• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Porsans tråd för virtuella lavetter...

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hur används ordet oanvänd?
  • Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner.
    1. Många sparar mycket pengar på att handla begagnat på nätet och chansen att få sålt för små skor eller en oanvänd fyrhjuling är mycket stor.
    2. Premiärministern fastslog även att brittisk nyhetsmedia som BBC och Sky news bör lämna över oanvänd film från kravallerna till polisen.
    3. En oanvänd järnklubba som legat gömd i sex år.
    4. För en vecka sedan bytte jag till mig en spetstopp mot en röd kjol från Filippa K som hängt oanvänd i min garderob alldeles för länge.
    5. Uran som innehåller stora mängder oanvänd energi.
    6. Den blev dock stående oanvänd i garaget såväl under Hötorgskravallerna som almstriden.
    7. Så medan du väntar står helikoptern oanvänd på andra sidan länsgränsen.
    8. Och samtidigt börjar Stockholms stad nu undersöka möjligheterna för skidspår i en oanvändtågtunnel.
    9. Förtroenderåden på anstalterna är i detta sammanhang en oanvänd resurs som Kriminalvårdens beslutsfattare har bortsett från.
    10. Flytvästen tros vara oanvänd eftersom axelremmarna är intakta.
 

EjH

Omega
Alla som kommenterar här antar jag inte är köpare av en sådan klocka.

Jag har massa referenser att visa till, så den som är intresserad är välkommen att ta de vidare på PM.

Trevlig helg
 
För att avrunda detta så all trafikpoliser kan ta helg, den som hittar en billigare Rolex daytona från 2018 kan gärna visa den, jag klarar inte hitta någon varken här, på blocket, eller på Facebook sidorna.

Kan vi ta helg? Det kommer jag göra iaf!

Tack och hej
https://www.tidssonen.no/forum/threads/116500ln-rolex-daytona-svart.56362/

En norsk från -19, använd ca: 15 gånger med några få hairlines, d.v.s. oanvänd :):):) för 180k norska, ca: 196k svenska, osäker på vad ett tavelbyte ligger på men säkerligen under 50 lök i alla fall! :) Trevlig helg!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det var en bra trådstart, det skulle bli ännu bättre med fler lavetter istället för att samma tar upp tre sidor. Har ingen egen på lager, men nu när tråden finns kanske det kommer...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hur har man mage att begära 38k för en date och beskriva den som "mycket fint skick" när den är fulpolerad? @Jacob T.
https://klocksnack.se/threads/rolex-date-1500-mycket-fint-skick.115396/
Screenshot_20190703-102321_Samsung Internet.jpg
 
Är omåttligt sugen att ta upp en hel drös exempel från ligan av hemmameckare utan koll på forumet.
Då inte försäljning, men det är många gånger jag sett flera av dem vi urmakare kallar ”fulmakare” som tror sig veta hur saker ska göras, ger felaktiga råd och sprider inkorrekt info i tron om att de minsann kan skruva lika väl som någon utbildad och kvalificerad urmakare.
Vill dunka huvudet i närmsta betongvägg av vissa av inläggen...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hur har man mage att begära 38k för en date och beskriva den som "mycket fint skick" när den är fulpolerad? @Jacob T.
https://klocksnack.se/threads/rolex-date-1500-mycket-fint-skick.115396/
Screenshot_20190703-102321_Samsung Internet.jpg
Min första Rolle. Köpte den här på KS (jag var helt grön i klockvärlden) av medlem med många inlägg. Tappade 7 min/dag vid ankomst men ville inte krångla så jag lät serva och polera den hos Bergströms :)

Bra värdeutveckling för köparen om han nu får den såld.
https://klocksnack.se/threads/rolex-oyster-perpetual-date.43079/

Edit: lägger ingen värdering i huruvida säljaren ska ha en lavett eller ej. Mest kuriosa att det var min gamla och första Rolex.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det här förtjänar en lavett. Skrev ett PM ang en explorer som är till salu för 52k. Priset har tydligen höjts och nu ska jag tydligen ”matcha” någons bud.
Hur orkar man anstränga sig så mycket för 1000kr mer?
@Alex Taól

383C900C-8B43-48E3-90A1-284A348366ED.png
Pissigt, samtidigt som det är nästan lika pissigt med alla som PM:ar och kan tänka sig köpa så fort något är lite billigt.
 
Topp