Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Fantastisk känsla. Från Luxury?När man gick med i klocksnack för att kolla upp första dyra klockan, en tissot dykare trodde man kanske inte att man skulle posta här...
Smyger in en bild innan paketöppningstråd.
![]()
Grattis! Fantastisk känsla. Från Luxury?
Gjorde mig nyligen av med min 5167, lär sakna den till sommaren.
/j
Snyggt. Det blev alltså både Patek och AP...När man gick med i klocksnack för att kolla upp första dyra klockan, en tissot dykare trodde man kanske inte att man skulle posta här...
Smyger in en bild innan paketöppningstråd.
![]()
Snyggt. Det blev alltså både Patek och AP...![]()
Tänkte joina klubben med denna
![]()
![]()
Tänkte också på det? Men jävligt snygg. Är damboxarna ljusare än herr?Grattis!
Kanske är bilderna men boxen ser rätt ljus ut för att vara herrboxen?
Tänkte också på det? Men jävligt snygg. Är damboxarna ljusare än herr?
Grattis!
Kanske är bilderna men boxen ser rätt ljus ut för att vara herrboxen?
Vid normal användning blir det inga direkta dings. Men visst kan det bli små märken efter ett tagNi med 5167 (aquanaut) hur är skicket på dessa efter användning? Repigt och dings direkt?
Någon runt Göteborg som vet vart jag kan korta länken på en 5711?
Hur svårt var det? Ska kolla med Bergströms imorgon.Jag kortade min 5712 i baksätet på bilen.. rekommenderar det inte dock.
Kolla med någon urmakare (be lite snällt) så fixar de det.
Bergströms GBG har nog ingen urmakaren.Hur svårt var det? Ska kolla med Bergströms imorgon.
Fan ocksåBergströms GBG har nog ingen urmakaren.
Hur svårt var det? Ska kolla med Bergströms imorgon.
Tack för tipset, ska ringa dem imorgon och se. Annars får jag tyvärr åka upp till Stockholm.Med verktyg är det inte så svårt, modifierade lite för att pressa in pinnarna efter.
Jag har haft hjälp av Jarl Sandin med andra PP, så kolla med dem. (Säg du fick tipset på KS så blir de medgörliga)
Du kan väl inte på allvar mena att du ska åka från Göteborg till Stockholm för att korta en länk? Nautilus kan ha två typer av system, antingen sprintar eller skruvar. Är det sprintar trycker du bara ut dem åt sidan. Är det skruvar värmer du länkbiten rejält (viktigt) och skruvar sedan helt enkelt ur skruven. Båda varianterna är enkla att fixa själv men vilken kompetent urmakare som helt kan fixa det. Det behövs ingen speciellt invigd trollkarl från Patek för det.Tack för tipset, ska ringa dem imorgon och se. Annars får jag tyvärr åka upp till Stockholm.
Har du gjort det själv? Har kortat länkar på min Rolex men det är skruvar, vågar inte riktigt göra det själv plus har inga verktyg, de är sprintar.Du kan väl inte på allvar mena att du ska åka från Göteborg till Stockholm för att korta en länk? Nautilus kan ha två typer av system, antingen sprintar eller skruvar. Är det sprintar trycker du bara ut dem åt sidan. Är det skruvar värmer du länkbiten rejält (viktigt) och skruvar sedan helt enkelt ur skruven. Båda varianterna är enkla att fixa själv men vilken kompetent urmakare som helt kan fixa det. Det behövs ingen speciellt invigd trollkarl från Patek för det.
Det är för att lösa upp/ta bort "skruvlimmet" (Loctite), eller? Jag har aldrig värmt upp utan använt styrkaÄr det skruvar värmer du länkbiten rejält (viktigt) och skruvar sedan helt enkelt ur skruven.
Jag har ett kit från Clas Ohlson, Teknikmagasinet, eBay eller liknande (100-150 kr) med ett smalt "drivdorn", en liten gummihammare och en plastgrunka som håller länken uppställd på sidan. (Det finns andra varianter också, dyrare och bättre.)Har du gjort det själv? Har kortat länkar på min Rolex men det är skruvar, vågar inte riktigt göra det själv plus har inga verktyg, de är sprintar.
Asså fasiken! Man blir ju så jäkla sugen! GrattisTänkte joina klubben med denna
![]()
![]()
Grattis, skitsnygg faktiskt. Blir det MissNautilus nu eller?Köpte en tidig födelsedagspresent till mig själv i helgen, det blev en Nautilus 3900
![]()
Tack, nej jag kommer förbli MissDatejust!Grattis, skitsnygg faktiskt. Blir det MissNautilus nu eller?
Ser mycket bra ut! Grattis.Köpte en tidig födelsedagspresent till mig själv i helgen, det blev en Nautilus 3900
![]()