• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Camo00

Patek
För i helvete!!! För andra gången får jag en paket-avi EFTER att paketet skickats tillbaka till utlandet!
Ska eftersänd post ta en månad? Vad betalar man eftersändning för då..?
20171011_200706.jpg
 

Subby

Rolex
För i helvete!!! För andra gången får jag en paket-avi EFTER att paketet skickats tillbaka till utlandet!
Ska eftersänd post ta en månad? Vad betalar man eftersändning för då..?
20171011_200706.jpg

Eftersändningssystem fungerar lite annorlunda, vissa ombud är väldigt lata med att fixa till aviseringarna och inte alltid postnord skickar rätt eftersändningsavier till ombuden så de kan sköta sitt jobb rätt. Just i ditt fall kan du skylla på ditt ombud tror jag, de har nog samlat på sig påminelseavier och skickat det sent. :(

Edit: Jag vill även tillägga att alla eftersändningsavier hanteras av postombuden.
 
D

Deleted member 9585

Guest
Postnord har tappat bort 10 av mina senaste paket, visst det är inga stora summor det handlar om but still :mad:
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Lars Wilderäng (@cornubot på twitter) kör för närvarande ett test är han skickar en GPS-tracker med PostNord.

2 av 2 för PostNord so far...

Endast brev hittills men utlovat test med paket inklusive omaskerade iPhone-paket inom kort. Kan följas dels löpande under #brevet på twitter eller i efterhand här:
http://cornucopia.cornubot.se/2017/10/fortsatt-optimerad-logistik-for-brevet.html

Edit 14/10: 3 av 3 för PostNord so far...
 
Senast ändrad:

Camo00

Patek
Eftersändningssystem fungerar lite annorlunda, vissa ombud är väldigt lata med att fixa till aviseringarna och inte alltid postnord skickar rätt eftersändningsavier till ombuden så de kan sköta sitt jobb rätt. Just i ditt fall kan du skylla på ditt ombud tror jag, de har nog samlat på sig påminelseavier och skickat det sent. :(

Edit: Jag vill även tillägga att alla eftersändningsavier hanteras av postombuden.
Säkert, men i kundens (mina) ögon ÄR ombudet PostNord!
 

Kaha

Omega
Om man vill minska på strulet med aviseringar, så kan jag rekommendera Postnords app. Funkar riktigt bra, med avin rätt i telefonen.
En sak Postnord faktiskt gjort bra.
 

Nero13

Panerai
2017-11-14 11:01 Försändelsen har ankommit mottagarlandet. men fortfarande inget paket eller uppdatering?? FFS börjar bli riktigt trött på det här företaget nu...
 

Yrsnö

Cartier
2017-11-14 11:01 Försändelsen har ankommit mottagarlandet. men fortfarande inget paket eller uppdatering?? FFS börjar bli riktigt trött på det här företaget nu...
Samma sak hände mig förra veckan, fick efter en jäkla massa grävande fram ett referensnummer jag gick till utlämningsstället med. Visade sig att paketet hade legat där i 2 veckor och skulle returneras dagen efter... Bra att man fått någon som helst AVI eller liknande innan. :banghead:

Såklart hade jag vart där två gånger innan med mitt trackingnr, men de kunde inte hitta paketet med endast det som referens.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Samma sak hände mig förra veckan, fick efter en jäkla massa grävande fram ett referensnummer jag gick till utlämningsstället med. Visade sig att paketet hade legat där i 2 veckor och skulle returneras dagen efter... Bra att man fått någon som helst AVI eller liknande innan. :banghead:

Såklart hade jag vart där två gånger innan med mitt trackingnr, men de kunde inte hitta paketet med endast det som referens.

Är i samma sits här, väntar på ett paket som är en present till min far. Vad gjorde du för att hitta numret du behövde?
 

Kugghjul

Panerai
Ganska tröttsamt att all dj*vla Wish-skräp folk beställer (från Kina, till lägre fraktkostnad än vad det kostar att skicka något i Sverige) gör att våra kära klockor får ligga i säckar utomhus och bli fuktskadade!

https://www.svd.se/paketen-dumpas--...YH1D&utm_medium=email&utm_campaign=2017-12-05

Självklart skandal från Postnords sida, men vad skall de göra när de får ett så stort antal paket dumpade på sig, troligtvis utan kostnadstäckning, från utländska länder som "utnyttjar" de internationella (post)avtal Sverige ingått. Inte utan att man lätt hittar paralleller till andra områden.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Måste faktiskt ge credd åt hur PostNord hanterat mina paket under julruschen. En jävla fart på alla paket och inga strul öht. Black Friday var flaskhalsen, nu har (åtminstone mina tio paket) flödat fram :)
 

Golbica

Omega
Sen angående att det står glas aktas på vissa paket, det är ju bara en trigger för en rebellisk ungdom som jobbar på bandet att medvetet tappa paketet för dom hatar sitt jobb. En slags revenge på arbetsgivaren men tyvärr lider den enskilda konsumenten men det skiter man fan i efter ett 12h pass.
 

Josef B

Bestraffaren
Hämtade ut ett paket förra veckan från utlandet. Fick ingen avi utan följde spår-id, den hade kommit fram och var hos ombudet i 1 vecka, men var osäker på om den verkligen var framme. Jag chansade och lyckades hämta ut den.
Fick avi idag. Två veckor senare. Ombudet fel kanske..
 

zeke_varg

Omega
As per our record the item has been dispatched out to STOCKHOLM UTRIKES on 03 Nov 2017.

Det där paketet är nog borta även om avsändaren säger att jag ska kolla med posten här i svedala! :D Aja, jag har bara haft två fejl med post de senaste 40åren så ska nog vara rätt nöjd.
 

Molgan

Cartier
Sen angående att det står glas aktas på vissa paket, det är ju bara en trigger för en rebellisk ungdom som jobbar på bandet att medvetet tappa paketet för dom hatar sitt jobb. En slags revenge på arbetsgivaren men tyvärr lider den enskilda konsumenten men det skiter man fan i efter ett 12h pass.

Typiskt inställning hos 90-talister, jobbet suger så givetvis är det arbetsgivarens fel, eller nån annans..
Men det är fullt frivilligt att säga upp sig och göra nått annat.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jävla knällspikar som klagar på postnord, aldrig haft problem och har skickat och mottagit över 300-500 paket

Själv uppe i några hundra utan problem men visst finns det saker att förbättra ändå. Inom Sverige fungerar det oftast bra, iaf om en kör rekad (allt annat är på egen risk anser jag) men från utlandet kan det strula. Och så har jag fått rekade paket rakt i brevlådan några ggr vilket inte är ok (tog upp detta med lokala kontoret, inte hänt sedan dess ;) )
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Det stora problemet är väl dels black friday som slagit alla rekord. Men också att folk har "upptäckt" tex Wish och Ali Express...
 

Hellebring

Cartier
Ärligt talat tror jag det är för dålig uppföljning mot ombud och lokalkontor. Folks upplevelser är helt upp till dessa och vissa av dem är riktigt dåliga men eftersom deras resultat rapporteras av dem själva så blir ju feedbacken inte realistisk/balanserad. Mitt ombud är jättebra och strular aldrig, snarare tvärt om, men lokalkontoret där posten sorteras och brevbäraren utgår från är otroligt slarviga. Jag anar att detta beror på för hög arbetsbelastning då det blev dåligt i samband med att de slog ihop flera lokalkontor och skar ned på personal för några år sedan.
Postnords kundservice lämnar sedan en hel del att önska..
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skickade för en månad sen ett paket till USA, det ligger i dag och snurrar i Australien. Det är rekommenderat.
Postnords svar=Det är faktiskt inte vårat problem, du får vänta tills det kommer tillbaka eller försvinner. Australiens postverk behöver en formel anmälan från postnord, dom vägrar.
Gött att man köper en tjänst som dom uppenbarligen inte behöver ansvara för. Funderar själv på att starta nått sånt, det verkar vara bekvämt..:D
När samhällets infrastruktur bit för bit smulas till grus så står vi inför en stundande kollaps.
Dags att köpa G-Shock med andra ord...:nailbiting:
 

Hellebring

Cartier
Jag skickade för en månad sen ett paket till USA, det ligger i dag och snurrar i Australien. Det är rekommenderat.
Postnords svar=Det är faktiskt inte vårat problem, du får vänta tills det kommer tillbaka eller försvinner. Australiens postverk behöver en formel anmälan från postnord, dom vägrar.
Gött att man köper en tjänst som dom uppenbarligen inte behöver ansvara för. Funderar själv på att starta nått sånt, det verkar vara bekvämt..:D
När samhällets infrastruktur bit för bit smulas till grus så står vi inför en stundande kollaps.
Dags att köpa G-Shock med andra ord...:nailbiting:
Men vad tusan? Ring dem igen och förklara situationen. Jag har fått hjälp av dem med en liknande situation förut så det var förmodligen en syltig medarbetare du pratade med. Bör inte vara jobbigt för dem att ordna fram en standard avvikelseanmälan.
 
Tack Postnord!
Paketet kom med ett litet brev om att det skadats i hanteringen och att man skulle ringa till kundtjänst om något saknades. Då endast ytteremballaget levererades blev det ett samtal. Svaret från dem: brev är oförsäkrade.
Ingen dyr klocka (casio) men frustrerande.
AC8818AE-E3B3-400C-8463-CEA744A5707C.jpeg
 
Väntar på ett paket från England:

2018-03-23 18:58
Sverige
Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

Ingen uppdatering efter detta. Man kanske skulle gå ner med kolli-ID och se om det anlänt mitt lokala postombud. PostNord är fan hopplösa.
 
Topp