• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Stryd

Cartier
IMG_6413.JPG

Match made in hell:nailbiting:

(Dubbelpostar denna)
 

AndyK

Cartier
Kul!

Ser ut som ett grymt bläck också! Får nog klicka hem något mer Sailor bläck snart igen, gillar dem! Fastnat på grått ett tag och blivit sugen på blått igen, det där ser riktigt bra ut - bra tips.
Det är ett trevligt bläck, precis som alla andra Sailorbläck, ganska snarlikt Parker Penman Sapphire.
Jag gillar blå bläck, men detta tycker jag är lite för mainstream... Gillar bättre när de lutar lite åt grönt.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Är i behov av en stiftpenna och kan tänka mig att lägga 100-500kr. Vad ska jag kolla på? Bara kollat in Parker
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
0,5 alternativt 0,7 tänkte jag. Ska ha den till min Filofax.
Vad finns det för olika typer av stiftpennor och typer? Rotring 600 såg härlig ut!
De pennor jag listade är tekniska pennor, designade för att funka bra med linjal och göra det lätt att se var stiftet träffar pappret. De är gärna färgkodade för stiftbredd (om man har många olika), och en indikator som visar stiftens hårdhet (och därmed svärtan).
Alternativet är "vanliga" skrivpennor. De är typiskt 0,5 eller 0,7 mm, och designade för att matcha i ett set. Där finns nog större variation i material och grepp.
 

Psykel

Patek
Köpte ett par nya Lamy AL-star reservoarer i måndags, plus några nya bläck. Ska se till att posta foton på mina combos när jag kommer ihåg.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag är lite sugen på kombon Lamy Lx gold och Caran d'ache gold bar. Men jag kan inte motivera inköpen och jag tror inte jag bör göda min störning.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Rotring 600, faber castell tk matic och Staedtler 925 är bra tekniska pennor. Vilken stiftbredd och vilken typ av penna vill du ha?
rotring-312.jpg

9da33857e650c4dc1c05ab26d13a5ec9.jpg

LifeMaster-Germany-font-b-Staedtler-b-font-font-b-925-b-font-font-b-35-b.jpg
Åh, klassiker! En sådan där Faber Castell TK-matic helt i aluminium hade jag under gymnasietiden, vet inte var den tog vägen. Har en likadan fortfarande fast med grön plast på cylindriska ovandelen.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sådär...tre pennor nyfyllda, grönt i VPn, svart i Lamy 2000 och blått i Pelikan 605.
34E3E365-5DB2-40D8-A620-FF3C4CE53B60_zpsikgfzc1m.jpg

Så jäkla nördigt.
Glömde till och med att jah kunde lagt ner klockan bredvid....
Denna sitter på handleden :)
7FF3B883-AA96-4414-A69E-F4BD286F838B_zpsbqohgp7k.jpg

Mycket bra!

Min Lamy 2000 har typ förstört pennor för mig - jag behöver inget annat.

Lite sugen på att testa något från Sailor dock...
 
Topp