• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizzabagare...

jabla

Sarlacc
Grattis!
Här kommer receptet på min bakispizza som jag brukar utan efter hårda krogbesök. Den heter Panzerkönig och består av

Kebabkött
Pepperonikorv
Extra mycket oxfilé
Fetaost
Salami
När jag väl fått den levererad brukar jag addera lite chiliflakes och cayennepeppar till den.
Och om jag inte är tillräckligt förstörd så kan jag eventuellt veva ihop en bea att hälla över.

Och viken öl är bäst att dricka till den? förneka inte att bästa bakfyllereceptet är att skjuta upp tills man sover igen. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort Grattis till 600 och till pizzabagare!

Ska vi se, ROLEX, ROLEX, ROLEX, ROLEX och sist men inte mist Öhhhööö en ROLEX till!!! Är bara att sätta sig ner och njuta min vän :D...
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Stekt ägg
Skinka
Oxfilé
Bea
RÅ lök

Magen kommer att leverera doftsensationer som gör alla andra illamående. Men du kommer att må bättre! :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du behöver något med sälta samtidigt lite flottigt och gott
Tonfisk, lök, paprika, oliver och fetaost!
Givetvis bjuder jag dig på Min hemmapizza:)
image.jpg



Antingen så jobbar du som pizzabagare eller så har du varit och handlat köppizza Compiss ;):D:hungry:!
 

orre

Cartier
Bakis? sås! Massor utav sås!

Vitlökssås, bearnaise, tacosås, BBQ, stark chilisås. Lite som en quattro formaggio(4 sorters ostar) fast med sås, och 5st. Aldrig testat pizzan, än, men den kan inte misslyckas.

EDIT: serveras givetvis med en, eller två, återställare. :cigar:
 

BOTL

Panerai
Grattis.
En riktig tomatsås som du har reducerat, mozarella, semitorkade körsbärstomater, färska champinjoner, svensk mörad ryggbiff och oxfile som har legat en liten stund i dragon och dragit i sig lite smak.
 

jabla

Sarlacc
Fasiken vad allvarligt ni tar på en bakfylla! det är ju bara att stoppa i sig något som stannar kvar och förtära vätska av valfri alkoholhalt. :D
 

jabla

Sarlacc
Känner att jag möjligtvis kommer att vara bakis i morron så jag läser vidare då med förhoppningsvis större hunger :)
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Är man riktigt bakis vill man inte ha någonting. Nada.
Är man däremot lite mindre bakis så får pizzan dubbla som frukost, då kan den också låtsas vara en sån.
Tomatsås
Ost i rikliga mängder
Skinka i rikligare mängder (nu börjar vi närma oss en frukostmacka här)
Ananas (vatten är viktigt)
Oregano. Massor av oregano.

Grattis!
 

Minuteman

Rolex
Eftersom det var rätt svar i min pizzatävling nyligen så kan den ju inte vara fel här heller. :)

uploadfromtaptalk1400196548942.jpg

Ägg
Bacon
Lök
Pepperoni
Fetaost

Grattis till titeln!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ehh... Är man tillräckligt bakfull så käkar man ingenting... Således är mitt svar: ingenting!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Kött, fett, salt, fett och ägg.
+1liter mellanmjölk.

Detta är receptet på att lura en säker död!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Grattis till pizza-status.
Känns som jag är för sent in i tävlingen, men en riktig bakispizza behöver salta ingredisenser...

Så förutom ost & tomatsås så behövs bacon, salami & skinka. Toppas med flagor av parmesan & gärna lite pesto. Till detta minst 0,5 liter, lätt avslagen Coca Cola.

:D
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Sorry. Ett kanonupplägg till tävling, men den ultimata bakfyllepizzan finns redan. En Napolitana med extra sardeller bakad av grabbarna på K-holmens Pizzeria på Celsiusgatan i Sthlm. Käkas dagen-efter-rumstempererad direkt ur kartongen, med 10 stänk Frank Red Hot Chili 'n Limesås per slice. Sköljs ned med 2 liter Cola och 2 Treo/2 Resorb i en halvliter kranvatten. Hela kalaset avnjuts med fördel liggande i en soffa framför gamla avsnitt av Simpsons.

Bakfylla kan vara en njutning
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag bryter mot reglerna och säger inbakad hamburgertallrik.. varför? För att hamburgertallrik äger, that's why:)

Grattis till the big 600 Björn!
 
Topp