• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hejsan.
Är det någon som vet butik pris för den Nautilus 5711/1r?
3333D54A-CDA1-45E3-AF7E-523DBCAF4074.jpeg
Osäker om jag har senaste.. 59140$ @ChumpTime kan nog hjälpa dig med priset i kr.
 

FlipSwede

Rolex
Lite priser på sport i sek så känns 551’ rimligt.

5711/1A - 314’
5711/1R - 551’
5167A - 201’
5167R - 380’
5168G - 408’
Jag kanner mig sadar jattekrankt igen. Det ar sa orattvist att ni alltid ska ha det sa billigt!
Kan man klaga hos Patek och fa lite rabatt som plaster pa saren sa jag kanner mig mindre krankt tror du..... ;)

Iofs sa spelar val listpriser pa dessa ur mindre roll da ingen av oss vanliga dodliga kommer kunna kopa en for denna summa oavsett var i varlden vi nu bor.

Trevlig Helg pa Er Alla
 

sub123

Omega
Hej Patekvänner, någon som vet vad 6119G listar i sek?

Hur lätt/svårt är det att få tilldelning av denna modell via AD? Då tänker jag främst vitgulds modellen,

Tack
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Och få man fråga vad 5726A med stållänk och den nya blå urtavlan kostar?
468.500kr
Hej Patekvänner, någon som vet vad 6119G listar i sek?

Hur lätt/svårt är det att få tilldelning av denna modell via AD? Då tänker jag främst vitgulds modellen,

Tack
Vill minnas att det är 275k list på denna ref. Har ej den exakta siffran där. Tror den är lite svår nu första åren då det år en ny referens. Därefter bör det inte vara en ”svår” ref att köpa längre fram. Kan även vara värt ringa runt och jaga om du inte har en specifik AD du köper av, kanske någon har den inne…
 

sub123

Omega
468.500kr

Vill minnas att det är 275k list på denna ref. Har ej den exakta siffran där. Tror den är lite svår nu första åren då det år en ny referens. Därefter bör det inte vara en ”svår” ref att köpa längre fram. Kan även vara värt ringa runt och jaga om du inte har en specifik AD du köper av, kanske någon har den inne…
Tack då vet jag, testar det🙏
 

FlipSwede

Rolex
Går det att få tag på en 5711 i stål idag? Finns det någon butik i Sthlm där man kan skriva upp sig på listan och faktiskt få den?
Kort svar
Nej om du menar till listpris. Till marknadspris kan du val ha 10st pa din arm imorgon om du vill
Langt svar
Ar ar du kand kund som spenderar minst sjusiffrigt arligen pa juveler och annat krafs sa finns det sakert mojlighet for dig. Men da behovde du inte fraga har
 
Kort svar
Nej om du menar till listpris. Till marknadspris kan du val ha 10st pa din arm imorgon om du vill
Langt svar
Ar ar du kand kund som spenderar minst sjusiffrigt arligen pa juveler och annat krafs sa finns det sakert mojlighet for dig. Men da behovde du inte fraga har
så samma som alla andra då. Har inte kikat så mycket på patek tidigare förutom det man hittar hos handlare som LW men 1.5M för en 5711 känns ju som ett skämt idag.
 
Varfor det?
1.5M SEK idag kanske ar 2M imorgon. Det som kanns dyrt for dig&mig ar fyndpris for nagon annan. Vi ar bara fel kunder for dessa saljare.
Första gången jag kikade på 5711 var 2014, då gick den för 250k. Ett kap idag såklart. Även om den går upp till 2M imorgon så är det i min värld alldeles för mycket pengar som ligger investerade i ett konststycke som ger mig samma glädje som en VC, AP eller något annat. Då lägger jag hellre pengarna på något annat. Av den anledningen så tycker jag att det är för högt.
 
Topp