Jag är med på en pass around om det blir något
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där tycker jag du har fel. Definiera din kundgrupp - är det verkligen vi på forumet?ok det är ju ändå bra att veta, modefolkets åsikt rör mig inte i nacken det viktigaste är ju alla "purister " då ni faktiskt är den mest svåflörtade publiken som faktiskt kommer med vettiga åsikter, kring hur de vill ha en klocka de skulle vilja investera i om man säger så.
40 mm = stort?Ser topptung ut och med sina 40 mm kommer den nog vara något stor.
Se själv hur den sitter på en handled. Jag jämför med en sub, allt över är stort så man får tänka efter lite hur man utformar boetten.Vad jämför du med om 40 mm är stort?![]()
@Margarinkungen jag säger till när det blir av (måste lösa det via admins först)Jag är med på en pass around om det blir något
Jag tror som många andra att detta forums medlemmar inte kommer vara din köpkrets och du bör nog titta på andra forum som riktar sig mer åt modehållet. Du skall nog inte rata deras åsikter. Det finns tex Karlskrona och knut Gadd som lyckats få fram en klocka och jag tror inte de sålt speciellt många här.ok det är ju ändå bra att veta, modefolkets åsikt rör mig inte i nacken det viktigaste är ju alla "purister " då ni faktiskt är den mest svåflörtade publiken som faktiskt kommer med vettiga åsikter, kring hur de vill ha en klocka de skulle vilja investera i om man säger så.
visste inte att din toalettring var formad så,Sorry, men jag får lite toalettring vibbar av klockan...
@Erik1 kronan kommer göras lite större, all eloge för att Filip Tysander gjorde med DW men det är inte min målgrupp.Kronan är för liten och anammar inte alls samma formspråk som resten utav klockan nu. Skissa på kronan några vändor och få den att samspela mer med resterande design, kanske använda tavlans form tex.? Kul att du försöker göra en egen design med istället för ytterligare en DW kopia.
Sen som redan påpekats är automatiskt verk ganska onödigt utan sekundvisare, åtminstone för din förmodade kundkrets.
Lycka till!
Vibbar, som sagt
den kommer inte kosta mer än 7500 SEK (beror på schweizarna såklart, men min tanke är inte att det ska ligga på mer än 7500 SEK)Har läst igenom tråden men förstår inte vad klockan kommer att kosta. Har jag missat det någonstans i tråden kanske. Sinn har ju ETA och Selitta och de går för ca 10k, kommer denna ligga på samma prisklass?
@Harman Kardon min kundgrupp är någon medveten kring mekanismen bakom ett "riktigt" verk som samtidigt uppskattar design och funktionalitet på samma gång.Där tycker jag du har fel. Definiera din kundgrupp - är det verkligen vi på forumet?
@Tripeiro. var precis och kollade på Söner och skämdes lite när jag såg det. (pga den grafiska designen på hemsidan)Personligen är det inte en design för mig, tkr inte att de olika elementen samspelar. Den känns för mig överdesignad, att man gått stenhårt efter ett mål att vara unik men samtidigt klassisk och avskalad och lite glömt något på vägen.
Visarna gillar jag dock väldigt mycket i sig.
Med det sagt, så är detta endast min smak, och jag tycker att du faktiskt ska skita i den. Kolla Grahamtråden här, tilltalar inte särskilt många men dom gör Sin egen grej bra, för sin målgrupp.
Kör på, gör allt med "rätt" ingredienser så kan ingen fela er.
För egen del så är det lite samma princip som med allt annat i världen, om du gör det med fokus på kvalitet och stor respekt för dina råvaror, så gör du rätt. Kommer du in som Söner of Sweden och ska sälja något som "lyxigt" utan att ha en tanke eller vetskap för Vad eller Var dina ingredienser kommer ifrån.. Så.. Ja...
Lycka till!
/flumkväll
Jag tror som många andra att detta forums medlemmar inte kommer vara din köpkrets och du bör nog titta på andra forum som riktar sig mer åt modehållet. Du skall nog inte rata deras åsikter. Det finns tex Karlskrona och knut Gadd som lyckats få fram en klocka och jag tror inte de sålt speciellt många här.
Jag tycker du gör lite fel i det. Jag har sagt det förut men tänkte utveckla min åsikt. Klockvetare kommer inte köpa din klocka, det är modeintresserade som kommer göra det, om du nu lyckas motivera det höga priset för ett helt okänt märke. Anledningen till att klockvetare inte kommer köpa din klocka är dels för att märket är helt nytt (detta spelar dock inte så jättestor roll) men framförallt för att din klocka ser väldigt annorlunda ut. Såklart är detta bara spekulationer och klart någon här på forumet kommer köpa din klocka, men den är ju inte på något sätt prisvärd och kommer därför ha svårt att konkurrera med dem redan stora etablerade märkerna som många gånger erbjuder just prisvärda klockor. Istället bör du titta på Knut Gadd som lyckats intressera klockvetare och modeintresserade genom att erbjuda en lite mer klassisk klockdesign med ett relativt väl ansett urverk med en framförallt konkurrenskraftigt pris. Du måste ju välja din målgrupp efter produkt, eventuellt välja produkt efter målgrupp. Börja med att göra en marknadsundersökning. Nu blev det väldigt mycket kritik men jag gör ju det bara för att vara snäll@Compiss tack för tipsen, men modefolket har inte samma kunskap om urverk som klocksnackarna, därav väger deras åsikt mycket.