• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

Oddset

Cartier
Bästa tråden på länge och riktigt grymma klockor som radas upp :)

Blev så inspirerad att jag för första gången på länge försökte få till en vettig bild med en annan kamera än Iphonen. Blev väl sådär...men jag insåg snabbt vilket jobb ni lägger ner som får till bra bilder. Hatten av!

GOtd3d9.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Bästa tråden på länge och riktigt grymma klockor som radas upp :)

Blev så inspirerad att jag för första gången på länge försökte få till en vettig bild med en annan kamera än Iphonen. Blev väl sådär...men jag insåg snabbt vilket jobb ni lägger ner som får till bra bilder. Hatten av!


Makalös duo! Hatten av.... :cigar:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den första Swatchdykaren tillsammans med den sista. Förövrigt var den svarta Swatchen min första dykare.

EXAKT en sån Swatch rockade jag också! Gled runt och kände mig tuffast på skolgården. Måste varit på mellanstadiet. Hade stora problem med att jag tappade bezelen både nu och då. Jobbigaste var den gången jag satt bak på pappas motorcykel efter någon grusväg och bezelen försvann, det blev skrik, en tvärbroms och en låååång promenad och mycket letande innan den satt på plats igen.

Bytte sedermera 'upp' mig till en Gul, där armbandet alltid luktade rejält med pappegojbur efter ett tag, och sen en Swatch-Chrono.

Hade ingen aning om att det där var den första Swatch-dykaren. Tack för historielektioner och promenaden längs minnenas allé. Måste nog gräva i lite lådor och se om jag hittar den där igen, asfet ju!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
EXAKT en sån Swatch rockade jag också! Gled runt och kände mig tuffast på skolgården. Måste varit på mellanstadiet. Hade stora problem med att jag tappade bezelen både nu och då. Jobbigaste var den gången jag satt bak på pappas motorcykel efter någon grusväg och bezelen försvann, det blev skrik, en tvärbroms och en låååång promenad och mycket letande innan den satt på plats igen.

Bytte sedermera 'upp' mig till en Gul, där armbandet alltid luktade rejält med pappegojbur efter ett tag, och sen en Swatch-Chrono.

Hade ingen aning om att det där var den första Swatch-dykaren. Tack för historielektioner och promenaden längs minnenas allé. Måste nog gräva i lite lådor och se om jag hittar den där igen, asfet ju!

He he, du var inte ensam. Tappade två vridringar..
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
EXAKT en sån Swatch rockade jag också! Gled runt och kände mig tuffast på skolgården. Måste varit på mellanstadiet. Hade stora problem med att jag tappade bezelen både nu och då. Jobbigaste var den gången jag satt bak på pappas motorcykel efter någon grusväg och bezelen försvann, det blev skrik, en tvärbroms och en låååång promenad och mycket letande innan den satt på plats igen.

Bytte sedermera 'upp' mig till en Gul, där armbandet alltid luktade rejält med pappegojbur efter ett tag, och sen en Swatch-Chrono.

Hade ingen aning om att det där var den första Swatch-dykaren. Tack för historielektioner och promenaden längs minnenas allé. Måste nog gräva i lite lådor och se om jag hittar den där igen, asfet ju!



Eftersom vi är där och rotar, så trycker jag på med ännu mer nostalgi.
Den Gröna är någon form av tachymeter variant, ngt större än den gula, med ett fullständigt värdelöst gummi och en kompass.

vuAMRGk.jpg
 
Topp