• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

Wi

NLA
2-Faktor
Matchande färger.... :)
1601 och 16550.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nästan identisk setup som jag mig ;)
Riktigt fin är DJn med de där visarna. Vad kallas de?

Gillar den här tråden skarpt! Längsen man såg så många fina forumklockor i en och samma tråd.
Omen, får man fråga hur ofta guldtackan bärs? Något man "vågar" använda eller endast vid riktigt speciella tillställningar?
 

Charles_

Rolex
Mitt lite udda par:

169397F2-7CAB-4EBA-87A9-FBE03EAD9C6D-265-0000001451728AE4_zps7e40cb32.jpg
 

Ludde

Breitling
Nästan identisk setup som jag mig ;)
Riktigt fin är DJn med de där visarna. Vad kallas de?

Gillar den här tråden skarpt! Längsen man såg så många fina forumklockor i en och samma tråd.
Omen, får man fråga hur ofta guldtackan bärs? Något man "vågar" använda eller endast vid riktigt speciella tillställningar?

Har inte koll på visarna, har sett några andra på bild men inte forskat vidare. Klockan är en 3 mil serie, men den är sjukt renoverad... Jag gillar när det är i det här skicket men samlarna gillar den nog inte... :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har inte koll på visarna, har sett några andra på bild men inte forskat vidare. Klockan är en 3 mil serie, men den är sjukt renoverad... Jag gillar när det är i det här skicket men samlarna gillar den nog inte... :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lite längre upp skrev Sond. De kallas för "dauphine" tydligen.
Som du kan se på första sidan så är jag precis som dig. Jag gillar vintage, men när de är i fint skick, mao renoverade såklart..Min dj är polerad, har nytt glas, ny datumskiva och tavla. Gillar ifs opolerat med, men inte mögel. Den perfekta opolerade är också helt utanför min prisklass.
 

Ludde

Breitling
Lite längre upp skrev Sond. De kallas för "dauphine" tydligen.
Som du kan se på första sidan så är jag precis som dig. Jag gillar vintage, men när de är i fint skick, mao renoverade såklart..Min dj är polerad, har nytt glas, ny datumskiva och tavla. Gillar ifs opolerat med, men inte mögel. Den perfekta opolerade är också helt utanför min prisklass.

Tack! Man lär sig något nytt varje dag! :)

Min Explorer köpte jag ny 1986, den är opolerad och lagom sliten.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

John R

Panerai
Orkar inte trycka på "gilla" knappen mer så jag gör tummen upp på alla poster lagda plus alla poster som kommer läggas i denna tråd.

Utsökta klocker ni har boys + 80-talisten sumo! ;-)

/John R
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Nu har jag gått in på den här tråden säkert 10 gånger och kollat igenom alla inlägg gång på gång.
Många av klockorna väcker habegär och flera är för mig ouppnåeliga graalar. :)

Det finns dock en klocka i den här tråden, vilken också uppmärksammats av andra tidigare, som gör mig knäsvag. Den är perfektion för mig. Perfektion.
easy rider 's monumentalt vackra sub.
 
Topp