• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Photoshoppade Paneraidrömmar

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1617882361905.png


Någon snubbe i någon Facebookgrupp knåpade ihop den är som önskan inför 44mm Submersible-kollektionen som väntas dyka upp nästa år. Vad säger ni? :)

Ser ut som en magrette
 

David71

Rolex
2-Faktor
Två stycken inte så fantastiska photoshops denna afton (ursäkta framförallt visarna på den ena), men nivån räcker för att inse att jag skulle vilja ha båda modellerna, tack så mycket JMP fixa. :)

1622492288287.png
Snyggt! Min dröm-panna är någon av dessa men i en vanlig 45mm wire-lug boett.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det här är lite off-topic, för det här är inga drömmar, men jag föreställde mig vad Year of the Radiomir 2022 skulle kunna innebära. Det blev mer av en mardröm. :)
1625047984624.png
 

Caravelle33

Vacheron
Det här är lite off-topic, för det här är inga drömmar, men jag föreställde mig vad Year of the Radiomir 2022 skulle kunna innebära. Det blev mer av en mardröm. :)
1625047984624.png
Jag gillar den blå. Har alltid varit svag för 685 och 687. Älskar också 690 så en kombo av dom hade passat mig utmärkt. Edit. Ta bort den blå sekundvisaren och inget vågmönster på baksidan.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den blå. Har alltid varit svag för 685 och 687. Älskar också 690 så en kombo av dom hade passat mig utmärkt.
Det var där min tanke började ... och det funkade ganska bra på det bandet, men på ett mörkare såg det hemskt ut. Och Panerai brukar skicka med mörkare OEM-band. Varför de har ett rödbrunt till 687 stör mig oerhört. Passar på 685 dock, så det är väl lathet.
 

Caravelle33

Vacheron
Det var där min tanke började ... och det funkade ganska bra på det bandet, men på ett mörkare såg det hemskt ut. Och Panerai brukar skicka med mörkare OEM-band. Varför de har ett rödbrunt till 687 stör mig oerhört. Passar på 685 dock, så det är väl lathet.
Vilket band som kommer i lådan är mitt minsta problem, banden som kommer med klockan lämnar aldrig lådan.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vilket band som kommer i lådan är mitt minsta problem, banden som kommer med klockan lämnar aldrig lådan.
Ah. Nä. Det är sant, i de flesta fall. Just bandet jag har 'shoppat på den blåa i bilden ovan, dubbelvikt tan asso eller vad det nu egentligen heter, det är ett undantag. Det är ett förbannat bra band.
 

Caravelle33

Vacheron
Ah. Nä. Det är sant, i de flesta fall. Just bandet jag har 'shoppat på den blåa i bilden ovan, dubbelvikt tan asso eller vad det nu egentligen heter, det är ett undantag. Det är ett förbannat bra band.
Det håller jag iofs med om men att köpa ett extra till de priser Panerai håller skulle nog inte vara värt.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Gillar ju Cali-dial, men uppväxt med MTV så får "Hammer time" mig att tänka på:

vintage-mc-hammer-watch.jpg
 
Topp