Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Platinum är trevliga! Hoppas du har hållaren till den där också, spanat på den själv.Har blivit med reservoarpenna,fast inte första gången egentligen,senast var för många år sedan när man var mycket yngre,då fick jag en i present,fast jag fick inte den att fungera något vettigt.![]()
Detta är en Platinum desk fountain pen.
Hållaren har jag också.Platinum är trevliga! Hoppas du har hållaren till den där också, spanat på den själv.
Helt rätt! Själv har jag ca dussinet billiga reservoarer från Platinum. Och en dyr...Hållaren har jag också.![]()
En prepp-grej inför pensioneringen var att rensa ut alla dåliga pennor som min fru envisats med att använda och ersätta dom med 5-6 Ballograf(mina egna pennor är just mina). Efter några dagar kom den positiva responsen, det är skillnad.Tycker Ballograf är så charmiga,här är ett gäng som jag har införskaffat,den blåa är dock inte så ny den har jag haft ett bra tag.
![]()
Förmodligen den mest prisvärda pennan som finns där ute. Fortfarande svensktillverkad, dessutom!En prepp-grej inför pensioneringen var att rensa ut alla dåliga pennor som min fru envisats med att använda och ersätta dom med 5-6 Ballograf(mina egna pennor är just mina). Efter några dagar kom den positiva responsen, det är skillnad.
Skoj att testa lite! Har en hel drös Preppy hemma (samt lite fler Platinum). Föredrar F eller M, dock. EF är på tok för fint för mig!![]()
Testar lite olika pennor... 3 st. Platium Preppy EF samt en TWSBI Swipe, också den EF (fast den är mer som Platinums F). Preppysarna ger förvånansvärt bra skrivkänsla för priset, men sedan är väl inte plasten de gjorda av det material som utstrålar mest premium, vi få väl se hur det är med den långsiktiga hållbarheten. Vad gäller TWSBI:n tycker jag att stiften "raspar" lite mer än på Platinum-pennorna. Ingen som stör mig jättemycket, men jag tycker mig märka en lite skillnad. Jag köpte den bl.a. för att prova olika påfyllningsmekanismer; tänkte göra slut på patronen först så testar jag konvertern.
Kaweco Sport är den allra mest praktiska reservoarpennan jag har testat. Designen är fan perfekt för syftet. Har testat Pelikan med pistong och en Pilot VP med guldspets men dessa är rätt jobbiga att rengöra etc. En Kaweco Sport i plast med premiumspets skriver lika bra, är superenkel att ha med i fickan vart som helst och går att rengöra på ett ögonblick om det behövs!Skoj att testa lite! Har en hel drös Preppy hemma (samt lite fler Platinum). Föredrar F eller M, dock. EF är på tok för fint för mig!
Vill du kliva upp en nivå från Preppy så har Platinum Plaisir samma nib, men kropp i aluminium. Fortfarande ruskigt prisvärd på omkring 150 kr styck.
Edit: Bör tilläggas att jag endast nöjesskriver, dagbok mm. Skriver du i tjänsten så är det nog bra med tunnare spets än vad jag föredrar. Jag vill se bläcket skimra, och har nog nördat ner mig mer där än på själva pennorna. Favoriterna just nu är Kaweco Sport som du kan se några inlägg upp.
Enig! Skadar ju inte att den är ruskigt prisvärd dessutom.Kaweco Sport är den allra mest praktiska reservoarpennan jag har testat. Designen är fan perfekt för syftet. Har testat Pelikan med pistong och en Pilot VP med guldspets men dessa är rätt jobbiga att rengöra etc. En Kaweco Sport i plast med premiumspets skriver lika bra, är superenkel att ha med i fickan vart som helst och går att rengöra på ett ögonblick om det behövs!
NK finewriting no more, trist.
Med dem försvann möjligheten att köpa Filofax-blad över disk.![]()
Nja, Brobergs är väl sist kvar. Penstore är bra, riktigt bra men,Trist. Det var trevligt och smidigt att gå förbi dem för lite skrivglädje när man hade en timma över i storstaden i väntan på tåget hem.
Vad finns det mer för butiker med bättre pennsortiment i Stockholm nu? Brobergs har väl en del, liksom Penstore. Några bättre pennor finns ju i många bok- och papperslådor men sällan något att skriva hem om.
Nja, Brobergs är väl sist kvar. Penstore är bra, riktigt bra men,
en dyr penna kan lyfta en grå dag.
Många tycker att det är löjligt men du skojar inte bort en Montblanc.
Glöm inte att rengöra era pennor då och då!![]()
M600. Hade en m1000 men överflöd med 149Jag anar en fin Pelikan där. Är det en M800 kanske?
M600. Hade en m1000 men överflöd med 149
m600 är bra trevlig. Grym allround och gillar att den är lite mindre, jmf med cigarren 149Använder också mycket M600. Det är nog min favoritstorlek. Jag gillar pennor med pistong.
Mycket bättre än smått löjliga konvertrar.