Sjuk läsning.. Min historia.
Efter att ha letat länge efter ett särskilt fotografi av en särskild fotograf, fann jag det tillslut på Ebay. Lyckan var total, precis som renoveringen börjar bli färdig och lite nytt skall upp på väggarna. Jag brukar varken posta eller beställa dyrare föremål, är för nervös för det. I detta fallet är jag tvungen, så jag genomför jag köpet. Värt att nämna kan vara att detta är mitt första köp på Ebay.
Väntar spänt på dagen det skall komma och jag får tillslut ett meddelande (från postnord) om att de försökt lämna av det hemma, då jag som många andra inte är hemma under förmiddagen går det vidare till ett utlämningsställe som lyckligtvis ligger 50 m nedåt gatan. En dag blir till två som blir till tre etc. Tillslut ringer jag Postnord och frågar vad som hänt då jag ser att det under flera dagar "är på väg" till utlämningsstället, efter 40 minuter får jag prata med en kvinna i telefon säger att paketet verkar vara "dött", vilket innebär att det inte scannats på några dagar. Postnord kontaktar utlämingsstället som är väldigt litet och vad jag vet noggranna, de uppger att de inte fått paketet. Återkopplar efter två dagar till Postnord som trött svarar att avsändaren helt enkelt får göra en reklamation. Tack och hej. Ingen vidare hjälp. Ingen uppföljning. Jag upplevde att Postnord såg detta som normalt, sånt som händer, och jag gissar att jag inte är den enda som ringer in men va faaaan?
Tacksamt nog var säljaren hjälpsam och vi har fortsatt kontakt.
ALDRIG mer kommer jag skicka något av värde, men så slår det mig, vad har värde? Ett brev från en mor till en son? Från en fru till en man? ALLT är av värde tänker jag? Helt bisarrt, i vilka jävla länder är posten så katastrofal? Aja nu har jag fått raljera. Ser pengarna som förlorade.