• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

DonaldCliff

Cartier
För en som inte sett Pateks roséguld hur är färgen jämfört med till exempel Rolex everose? Någon som sitter på en side by side bild rent ut av?
 

Wheelie

Cartier
42607894_1925777810798980_1791846019290365952_n.jpg

Man förlorar en njure, men får och andra sidan en mycket stabilare och kralligare ryggrad (+ en snajig klocka)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
För en som inte sett Pateks roséguld hur är färgen jämfört med till exempel Rolex everose? Någon som sitter på en side by side bild rent ut av?

Här kommer några bilder för jämförelse. Skulle nog säga nu när jag jämför dom sida vid sida att Rolex går mer mot koppar medan PP är något gulare. I alla fall just nu i kvällsljus.

27E76E13-D324-4CEF-9C9F-3DED44A70E0B.jpeg


2DBCB3F3-963C-4A34-A4D1-E90A4719A9BD.jpeg


8F53D327-F369-47B6-9FF5-CD08433A4A65.jpeg


E6E0475C-0779-4E0A-A4B7-A53907D84716.jpeg


2868E18A-3D51-4A12-A4BB-4D94B5A89267.jpeg


D1C2BEB1-137B-4138-B8BF-5E8D18DE1E43.jpeg
 
Vilken klocka alltså. Denna skulle man kunna vara OWG med.

B9328C31-9BD7-4E29-9E7D-1986F4C374E9.jpeg
Fan va avundsjuk jag blir.
Detta är troligen den vackraste moderna klocka jag sett. Men jag kan Fan inte övertala mig själv att lägga såpass mkt pengar på ett rent dress ur. Även om jag inte lever nåt fartfyllt liv och troligen skulle kunna ha en sådan här som "bruksklocka" och kompensera med några stålrollar och kanske en Aquanaut.
Risken är dock stor att jag skulle behandla den med silkesvantar och behandla den löjligt försiktigt.. FAN..
Jag behöver verkligen en rejäl övertalning tror jag..

Otroligt vacker klocka, stort Grattis! Får man fråga vad skönheten kostade?

Mvh Roffe
 
  • Like
Reactions: Zed

Kaptenen

Breitling
Fan va avundsjuk jag blir.
Detta är troligen den vackraste moderna klocka jag sett. Men jag kan Fan inte övertala mig själv att lägga såpass mkt pengar på ett rent dress ur. Även om jag inte lever nåt fartfyllt liv och troligen skulle kunna ha en sådan här som "bruksklocka" och kompensera med några stålrollar och kanske en Aquanaut.
Risken är dock stor att jag skulle behandla den med silkesvantar och behandla den löjligt försiktigt.. FAN..
Jag behöver verkligen en rejäl övertalning tror jag..

Otroligt vacker klocka, stort Grattis! Får man fråga vad skönheten kostade?

Mvh Roffe
Instämmer totalt. Det kan nog vara essensen av ett ett klassiskt dressur i modern tappning.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Fan va avundsjuk jag blir.
Detta är troligen den vackraste moderna klocka jag sett. Men jag kan Fan inte övertala mig själv att lägga såpass mkt pengar på ett rent dress ur. Även om jag inte lever nåt fartfyllt liv och troligen skulle kunna ha en sådan här som "bruksklocka" och kompensera med några stålrollar och kanske en Aquanaut.
Risken är dock stor att jag skulle behandla den med silkesvantar och behandla den löjligt försiktigt.. FAN..
Jag behöver verkligen en rejäl övertalning tror jag..

Otroligt vacker klocka, stort Grattis! Får man fråga vad skönheten kostade?

Mvh Roffe
Det är konstigare att lägga 20-30k i premium på nypriset för en massproducerad keramisk Rolex. Rent psykologiskt kanske många känner att de får mer för pengarna? :)
 
Det är konstigare att lägga 20-30k i premium på nypriset för en massproducerad keramisk Rolex. Rent psykologiskt kanske många känner att de får mer för pengarna? :)
Jag betalar inte premium, jag har aldrig handlat annat än av AD, och väntar i skrivande stund på ett par just keramiska sportrolex, hehe, men jag skulle aldrig betala premium för dessa. Undantaget är just Aquanaut.

Jag förstår om du inte vill svara exakt vad du slantade för klockan. Men skriv gärna ett pm annars?
Eller så kan du kanske svara på om du bedömmer att man får ett FINT exemplar för ~140k sek?
;) hehe, sorry om jag tjatar om priset, men på just en sådan här, eller dress öht (Undantaget vissa modeller naturligtvis) så känns det ganska självklart att köpa beg i mint skick, de faller trots allt en del vid nyköp...

Mvh Roffe
 

DonaldCliff

Cartier
Fan va avundsjuk jag blir.
Detta är troligen den vackraste moderna klocka jag sett. Men jag kan Fan inte övertala mig själv att lägga såpass mkt pengar på ett rent dress ur. Även om jag inte lever nåt fartfyllt liv och troligen skulle kunna ha en sådan här som "bruksklocka" och kompensera med några stålrollar och kanske en Aquanaut.
Risken är dock stor att jag skulle behandla den med silkesvantar och behandla den löjligt försiktigt.. FAN..
Jag behöver verkligen en rejäl övertalning tror jag..

Otroligt vacker klocka, stort Grattis! Får man fråga vad skönheten kostade?

Mvh Roffe
Hej Roffe!
Jag tror att du ska titta på 5296 lite mer vardagsklocka som fungerar lika bra som kostym som 5196 om man bortser från datumet.
 
Hej Roffe!
Jag tror att du ska titta på 5296 lite mer vardagsklocka som fungerar lika bra som kostym som 5196 om man bortser från datumet.
Tack för tipset, men jag tycker att just datumfönstret ställer till tavlan lite. Det får den att likna "vilken Tissot som helst" i mina ögon. 5196 däremot. Otäckt fin, och den har sin ÄNNU dressigare kusin 5119, så jag skulle inte köpa den absolut dressigaste modellen. Men jag håller med om att ett datum hade gjort den mer vardagsvänlig.
Dock hade jag hellre tagit 5atm ist för 3, än ett datum ;) det är DEN delen som får mig att tvivla mest, dessa "2,5atm"... Men jag hoppas kunna ta mig förbi den mindfucken

Mvh
 

DonaldCliff

Cartier
Tack för tipset, men jag tycker att just datumfönstret ställer till tavlan lite. Det får den att likna "vilken Tissot som helst" i mina ögon. 5196 däremot. Otäckt fin, och den har sin ÄNNU dressigare kusin 5119, så jag skulle inte köpa den absolut dressigaste modellen. Men jag håller med om att ett datum hade gjort den mer vardagsvänlig.
Dock hade jag hellre tagit 5atm ist för 3, än ett datum ;) det är DEN delen som får mig att tvivla mest, dessa "2,5atm"... Men jag hoppas kunna ta mig förbi den mindfucken

Mvh
Du får ta av dig klockan när du ska bada helt enkelt;)
Personligen föredrar jag en automat före manuell men men smaken är som baken
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag betalar inte premium, jag har aldrig handlat annat än av AD, och väntar i skrivande stund på ett par just keramiska sportrolex, hehe, men jag skulle aldrig betala premium för dessa. Undantaget är just Aquanaut.

Jag förstår om du inte vill svara exakt vad du slantade för klockan. Men skriv gärna ett pm annars?
Eller så kan du kanske svara på om du bedömmer att man får ett FINT exemplar för ~140k sek?
;) hehe, sorry om jag tjatar om priset, men på just en sådan här, eller dress öht (Undantaget vissa modeller naturligtvis) så känns det ganska självklart att köpa beg i mint skick, de faller trots allt en del vid nyköp...

Mvh Roffe
Yep, KS:aren köper bara klockor nya om de inte går ner i pris. Det är sen gammalt.. ;)

Instämmer dock med @Zed om att det är märkligt att t.ex Calatravan är helt osynlig i en tid där vanliga dussinur kostar 6-siffrigt.
 

DonaldCliff

Cartier
Det mesta är kallt förutom keramiska sportrolex. Tråkigt att man inte vågar lite mer. Finns mycket mer svårsålda grejer än Calatravan, men folk köper tyvärr inte klockor utifrån eget huvud oftast utan efter vad andra tycker är hett för stunden.
Det har du helt rätt i, verkar som att många tänker mer på att dom ska sälja sin nya klocka i framtiden istället för att njuta av den.
 
Yep, KS:aren köper bara klockor nya om de inte går ner i pris. Det är sen gammalt.. ;)

Instämmer dock med @Zed om att det är märkligt att t.ex Calatravan är helt osynlig i en tid där vanliga dussinur kostar 6-siffrigt.
Nja.. precis ALLA klockor jag hittills har köpt har tappat i värde sen nyköp. Tex Panerai 1392, omega seamaster planet ocean, Speedmaster PRO, Daydate, Datejust, Sjöö Sandström Royal Steel, Longines flagship Heritage etc. Alla köpta NYA hos AD. De flesta av de nämnda sålda just här på KS, alt visade i någon tråd, därför nämns just dem.

Ursäkta för OT, men det som "är sen gammalt" har tydligen moderniserats! :)

Du får ta av dig klockan när du ska bada helt enkelt;)
Personligen föredrar jag en automat före manuell men men smaken är som baken
Hehe, jadå, det gör jag naturligtvis om klockan tål 10atm också, om jag bär den på läderrem ;)
Jag föredrar iofs också automat, men jag tycker tavlan är viktigare än hur klockan dras upp när det handlar om klockor för över en hundring:)

Mvh Roffe
 
Topp