• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

11C9140B-F228-4BE0-9FFB-80A27A66C308.jpeg
Kvällsläsningen är här! Hoppas att jag orkar hålla upp den, väger 9,4 kg...

Senast ändrad:
Med reservation för att jag inte sitter på all info, men:

Man är kanske inte supersugen på att "visa upp" en klocka för flera hundra tusen för en okänd människa utan referenser på ett forum. :D

Sant :) Men hade någon skickat PM hade jag såklart angett namn, referenser, kontaktuppgifter mm, vilket förhoppningsvis hade visat att jag inte har onda avsikter

Har funderat, funderat och funderat lite till på sistone.
Bestämt mig för att köpa en 5711 med blå tavla..
Blir ingen hastig affär dock, håller utkik på diverse sidor och tänkte försöka göra en "bra" affär (Så bra som är möjligt med en 5711 dvs)

Att köpa en 5711 ifrån en AD för listpris är helt omöjligt har jag förstått?
Jag har ingen PP sedan tidigare som är köpt hos en AD.
Är det ens värt att kontakta olika handlare och prata med dom om att beställa en? Eller är det bara gråhandlare som gäller?

*Lånad bild*

f713abc52379dffcf4387ababe1a3990.jpg

Blir ingen hastig affär dock, håller utkik på diverse sidor och tänkte försöka göra en "bra" affär (Så bra som är möjligt med en 5711 dvs)

Är det ens värt att kontakta olika handlare och prata med dom om att beställa en? Eller är det bara gråhandlare som gäller?

*Lånad bild*

f713abc52379dffcf4387ababe1a3990.jpg

Svårt om man inte vill betala premium enligt min erfarenhet. Även med goda kontakter väldigt svårt att få tag på utan att betala premium

Rob ska tydligen inte vara någon idé att fråga.
Men dom andra AD i Europa? låna en polares 5712R och åka dit typ? :p
Försöka går alltid men utan en väldigt god relation med handlare skulle jag säga att det är väldigt svårt. Möjligt att någon på forumet lan hjälpa till men iom att premium är det som gäller är det svårt för mig att se att någon som man inte känner väldigt väl ska fixa en till list eller runt listpris tyvärr

Svårt om man inte vill betala premium enligt min erfarenhet. Även med goda kontakter väldigt svårt att få tag på utan att betala premium
Försöka går alltid men utan en väldigt god relation med handlare skulle jag säga att det är väldigt svårt. Möjligt att någon på forumet lan hjälpa till men iom att premium är det som gäller är det svårt för mig att se att någon som man inte känner väldigt väl ska fixa en till list eller runt listpris tyvärr
När du säger premium, menar du att AD säljer över listpris?

Premium?
Vill gärna veta vilka ADs som säljer över listpris, då Patek har sagt tack och hej för det tidigare. Är högst tveksam till att detta faktiskt sker hos auktoriserade säljare av Patek. Svårighet att få tag i dem, absolut men att de trycker upp priserna utöver vad Patek "anger" har jag svårt att tro.

När du säger premium, menar du att AD säljer över listpris?

Premium?
Vill gärna veta vilka ADs som säljer över listpris, då Patek har sagt tack och hej för det tidigare. Är högst tveksam till att detta faktiskt sker hos auktoriserade säljare av Patek. Svårighet att få tag i dem, absolut men att de trycker upp priserna utöver vad Patek "anger" har jag svårt att tro.

Menar självklart hos gråhandlare.
Hos Patek AD's så säljs det såklart till listpris men där är det väldigt lång kö för en vanlig Svensson.
Otydligt av mig kanske :)

*Lånad bild*

2x omöjligt - tyvärr. Inga "bra affärer" finns vad gäller denna modell.

Tillbaka
Topp