• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Penna + klocka

Förstår, men ändå inte :)
Ivanhoe-referens.:D
Cedric klär ut sig till munk för att ta sig in i Front de Beuffs borg. Han är inte munk och har mycket dålig koll på vad munkar säger. Munken som lånar ut sin kåpa ger honom en enda fras att klara dig med. Pax vobiscum, frid vare med er.:)

Edit: fick för mig att cedric var av judisk börd. Ändrat. Får läsa igen för att ta reda på hans religion. Saxare var han...

Edit 2: Fan, Det låter inte rätt när jag läser. Det var inte cedric. Det var Rebeccas farsa, och han var mycket riktigt jude.

Nu är det rätt, tror jag.:p
Det var inte igår jag läste Ivanhoe...

Ivanhoe-referens.:D
Cedric klär ut sig till munk för att ta sig in i Front de Beuffs borg. Han är inte munk och har mycket dålig koll på vad munkar säger. Munken som lånar ut sin kåpa ger honom en enda fras att klara dig med. Pax vobiscum, frid vare med er.:)

Edit: fick för mig att cedric var av judisk börd. Ändrat. Får läsa igen för att ta reda på hans religion. Saxare var han...

Edit 2: Fan, Det låter inte rätt när jag läser. Det var inte cedric. Det var Rebeccas farsa, och han var mycket riktigt jude.

Nu är det rätt, tror jag.:p
Det var inte igår jag läste Ivanhoe...

Hahahaha :p Då förstår jag alltihop numera, tack för förtydligandet ;) Har personligen varken sätt/läst Ivanhoe, så tänker att jag är ursäktad för att jag inte gjorde kopplingen! Även om jag nu råkar veta vad den står för ;)

New In: Caran D'Ache Ivanhoe Rollerball :cigar:
768B0485-A7F0-4FA9-AC3E-18A6929FA438.jpeg
Grymt fin... hade span på tradera på en sån. Riktigt sugen på liknande

Hej penntokar! Jag är inne på att skaffa lite nytt bläck och lutar mot en oxblood-likande + en svart, för piston filling. Har vi några heta rekommendationer? :angel:

*edit: jag har ~twilight blå sedan tidigare

Hej penntokar! Jag är inne på att skaffa lite nytt bläck och lutar mot en oxblood-likande + en svart, för piston filling. Har vi några heta rekommendationer? :angel:

Jag införskaffade Diamine Oxblood för inte så länge sedan. Jag gillar bläckets egenskaper men kan inte kommentera särskillt mycket på färgen då jag är färgblind till en viss grad:( Jag kan endast se att den är röd i goda ljus förhållanden. Köpte en Onyx black också, den även av Diamine och det tycker jag är riktigt bra, väldigt djup och mörk.

Jag införskaffade Diamine Oxblood för inte så länge sedan. Jag gillar bläckets egenskaper men kan inte kommentera särskillt mycket på färgen då jag är färgblind till en viss grad:( Jag kan endast se att den är röd i goda ljus förhållanden. Köpte en Onyx black också, den även av Diamine och det tycker jag är riktigt bra, väldigt djup och mörk.
Jag inte är det lätt att vara man i dagens samhälle... nog att vi inte kan göra flera saker samtidigt drabbas endast vi av färgblindhet :rolleyes::rolleyes:

Det är faktiskt de som jag har kollat lite på, kanske blir det!

Jag inte är det lätt att vara man i dagens samhälle... nog att vi inte kan göra flera saker samtidigt drabbas endast vi av färgblindhet :rolleyes::rolleyes:

Det är faktiskt de som jag har kollat lite på, kanske blir det!
Det värsta är när man säger till folk att man är färgblind och de svarar någonting i stil med "nej du skojar"/"ljug inte". Jäkla skoj sak att säga:rage:
Jag tycker att både mängden och priset är bra. 40kr för 30ml är ganska bra.

Det värsta är när man säger till folk att man är färgblind och de svarar någonting i stil med "nej du skojar"/"ljug inte". Jäkla skoj sak att säga:rage:
Jag tycker att både mängden och priset är bra. 40kr för 30ml är ganska bra.
Yep, förstår att det är en utmaning. Har en klient som är färgblind, ibland blir det lite komplicerat när jag glömmer bort det :banghead:

Ja eller hur, worth a shot iaf

Jag har svårt att uppbringa någon entusiasm inför svarta bläck, men Lamy ska vara helt ok, är billigt och har väldigt bra (och stora) flaskor.

Montblanc, och då menar jag moderna modeller sedan de blev köpta av Richemont och började göra parfymer och klockor, är jädrigt överskattade och snordyra för vad man får. Kulspetsvarianterna vet jag inget om, men misstänker att det förhåller sig på samma sätt där. Så min personliga åsikt är klar; lägg pengarna på nåt vettigt istället. :D

Med det sagt: en gång i tiden var Montblanc ett bra märke, när de gjorde pennor för att användas snarare än att flashas i konferensrum. Jag hade en väldigt anspråkslös slimline från 70/80-talet som var fantastisk att skriva med. Blev dock av med den när min väska blev stulen. De går för kanske en tusenlapp på ebay (vilket är för dyrt för vad man får, men inte sinnessjukt), men jag har inte orkat hitta en ny.

Det jag skrev ovan gäller även Parker. Alla deras nuvarande modeller kostar typ 30% mer än vad de borde, och spetsarna är inget att ha heller...

Nja eller ja eller nej.. Det finns väldigt bra pennor som är billigare men kort sagt så har Mont Blanc en känsla som iallafall jag uppskattar.

Inte sett Ivanhoe? :wideyed:

Vad tusan har du gjort alla nyårsdagar?

Fin penna också!

Haha, jag får ständigt skämmas för alla kultfilmer som jag har missat. Hade jag radat upp hälften hade jag nog blivit både bannad och bötfälld!

Pennan är mkt bra, dock troligen snart ute till försäljning. Fick en oväntad present och då blev denna lite överflödig.

Jag hörde på podden som @Margarinkungen gästade att det gick att sätta i en fineliner i Lamy 2000. Efter googlade så hittar jag inget om det. M30 ger filt-penna, men den verkar inte säljas längre. Är det någon som vet något mer?

Berätta mer, vad tycker du om den?
Återkommer efter lite mer användning, men än så länge är jag riktigt, riktigt nöjd. Kört den delvis lite som 'vardagspenna' vilket leder till att allt skit som skrivs genast blir roligt. Har en Platinum sedan tidigare med F nib men tycker det blir för spetsigt för min stil, så denna med M passar mig utmärkt. Att skriva känns som att dra en varm kniv genom ljummet smör. Typ :D.

Edit: måste även erkänna att det landade i denna efter dina inlägg gällande din m605, är i grunden samma men annat material på nib om jag förstått det hela rätt. Så tack för ditt tidigare engagemang/recensioner angående olika pennor @Margarinkungen

Återkommer efter lite mer användning, men än så länge är jag riktigt, riktigt nöjd. Kört den delvis lite som 'vardagspenna' vilket leder till att allt skit som skrivs genast blir roligt. Har en Platinum sedan tidigare med F nib men tycker det blir för spetsigt för min stil, så denna med M passar mig utmärkt. Att skriva känns som att dra en varm kniv genom ljummet smör. Typ :D.
:heart: Ser fram emot en liten recension när du skrivit in den, älskar ju fortfarande min och det är också min vardagspenna även om användandet minskat nu när jag mest jobbat hemma

Tillbaka
Topp