

På besök i Geneve så passade på att springa in och störa personalen på deras "salon"

FullSizeRender (6).jpg

FullSizeRender (5).jpg

FullSizeRender (2).jpg

FullSizeRender (3).jpg

FullSizeRender (4).jpg

Helt klart 3st favoriter och 5320 samt 5170 var klart bättre än vad jag trodde efter pressbilderna jag sett tidigare
5320 ser ju äckligt bra ut.

Och vad är det för ref på den med borstad tavla?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp