• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Penna + klocka

När man vill att grejerna bara skall funka när man behöver dem.
AB70090D-8803-4DD1-BEC4-AD88D802CB2E.jpeg

Igårkväll satt jag och forskade i (googlade) varför kulspetspennor inte funkar efter en viss höjd och hittade detta magiska forum:

Piloter sitter och diskuterar vilka gratispennor från hotell som är skönast, går sönder oftast, passar att sätta fast på olika ställen i cockpit på olika flygplansmodeller Osv. Otroligt mysig läsning :pompus::angel:

Nu har jag plöjt igenom tråden och det finns en hel del fräsiga samlingar här!

Själv har jag bara en finare penna, resten är enkla bläckpennor annekterade från diverse kontor som överlevt minimikraven.

Hur som blir Jag väldigt nyfiken på hur mycket ni nyttjar era finare pennor? Är ni frekventa författare eller faller ni på sidan av spektrum ni som är rent samlande?

Jag använder min penna dagligen för anteckningar på jobbet och tidigare även för visst journalförande. Har lite svårt att motivera nyköp men det kanske inte är så svårt egentligen 😅

Själv har jag bara en finare penna, resten är enkla bläckpennor annekterade från diverse kontor som överlevt minimikraven.

Hur som blir Jag väldigt nyfiken på hur mycket ni nyttjar era finare pennor? Är ni frekventa författare eller faller ni på sidan av spektrum ni som är rent samlande?

Jag använder min penna dagligen för anteckningar på jobbet och tidigare även för visst journalförande. Har lite svårt att motivera nyköp men det kanske inte är så svårt egentligen 😅
Kul att du hittat hit!!
Precis som du är inne på är det nog många här som mest tycker pennor är roligt men i ärlighetens namn inte använder dom så mycket att det motiverar att man måsta ha 12 stycken. Jag är en av dom i alla fall!
Jag tycker resvoarpennor är SVINCOOLA men jag skriver ju aldrig för hand. ”Bra att ha om jag ska skriva på ett viktigt papper” har man intalar sig själv :angel:

Ända pennan som används nämnvärt är en skaplig kulspetspenn och då för snabba anteckningar på ett mått eller nån liten siffra eller så.. meeeeeeenn alltid bra att ha ifall man skulle råka hamna i rymden:borg::blackalien:

Andra får gärna rätta mig. Tell your storys!

Välkommen till bollhavet! Jag använder mina pennor hela tiden. Antecknar fortfarande analogt men det som ska publiceras skrivs naturligtvis digitalt. Men jag skriver och ritar med mina pennor hela tiden, roterar mellan samlingen men Pelikan och Platinum är favoriterna

Tillbaka
Topp