Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För den dagen då Panerai öppnar boutique i Sverige, här har vi Luminor Marina Swedish Boutique Edition, med en touch av JMP.
Jag vart såld på Bucherer Blue-modellerna ett tag (kanske fortfarande är), men insåg att det snarare var en så här helylle svensk version av en Bettarini i titan jag ville ha (med Bucherertavla).
@kmg önskade något å min ovan nämnda Bucherer Blue Bettarini, fast med mattare grå tavla. Här är ett enkelt försök:
Här är en annan dröm. En 8-dagars Bettarini base, fast med orange index liknande de på 602.
Just ja, den här postar jag emellanåt också. Så som jag tycker 590 borde sett ut, med silvervisare, för att matcha det vita bättre än den svarta sekundvisaren.
Jag drömmer även om en nyversion av 168, med ecru-index.
Och nu vet vi vad folk gör när dom ”jobbar hemifrån”.Sist i den här kavalkaden har vi "the mårt". Jag tror det var @azcii som bakade ihop sista versionen? En arabic mårtdial base med domglas i 44mm 1950-case. Oj oj oj. I'd be all over that one.
Er tur.
Låt mig försvara mig en smula med att säga att jag har gjort de här sena kvällar när jag borde ha umgåtts med frun. Skapa såna här trådar däremot, det gör jag gladeligen på "jobbet".Och nu vet vi vad folk gör när dom ”jobbar hemifrån”.
Tycker den blev bra. kan man få ner metallic-effekten något på tavlan så är det en vinnare.@kmg önskade något å min ovan nämnda Bucherer Blue Bettarini, fast med mattare grå tavla. Här är ett enkelt försök:
Tycker den blev bra. kan man få ner metallic-effekten något på tavlan så är det en vinnare.
Ojojoj. Riktigt bra
Nejnejnej. Den är kallt mörkgrå . Inget rött alls i.Lätt mocka-feeling på tavlan, jag är ett fan!
Jag tänkte på finishen - inte färgenNejnejnej. Den är kallt mörkgrå . Inget rött alls i.
Med vibbar av inkört asso? Panerai 2021 ==> lädertavlorJag tänkte på finishen - inte färgen
Med vibbar av inkört asso? Panerai 2021 ==> lädertavlor
Med vibbar av inkört asso? Panerai 2021 ==> lädertavlor
För mycket idéer, för lite photoshop.
+1Jag är en tyckare, ingen formgivare
Jag är en tyckare, ingen formgivare
Ni kanske kan kravspeca vad ni vill se?
Ni kanske kan kravspeca vad ni vill se?
Kan du radera alla baby-blå detaljer från alla refs?Ni kanske kan kravspeca vad ni vill se?
Jag är för trött ikväll. Här är en halvkass version som kanske ändå ger lite känsla. Gonatt.En 422 med grön tavla!
Det är helt omöjligt. Babyblå sätter sig och går inte bort i photoshop.Kan du radera alla baby-blå detaljer från alla refs?
På tal om det, förresten. Har ni noterat att PAM 1025 Roma edition inte bara har borttagen bebisblå sekundvisare jämfört med 1312, utan även sunburst.Kan du radera alla baby-blå detaljer från alla refs?
Noterat den. Tänker man bort bandet med de röda hipstersömmarna och överväger att fimpa sunbursten så blir den en riktig hit.På tal om det, förresten. Har ni noterat att PAM 1025 Roma edition inte bara har borttagen bebisblå sekundvisare jämfört med 1312, utan även sunburst.
(Obs: icke-photoshoppad bild, eller ja, fan vet vad Panerais marknadsavdelningen har gjort, men det var i alla fall inte jag.)