• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Nexus

Panerai
IMG_1997.JPG
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Min Ballograf Epoca som jag har haft i flera år gick sönder igår. Men beställde en 2 nya precis. kan inte vara utan den pennan
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kollade efter penna idag på NK. Rena djungeln mellan märken och typer...

Mont Blanc kändes lite kliché, men kanske bra?
 

JesperO

Rolex
Kollade efter penna idag på NK. Rena djungeln mellan märken och typer...

Mont Blanc kändes lite kliché, men kanske bra?

Starkt och lyxigt men tråkigt varumärke (tänk Rolex ;-) ) - bra pennor så klart, men finns mycket roligare för de pengarna...
Satsa på en italienare: Omas, Visconti... Eller japanskt: Sailor... Är du anglofil så behöver du en conway & Stewart...
Eller en pansarvagn med minst lika bra kvalitet som MB: Pelikan.

Nu pratar jag reservoarpennor... Och inte rollerball, kulspets etc... Tänk mekanisk klocka vs kvarts!!

Men testa storlek live: tjocklek och längd så du vet vad du gillar.
 

Nexus

Panerai
Eftersom jag nyligen blivit ägare till en SubC känns det som att jag behöver uppgradera lite här.
En Mont Blanc Meisterstück känns ju ståndsmässig. Men är det någon här som har pejl på priserna? Det är en modell med så lite guld som möjligt jag efterfrågar.
Självklart reservoar.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag älskar alla lyxprodukter och måste därför fråga; vad har man en så pass dyr penna till? För inte sitter man och nöter anteckningar med en penna för 5 lax (om man inte är VD på valfri bank dvs)

Om det är någorlunda motiverat kanske man borde skaffa ännu en last..
 

san

Cartier
2-Faktor
Jag älskar alla lyxprodukter och måste därför fråga; vad har man en så pass dyr penna till? För inte sitter man och nöter anteckningar med en penna för 5 lax (om man inte är VD på valfri bank dvs)

Om det är någorlunda motiverat kanske man borde skaffa ännu en last..

Varför skulle man inte göra det? Inte har du väl din klocka, som antagligen kostar bra mycket mer än exempelvis en Montblanc, undangömd i rädsla för att något ska hända den? Pennor är liksom klockor till för att användas.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Varför skulle man inte göra det? Inte har du väl din klocka, som antagligen kostar bra mycket mer än exempelvis en Montblanc, undangömd i rädsla för att något ska hända den? Pennor är liksom klockor till för att användas.
Det är i för sig sant.. Vad är en bra penna att börja testa med?
 
Jag älskar alla lyxprodukter och måste därför fråga; vad har man en så pass dyr penna till? För inte sitter man och nöter anteckningar med en penna för 5 lax (om man inte är VD på valfri bank dvs)

Om det är någorlunda motiverat kanske man borde skaffa ännu en last..
Köpte min för att jag tyckte den var snygg. Använder inte penna i jobbet så det stör så jag försöker slita på den på fritiden.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det sliter bara marginellt på en penna att använda den. Det är inte som en klocka i det avseendet. Jag tröttnade på att skriva med en massa olika, billiga, reklampennor, som kändes olika, skrev olika, och gärna gick sönder. Instegspennan var en 30-kronors från akademibokhandeln, men när jag insåg att det inte var speciellt svårt att hålla ordning på, så eskalerade det snabbt. Pennor att testa är i mitt tycke blyerts - rotring 500 eller staedtler 925-25, kulspets - caran d'ache 849, eller reservoir - Lamy safari med F eller EF spets. Alla ligger runt 200.-, och ger en mycket bra upplevelse. Tänk tissot, certina, eller liknande. Därefter är det bara att dyka vidare. Lycka till!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har ett par roliga och fina pennor hemma..kanske dags att posta lite trevliga kombos..Börjar med denna, på bild ser ni en Cartier Santos XL tillsammans med en Dupont penna och Dupont tändare som jag precis servat. Passar bra tsm.

2015-01-26 12.49.35-1.jpg


Oså en med lite fokus på Dupont grejerna
2015-01-26 12.54.00.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har ett par roliga och fina pennor hemma..kanske dags att posta lite trevliga kombos..Börjar med denna, på bild ser ni en Cartier Santos XL tillsammans med en Dupont penna och Dupont tändare som jag precis servat. Passar bra tsm.

2015-01-26 12.49.35-1.jpg


Oså en med lite fokus på Dupont grejerna
2015-01-26 12.54.00.jpg


men döö var bra. måste också köpa en duponttändare.
 

Wi

NLA
2-Faktor
men döö var bra. måste också köpa en duponttändare.

Riktigt nöjd både med penna och tändare..St.Dupont gör mycket fint, bara boxen till pennan andas kvalité och klass. Tråkigt att jag sällan har tillfälle att använda tändaren..Borde börja röka!
Var försiktig om du trålar bukten..Hört att det finns välgjorda kopior.

Kolla hos http://www.compraventarelojes.com
De brukar ha några inne.

Edit. kolla denna!! http://www.compraventarelojes.com/22014.htm
 
Topp