Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipsetInget roligt teams-möte på jobbet? - Plocka isär din penna och lek lite med mobilkameran!
![]()
Snyggt! Också sugen på en, även utan rymdklockaMan måste ju bara ha rymdpennan till sin Moonwatch.
![]()
![]()
Grym! Tänkte köpa mig en själv, men föredrar Platinums M-spetsar.Gav mig in i Platinum-träsket i våras och började köra Preppys och Plaisir istället för Pelikan M200 på jobbet (Ville åt något jag är mindre rädd om och som hade finare spets). Så nu var jag ju ”tvungen” att testa en #3776 att ha hemma också!
Fin penna och en något annorlunda känsla med en hel del feedback! Lite tunnare spets än jag kanske hade hoppats men den fungerar väldigt bra.
![]()
![]()
Är nöjd med mitt köp, men kan ärligt säga att jag inte testat en Platinum M! Kan vara så att det egentligen passar mig bättre som kör en hel del Pelikan F och TWSBI F annars som verkar vara med av en Platinum B i jämförelse.Grym! Tänkte köpa mig en själv, men föredrar Platinums M-spetsar.
Mina Preppy i M skriver sjukt mjukt för stålspets. Värt att testa!Är nöjd med mitt köp, men kan ärligt säga att jag inte testat en Platinum M! Kan vara så att det egentligen passar mig bättre som kör en hel del Pelikan F och TWSBI F annars som verkar vara med av en Platinum B i jämförelse.
Den är ganska torr också har jag märkt, men de gör inte så mycket när jag t.ex. vill kunna skriva på lite sämre papper.
Slog till på lite nya bläck i helgen också bara för att! Har inte köpt något nytt bläck på nästan 10 år tror jag....
edit
Japp, kollade när jag senaste köpte ett bläck. De va Pelikan Garnet när de kom ut, 2014.![]()
Kör Preppy F och Plaisir F på jobbet. Har en Preppy M också men den är ju nästan en BB asså! Trevlig men rejält stubbig!Mina Preppy i M skriver sjukt mjukt för stålspets. Värt att testa!
Sen skriver jag mest för nöjes skull och vill kunna se nyansskiftningar och glans i bläcket. Då är M klart trevligare än F.
Kör F på jobbet. Skrivs inte jättemycket där dock.
Jo, hänger ju på hur och vad man skriver. F är fint för jobbanteckningar. Nöjesskriver man så är bläcket huvudperson, tycker jag.Kör Preppy F och Plaisir F på jobbet. Har en Preppy M också men den är ju nästan en BB asså! Trevlig men rejält stubbig!
![]()
Väldigt sant! Föredrar oftast Pelikan F eller M privat. (Har en Parker 51 vintage med en redig BB Stub som är magisk också).Jo, hänger ju på hur och vad man skriver. F är fint för jobbanteckningar. Nöjesskriver man så är bläcket huvudperson, tycker jag.
Var har du köpt de där bläcktestarkorten?Då var dagen här, och jag ”fick” öppna min present!
Det blev en Platinum Century i vitt! Grymt classy!
Mediumspets, ’cause that’s how I roll.
![]()
Laddade med min favorit-blå, Pilot Iroshizuku Tsuki-yo. Pennan skriver lite finare (än så länge, får se hur den utvecklar sig) än mina Preppy M. Skiftningarna i bläcket kommer fram fint, dock!
![]()
Laddade en preppy med Platinum Chou Kuro (”väldigt svart” på Japanska).
Helt klart väldigt svart!
![]()
Här i jämförelse med Pilot Iroshizuku Take-sumi.
![]()
Finns hos Komadori: https://komadori.se/products/31-tsubame-ink-collection-cardVar har du köpt de där bläcktestarkorten?