• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Ni som lirar Pokemon Go, lirade ni även Pokemon på Gameboy/DS eller är det hypen som gjort att ni börjat lira det ?

Ni som lirar Pokemon Go, lirade ni även Pokemon på Gameboy/DS eller är det hypen som gjort att ni börjat lira det ?
Har minst ett spel från alla generationer pokemon! Började med pokemon blue 1999 när man var 7 år. Direktimporterade pokemon silver från USA innan det fanns i Sverige också som liten grabb :D

Känns som att vi äntligen kan kliva fram nu utan att behöva bli kallade för barnsliga nördar :p

Spelade igenom både Pokémon blå, röd och gul minst 5 gånger var. Fastnade aldrig för de senare generationerna men spelade dock igenom LeafGreen och FireRed när de kom ut. Spelar med jämna mellanrum fortfarande igenom LeafGreen/FireRed på emulator på datorn, satta faktiskt igång en ny genomspelning för några dagar sedan på grund av PokémonGO.

@Apansson; vilka är det du saknar? Ser att du inte har Venusaur, men vilka fler? Några som känns inom räckhåll?

Spelade igenom både Pokémon blå, röd och gul minst 5 gånger var. Fastnade aldrig för de senare generationerna men spelade dock igenom LeafGreen och FireRed när de kom ut. Spelar med jämna mellanrum fortfarande igenom LeafGreen/FireRed på emulator på datorn, satta faktiskt igång en ny genomspelning för några dagar sedan på grund av PokémonGO.

@Apansson; vilka är det du saknar? Ser att du inte har Venusaur, men vilka fler? Några som känns inom räckhåll?
Venusaur (typ 80 candy kvar)
Alakazam (typ 80 kvar)
Victreebel(typ 40 kvar)
Muk(typ 40 kvar)
Exeggutor (typ 10 kvar)
Lickitung
Kabutops(typ 35 kvar)

Venusaur (typ 80 candy kvar)
Alakazam (typ 80 kvar)
Victreebel(typ 40 kvar)
Muk(typ 40 kvar)
Exeggutor (typ 10 kvar)
Lickitung
Kabutops(typ 35 kvar)

Fan du har ju kämpat på bra! Tips; Lickitung brukar finnas vid Kammakargatan/St.Johannes Kyrkan :)

Själv har jag några bra höga men inte i närheten av lika välfylld pokedex!
Screenshot_20160809-114547.png

Såhär ser det ut idag. Har inte power up någon pokemon en enda gång och är level 18. Inte spelat så mycket som ni märker. Började lira 8 juli, då kunde man hålla gymmen ett tag när nästan ingen spelade. Sen la jag av ett tag men tänkte börja lite igen.

Screenshot_20160809-133413.png

Screenshot_20160809-133454.png

Screenshot_20160809-134104.png

Lirade pokemon blå, gold, leafgreen och ruby :) Hittade även min samling av mina bästa pokemonkort jag sparat som ligger i en pärm :D
Man ska ha koll på sina gamla kort. Vissa serier ur några tidiga batches går jävligt dyrt. Klassiska charizarden går för 5-7k+ i något visst utförande jag ej minns för stunden.

image.png

Lever 15 nu. Det tar sig så sakteliga. Tänkte ta en promenix och äggladda lite ikväll för första gången, förutsatt att det är uppehåll.

Tillbaka
Topp