Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är samma serie som min i bilden ovan. Och @watchout1972 lite högre upp på denna sida, Dock utan skruvlocket men det är grym penna. Jag kör fineliner i min vilket jag tycker funkar fintNågon som har denna penna? Älskar designen men vet inte hur den ser ut i verkligheten!
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/montblanc-starwalker-ballpoint-pen-extreme-.html
![]()
Snyggt! Ska köpa en Breitling först, sen spara lite och köpa den pennan jag länkade. Fastnade för den direkt. Finns visst hos Brobergs tobakshandel också så man kan åka ner till Malmö och kolla på den i butik.Det är samma serie som min i bilden ovan. Och @watchout1972 lite högre upp på denna sida, Dock utan skruvlocket men det är grym penna. Jag kör fineliner i min vilket jag tycker funkar fint
Kolla på den, och jämför med andra så du vet att det är den du gillar bästSnyggt! Ska köpa en Breitling först, sen spara lite och köpa den pennan jag länkade. Fastnade för den direkt. Finns visst hos Brobergs tobakshandel också så man kan åka ner till Malmö och kolla på den i butik.![]()
Aa jag åker till butiken och jämför. Kanske kan man känna på dem också.Kolla på den, och jämför med andra så du vet att det är den du gillar bäst
Den är läcker. Har en kollega som har exakt den fast en reservoar.Någon som har denna penna? Älskar designen men vet inte hur den ser ut i verkligheten!
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/montblanc-starwalker-ballpoint-pen-extreme-.html
![]()
Coolt! Själv ska jag bara skriva vanlig text och vill ha en bra penna som håller länge. Dessutom är det min första "dyra" penna så jag tror inte jag spenderar 10,000 på en i keramik. Men vem vet, kanske blir man lika beroende i den galenskapen som med klock:andet? Haha!Den är läcker. Har en kollega som har exakt den fast en reservoar.
Den jag har som @Margarinkungen hänvisade till är också en starwalker, fast helt keramisk.
Min MRG är reservoar... men jag är inte helt övertygad ännuDen är läcker. Har en kollega som har exakt den fast en reservoar.
Den jag har som @Margarinkungen hänvisade till är också en starwalker, fast helt keramisk. Reservoar såklart![]()
@watchout1972 den härVänner, jag har en fråga!
Vart i Sthlm kan man gravera en Montblanc med en krona, antingen Rolexkronan eller annan kungakrona?
Köpte precis en begagnad med med en rolig inskription som kulle göra sig bra med en krona efter...
![]()
![]()
Lugn, bara lugn. Det kommer du bli.Min MRG är reservoar... men jag är inte helt övertygad ännu
Börja med en Lamy safari, Vista eller al-star. M (medium) nib. Billiga och grymt bra nybörjarpennor, har själv kört en orange safari idagHar ni möjligtvis någon rekommendation när det kommer till "nybörjarreservoarpennor"? Vill otroligt gärna ha en 146:a från Montblanc för att matcha min kulspetspenna, men vill börja med en billigare reservoarpenna innan jag går upp till Montblanc-priser. Vad har ni att rekommendera för runt tusenlappen?![]()
Börja med en Lamy safari, Vista eller al-star. M (medium) nib. Billiga och grymt bra nybörjarpennor, har själv kört en orange safari idag
![]()
Äh dom är fulsnygga, men billiga, köp och prova vilken nib du gillar sen köper den du ska ha.Blivit rekommenderad de Lamy-modellerna tidigare, men tycker att de ser "fula" ut.Finns det inget ser mer "klassiskt" ut rent estetiskt? Å andra sidan så kanske det ändå är värt att prova på en Lamy, då de ändå inte är dyra.
Äh dom är fulsnygga, men billiga, köp och prova vilken nib du gillar sen köper den du ska ha.
Dom är verkligen sköna att skriva med och har en bra kvalitetskänsla men jag förstår vad du menar
Jag brukar köra rhodia papper för kvaliteten av pappret kontra pris, och relativt bra omslag har dom om man tar deras webnotebook men jag kör oftast deras tunna block men där är inte det super kvalitets känsla i omslagetTack, blir nog att jag köper en för att prova!
Förresten, en fråga till (må vara off-topic, men känner att det ändå passar lite halvt här): Vad rekommenderar ni för märke om man vill ha ett lite finare anteckningsblock? Moleskine finns ju att köpa lite överallt, men jag har hört att kvaliteten på deras papper är under all kritik.
Vad jag läst på amerikanska forum så är dom lite överpris man får inte mycket bättre udd när det gäller smoothness och kvalitets kontroll ska inte vara bäst, men när jag känt på dom så känns den bra, den är ju relativt snygg ocksåVad säger ni annars om Parker Sonnet? De ligger runt tusenlappen och ser väldigt fina ut.
Jag skulle också säga safari. Det finns andra fina, och kanske mer klassiska från lamy (tex studio eller aion), men det är samma spets och bläck så det är nästan bara utseende man betalar extra för. Inte oviktigt såklart, men kanske inte värt att lägga pengar på när man bara ska testa. Till skillnad från ovan så skulle jag föreslå F-spets. Jag har precis börjat "hitta tillbaka" till M, men de är bredare än vad namnet antyder.Har ni möjligtvis någon rekommendation när det kommer till "nybörjarreservoarpennor"? Vill otroligt gärna ha en 146:a från Montblanc för att matcha min kulspetspenna, men vill börja med en billigare reservoarpenna innan jag går upp till Montblanc-priser. Vad har ni att rekommendera för runt tusenlappen?![]()
Jag skulle också säga safari. Det finns andra fina, och kanske mer klassiska från lamy (tex studio eller aion), men det är samma spets och bläck så det är nästan bara utseende man betalar extra för. Inte oviktigt såklart, men kanske inte värt att lägga pengar på när man bara ska testa. Till skillnad från ovan så skulle jag föreslå F-spets. Jag har precis börjat "hitta tillbaka" till M, men de är bredare än vad namnet antyder.
Jag gillar rhodia och leuchturm block, men använder själv mest whitelines.
Det är samma typ, ja, men belagd. Jag har inte testat själv, men hört motsatsen - att den ska vara trevligare. Det är fortfarande en stålspets, dock.Tack! Jag har kollat runt lite på Lamys modeller och den jag har fastnat för (av de "fulsnygga) varianterna är just LX:n. Jag antar att den är likt Al-star samt Safari, bara att den skiljer sig rent estetiskt? Jag läste dock någonstans att spetsen som följer med LX:n inte är den bästa (kan inte hitta länken igen), skall det inte vara samma typ utav spets som de tidigare nämnda?
Safari är aldrig fel, jag kör med en vista idag.Inte så välmatchat idag
![]()