• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

19. Inte besökt något gym än. Ska man göra det eller? Gillar mest själva samlandet :)
Tycker gym är rätt värdelöst, är nästintill omöjligt att hålla den i ett dygn för att få pengar och man får inte mycket xp. Tycker man borde kunna få godis utan att vinna x antal matcher med en pokemon så de kan utvecklas som i de gamla spelen...

Level 24 "och en halv" sedan länge, inte spelat på ett tag.
Sjukt less på att jag inte hittar någon Snorlax :D
Har dock hittat 114 olika vilket känns som "ok", är en pokemon ifrån att evolva 4st också så "snart" 118 :)

Jag är level 24 (bara 15k XP kvar till 25, borde gå att fixa i helgen innan semestern är helt slut). Jag har hittat 117st nu. Skulle kunna evolva två till, men avvaktar lite till de kan bli tillräckligt bra (Dragonite bl a).

Ja, jag kutar runt och jagar små Pokemons. Positivt!!! Jag har ju pga av det sprungit på klockbutiker man måste gå in pga av klockorna.
Bra spel. :p

Vet inte om detta är en bugg eller om det ska vara så men jag tog över lite gym igår. Efter första så kunde jag hämta ut ett pris i shoppen, och en nedräkning började på 24 h (tror jag). Sen tog jag över ett till gym under kvällen, och då var nedräkningen ej klar men i shoppen stod det fortfarande "1" uppe i högra hörnet, så jag tolkade det som att jag kunde hämta ut ett pris när timern gått ner. Men nu står det "0" igen, efter natten...

Hur fungerar det med timern och pris egentligen? Förstår någon vad jag menar? :D

Vet inte om detta är en bugg eller om det ska vara så men jag tog över lite gym igår. Efter första så kunde jag hämta ut ett pris i shoppen, och en nedräkning började på 24 h (tror jag). Sen tog jag över ett till gym under kvällen, och då var nedräkningen ej klar men i shoppen stod det fortfarande "1" uppe i högra hörnet, så jag tolkade det som att jag kunde hämta ut ett pris när timern gått ner. Men nu står det "0" igen, efter natten...

Hur fungerar det med timern och pris egentligen? Förstår någon vad jag menar? :D

Du måste fortfarande "äga" gymmet om du ska få ett till "pris" eller ta över ett nytt när timern är nollställd.

• Like
Reactions: joF
Update... Fick Laprasen i 10km häromdagen :D
image.png

50... Riktigt dåligt.
Läste en artikel i Forbes där det påstods att samma pokemons dyker upp på samma ställe om och om igen. Om det stämmer bör man nog återvända dit man hittade sin Snorlax el Dragonite. På tal om dessa, någon som fångat än?

Semestern är slut och man får pallra sig tillbaka till jobbet imorgon. Jag gissar att annat måste prioriteras upp ett tag nu. Jag kom i alla fall upp i level 25 idag och skrapade ihop den sista Dratinin jag behövde för att få min Dragonite. Tyvärr inte så jättebra, men det finns potential för mycket Power Up.
Jag fick några till nya idag och har hittat 123 st. :)
Det här är de bästa:
image.png

image.png

Semestern är slut och man får pallra sig tillbaka till jobbet imorgon. Jag gissar att annat måste prioriteras upp ett tag nu. Jag kom i alla fall upp i level 25 idag och skrapade ihop den sista Dratinin jag behövde för att få min Dragonite. Tyvärr inte så jättebra, men det finns potential för mycket Power Up.
Jag fick några till nya idag och har hittat 123 st. :)
Det här är de bästa:
image.png

image.png
Skönt med sommarlov?

Edit: Skrev efter att ha kollat bilderna. Läste nu att du haft semester :)

Lite för bra. Snyggt jobbat!
Säker på att du inte använt xcode el liknande ;)
Du har bockat av de flesta på listan känns det som https://www.pastemagazine.com/articles/2016/07/the-50-best-pokemon-to-use-in-pokemon-go.html
Jag gissar att det var till mig och jag har använt pokevision en del medan det fungerade. Det var då det var riktigt kul, hitta något i fel del av stan. Bara spurta på cykeln för att hinna dit i tid. Den jakten var mycket roligare. Orkade inte vara ute lika mycket när man bara hittade på måfå. Bra träning blev det i alla fall. Jag tror jag har 22 mil loggat i appen. :)

Jag gissar att det var till mig och jag har använt pokevision en del medan det fungerade. Det var då det var riktigt kul, hitta något i fel del av stan. Bara spurta på cykeln för att hinna dit i tid. Den jakten var mycket roligare. Orkade inte vara ute lika mycket när man bara hittade på måfå. Bra träning blev det i alla fall. Jag tror jag har 22 mil loggat i appen. :)
Glömde tagga/citera.
Kan inte klandra dig. Gjort likadant :).
Poke radar verkar vara uppe fortf. Oklart om funkar lika bra.

19. Inte besökt något gym än. Ska man göra det eller? Gillar mest själva samlandet :)

Tycker gym är rätt värdelöst, är nästintill omöjligt att hålla den i ett dygn för att få pengar och man får inte mycket xp. Tycker man borde kunna få godis utan att vinna x antal matcher med en pokemon så de kan utvecklas som i de gamla spelen...

När du tar över ett gym/sätter en pokémon där kan du direkt plocka ut "priset"= guldmynt som du sedan kan använda i shopen. Du går in på din avatar, klicka på pikachu-guldmyntet, sedan högst upp i högra hörnet finns en sköld med en siffra i (siffran visar hur många gym du har för stunden) klicka på "collect now" så plockar du ut dina mynt och tiden börjar ticka ned tills nästa gång du kan collecta, alltså om 21 timmar. Du får 10 st "pikachu-mynt" för varje gym.

Ända anledning att fightas i gym är alltså att få mynten. Dina Pokémon blir inte bättre. (Visst, du får lite XP)..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp