TLalle
Basic
Tack, skall testa!Jag använder Leuchtturm, finns alla möjliga format och linjerat, rutat, prickat och olinjerat. Tillräckligt tjockt papper för reservoar.
https://www.penstore.se/leuchtturm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, skall testa!Jag använder Leuchtturm, finns alla möjliga format och linjerat, rutat, prickat och olinjerat. Tillräckligt tjockt papper för reservoar.
Någon som kan rekommendera ett anteckningsblock med tjockare blad och helst inga linjer? Upplever allt som oftast att bladen blöder. Märkligt nog inte på billigare anteckningsböcker, där är det den generella kvalitén som är tråkig.
+1 på Leuchtturm. Finns mycket bra, och min favorit är dot-grid. Har bunkrat en del så jag får inte köpa mer nu, men det är nog bara en tidsfråga innan jag trillar dit. Även Rhodia är väldigt bra, om än inte lika lekfulla.Jag använder Leuchtturm, finns alla möjliga format och linjerat, rutat, prickat och olinjerat. Tillräckligt tjockt papper för reservoar.
Kolla www.brobergs.se dom kan hjälpa digMärks att få jobbat under sommaren när det inte postats nåt i denna tråd
Är det nån som vet vart jag hittar monteverde gel refill för montblanc i Sverige/EU?
Cool! Kan inte hjälpa dig med hur du använder den men behöver du några stift så är det bara att dra iväg ett pm!Har i dagarna köpt denna Whal-Eversharp från ca 1925! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dessa stifthållare från den tiden. Stiften är ca 1,18 mm. Enligt entusiast sidor på nätet så går det använda stift av märket Retro 1951. Det är alltså inga standard stift! Har något testat en Eversharp! Skulle uppskatta om någon kunde undervisa eller länka en pedogogisk sida som beskriver tydligt hur man laddar nya stift. Bifogar några bilder på pennan och en nyinskaffade Seiko 7005-8052!
Tack på förhand!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@Highvalley! Lysande tackar för din post!Cool! Kan inte hjälpa dig med hur du använder den men behöver du några stift så är det bara att dra iväg ett pm!
![]()
Det syns. Du håller pennan lite som en cigg![]()
Är ju inte vänsterhänt men kan ju låtsas för bildens skull!![]()
Snacka om mässingscigarr![]()
Är ju inte vänsterhänt men kan ju låtsas för bildens skull!![]()
Kaweco Liliput i mässing med vågmönster, tror modellen heter 'brass wave' på engelska. Köpte den i München för några år sen när jag bodde där och precis lämnat in min masteruppsats.Snacka om mässingscigarrvad är det för något? Ser riktigt bra ut.
Det var alltså en Liliput, missade att du hade locket på.. tyckte den var för stor för att vara en liliput.. Snyggt val av presentKaweco Liliput i mässing med vågmönster, tror modellen heter 'brass wave' på engelska. Köpte den i München för några år sen när jag bodde där och precis lämnat in min masteruppsats.![]()
Wow!1010 Timekeeper kan vara något för den klockintresserade som dessutom redan har allt.Vilken klocka matchar den?
https://store.carandache.com/int/en/1019-stylo-plume-timekeeper-1010.html
![]()
Breguet matchar den absolut. Piaget eller Cartier också kanske? Frank Muller Master square absolut.Wow!
Någon Breguet med silver tavla och blånerade visare kanske?
Bättre med vitguld/platina kanske men denna modell passar fint
![]()
Brobergs i Sturegallerian hade bara MB refillerKolla www.brobergs.se dom kan hjälpa dig
Jag har haft en. På mig glider den lätt. Formen och kvalitet känns bra, men jag måste hålla hårt i den för att den inte ska glida. Speciellt när jag skrivit mycket. Det är en big no no för mig.Någon som har en Ecridor? Är sugen på den i kulspetsvariant
Tack för info! Skippar den tror jag, tänkte ha under föreläsningar som extrapenna om bläcket tar slut i primärpennan.Jag har haft en. På mig glider den lätt. Formen och kvalitet känns bra, men jag måste hålla hårt i den för att den inte ska glida. Speciellt när jag skrivit mycket. Det är en big no no för mig.
Finns väl liknande färger? Eller åtminstone andra färger som man gillarDagens stödpennor och bläck.. inne på sista patronen petroleum nuvart ett utmärkt bläck som man vart riktigt sparsam med... men slutet kommer ju alltid ändå...
![]()