En Radiomir med kronskydd. Intressant. Är det du Jean-Marc Pontrué, som döljer sig bakom Knäckehäxan?Ingen dröm direkt, men kul o pilla lite i PS igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Radiomir med kronskydd. Intressant. Är det du Jean-Marc Pontrué, som döljer sig bakom Knäckehäxan?Ingen dröm direkt, men kul o pilla lite i PS igen
Haha ja. Jag fick ny dator idag så passa på o testa photoshop igen. Testade göra en submersible med klassisk sandwichtavla också men det får bli fortsätta imorgonEn Radiomir med kronskydd. Intressant.
En Radiomir med kronskydd lär inte hända igen, även om de allra första pannorna med kronskydd hade Radiomir-tavlorIngen dröm direkt, men kul o pilla lite i PS igen
Jag kanske sitter på undermedveten insiderinformation om framtida releaser ska ta fram spåkulan ikväll igen!En Radiomir med kronskydd lär inte hända igen, även om de allra första pannorna med kronskydd hade Radiomir-tavlor
Men det vore coolt med en re-issue av 6152/1 med Radiomir-tavla helt klart.
Förklara för en, som fortfarande får ses som en, nybörjare på panerai vad skillnaden är på radiomortavlor kontra luminortavlor?? Bortsett från själva texten dåEn Radiomir med kronskydd lär inte hända igen, även om de allra första pannorna med kronskydd hade Radiomir-tavlor
Men det vore coolt med en re-issue av 6152/1 med Radiomir-tavla helt klart.
Radiomirtavlor använde radiomir som lysmassa. Luminor använde luminor som lysmassa. Under större delen av Radiomirtiden hade inte kronskyddet uppfunnits, så därmed är moderna Radiomirs oftast utan kronskydd, för man slutade använda Radiomir bland annat då radiomir var mycket farligare för de som penslade på urtavlan. Ungefär samtidigt som luminor uppfanns så uppfanns kronskyddet, så därmed är de flesta (alla?) Luminor med kronskydd.Förklara för en, som fortfarande får ses som en, nybörjare på panerai vad skillnaden är på radiomortavlor kontra luminortavlor?? Bortsett från själva texten då
Precis, och för att förtydliga : luminor = tritium på den tiden. Det är inte förrns på senare år man gått över helt till lysmassa fri från radioaktivt innehåll.Radiomirtavlor använde radiomir som lysmassa. Luminor använde luminor som lysmassa. Under större delen av Radiomirtiden hade inte kronskyddet uppfunnits, så därmed är moderna Radiomirs oftast utan kronskydd, för man slutade använda Radiomir bland annat då radiomir var mycket farligare för de som penslade på urtavlan. Ungefär samtidigt som luminor uppfanns så uppfanns kronskyddet, så därmed är de flesta (alla?) Luminor med kronskydd.
Skulle du bli besviken om jag sa ja? här kommer ett utdrag från min sjuka hjärnaÄr det du Jean-Marc Pontrué, som döljer sig bakom Knäckehäxan?
Magrette och Panzera säljer den där modellen typSkulle du bli besviken om jag sa ja? här kommer ett utdrag från min sjuka hjärna
Tackarrrrr. Borde jag ju kunnat räknat ut med ….Radiomirtavlor använde radiomir som lysmassa. Luminor använde luminor som lysmassa. Under större delen av Radiomirtiden hade inte kronskyddet uppfunnits, så därmed är moderna Radiomirs oftast utan kronskydd, för man slutade använda Radiomir bland annat då radiomir var mycket farligare för de som penslade på urtavlan. Ungefär samtidigt som luminor uppfanns så uppfanns kronskyddet, så därmed är de flesta (alla?) Luminor med kronskydd.
haha fan också!Magrette och Panzera säljer den där modellen typ
Fel av mig, men jag har sett en dykarring+wirelugs.Magrette och Panzera säljer den där modellen typ
Inte en dröm, något jag slängde ihop snabbt.
När de ändå håller på och envisas med massa Luna Rossa modeller är detta en jag tycker hade varit rätt cool.
44mm i Titan, carbotech-ring och scafotech tavla.
Mumma! Om man tar bort Luna Rossa textenInte en dröm, något jag slängde ihop snabbt.
När de ändå håller på och envisas med massa Luna Rossa modeller är detta en jag tycker hade varit rätt cool.
44mm i Titan, carbotech-ring och scafotech tavla.
radiumRadiomirtavlor använde radiomir som lysmassa. Luminor använde luminor som lysmassa. Under större delen av Radiomirtiden hade inte kronskyddet uppfunnits, så därmed är moderna Radiomirs oftast utan kronskydd, för man slutade använda Radiomir bland annat då radiomir var mycket farligare för de som penslade på urtavlan. Ungefär samtidigt som luminor uppfanns så uppfanns kronskyddet, så därmed är de flesta (alla?) Luminor med kronskydd.
Du har rätt.
Och LuminovaDu har rätt.
Bla bla blaOch Luminova
Fast Radiomir är/var väl inte rent Radium? Det var väl en mix av flera ämnen (inklusive Radium)Du har rätt.
Och Luminova
..och Luminor var väl Tritium?Bla bla bla
Ser man något självlysande som rör sig över kyrkogården kan det varit tidiga paneristis.Fast Radiomir är/var väl inte rent Radium? Det var väl en mix av flera ämnen (inklusive Radium)
Fast Radiomir är/var väl inte rent Radium? Det var väl en mix av flera ämnen (inklusive Radium)
Nja dom slutade med radium långt före 2022. 1949 tror jagNån som har en radium lume shot från 2022?
Tänkte om man kunde se en från 1949 som fortfarande lyser.Nja dom slutade med radium långt före 2022. 1949 tror jag
@azcii har säkert kvar bilden på 389 utan datum?Tänkte om man kunde se en från 1949 som fortfarande lyser.
@mårt sorry för ot men jag har inga ps-skillz.
Om nån orkar skulle jag gärna se en sub utan datum (med 3a istället då).
Intressant ändå
För den dagen då Panerai öppnar boutique i Sverige, här har vi Luminor Marina Swedish Boutique Edition, med en touch av JMP.