• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Strauss

Omega
2-Faktor
Fy fan vad drygt!
Postnord är så jävla kassa :depressed:
Tack Postnord!
Paketet kom med ett litet brev om att det skadats i hanteringen och att man skulle ringa till kundtjänst om något saknades. Då endast ytteremballaget levererades blev det ett samtal. Svaret från dem: brev är oförsäkrade.
Ingen dyr klocka (casio) men frustrerande.
AC8818AE-E3B3-400C-8463-CEA744A5707C.jpeg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tips till alla,
om ett utlandspaket inte går att spåra när det landar i Sverige, skriv till PostNord på Facebook. Ibland kan de vaska fram ett spårbart nummer.

Varför detta inte sker automatiskt och varför man måste fråga via Facebook chatten är ett mysterium, men ibland fungerar det :)
 
Tips till alla,
om ett utlandspaket inte går att spåra när det landar i Sverige, skriv till PostNord på Facebook. Ibland kan de vaska fram ett spårbart nummer.

Varför detta inte sker automatiskt och varför man måste fråga via Facebook chatten är ett mysterium, men ibland fungerar det :)
Fantastiskt. Jag har inte FB. Jag får ringa.

Edit: Min försändelse ligger tydligen hos "tullen" nu, legat där sedan den 23:e mars. Killen jag talade med trodde jag möjligen skulle ha mitt paket nästa vecka någon gång. Uäöhhö.....

Åker man på någon förbannad tullavgift nu?
 
Senast ändrad:

WiktorK

Omega
Stackars Postnord... Halkiga vägar kan verkligen ställa till det? Nej nej! Jag är inte bitter, väntar gärna lite extra på ett paket som behövs innan påsk.

Försenade paket
Trafikolyckor och försenade transporter orsaker paketförseningar.

Terminalen i Göteborg, Härryda, har cirka 3 000 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 30-31 och 40-51 till mottagare i hela landet. Dessutom cirka 6 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 30-31 och 40-51.
Terminalen i Malmö, Toftanäs, har cirka 3 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 20-29.
Terminalen i Jönköping, Torsvik, har cirka 2 000 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 33-39 och 52-59 till mottagare i hela landet.

Veddesta-terminalen i Stockholm har cirka 3 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 160-180, 182-197, 74-76 och 80-81.
I Örebro finns 2 600 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 20-29 till mottagare med postnummer som börjar på 60-61, 63-73, 77-79 och 82.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har nu haft min första "issue" med Postnord...

Jag fick en avi i brevlådan med ett paket från Tyskland (spårningsnumret slutade på DE). Spännande, ett paket jag inte kommer att jag har beställt. Jag plockar ut paketet hos mitt ombud och märker att det faktiskt är adresserat till min fru. Ytterst märkligt :confused:

Det verkar inte vara digital överföring av mottagarinformation på vissa internationella paket...
 
När man inte trodde att det kunde bli sämre. Ingen uppdaterad information när jag söker på Kolli-ID. Kommer hem och ser att en pappers-Avi ligger halvt (!!!) sönderriven på hallmattan. Jävla tur att man fått Kolli-ID digitalt för denna Avi kommer ombudet aldrig kunna läsa av. Går ner till ombudet, han söker på kolli-ID men lyckas inte finna paketet........................
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Har ett paket som ankom till Sverige 10/3. Tull och moms skulle betalas, gjorde detta samma dag jag fick brev om det (12/3). Sedan dess har inget hänt och när man spårar det står det bara att paketet ”import hanteras”. Lite galet att de ska ta 2 veckor för ett paket som är i Sverige att leverans när allt är betalat.
 

almeyero

Panerai
Haft mitt FAN-ID/Visum till VM i Ryssland liggande någonstans i Sverige i snart 2 veckor. "Försändelsen har ankommit till mottagarlandet" men sen har det inte hänt något förutom att jag fått ett sms där jag ska pröjsa för att de ska hantera brevet. Betalade sekunden efter jag fått smset men har fortfarande inte hänt något.
Efter 2 timmar i telefonkö till Postnords utrikesdel så bryts samtalet, helt fantastiskt..
 

rogart-63

Patek
Helt jävla sjukt. Min kusin jobbar på postnord och har gjort så sen det var posten. Hon tycker det är rent galet sista tiden. Skulle inte förvåna mig om dom snart går i KK? har ett paket som legat sen den 9/3. Inte ett ljud. Mer än att jag skrev till dom och fråga vad det var i försändelsen. Det kan man göra på moms.postnord.se. Så svarar dom på nån timma.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Stackars Postnord... Halkiga vägar kan verkligen ställa till det? Nej nej! Jag är inte bitter, väntar gärna lite extra på ett paket som behövs innan påsk.

Försenade paket
Trafikolyckor och försenade transporter orsaker paketförseningar.

Terminalen i Göteborg, Härryda, har cirka 3 000 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 30-31 och 40-51 till mottagare i hela landet. Dessutom cirka 6 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 30-31 och 40-51.
Terminalen i Malmö, Toftanäs, har cirka 3 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 20-29.
Terminalen i Jönköping, Torsvik, har cirka 2 000 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 33-39 och 52-59 till mottagare i hela landet.

Veddesta-terminalen i Stockholm har cirka 3 000 försenade paket till mottagare med postnummer som börjar på 160-180, 182-197, 74-76 och 80-81.
I Örebro finns 2 600 försenade paket från avsändare med postnummer som börjar på 20-29 till mottagare med postnummer som börjar på 60-61, 63-73, 77-79 och 82.
Blev också drabbad. Tur man har låga förväntningar.
 

Edin

Panerai
Tack Postnord!
Paketet kom med ett litet brev om att det skadats i hanteringen och att man skulle ringa till kundtjänst om något saknades. Då endast ytteremballaget levererades blev det ett samtal. Svaret från dem: brev är oförsäkrade.
Ingen dyr klocka (casio) men frustrerande.
AC8818AE-E3B3-400C-8463-CEA744A5707C.jpeg

Sånt suger!
Man kan ju undra varöfr de ens bryr sig om att lämna ett brev om skadat emballage när de ändå skiter blankt i att själva varan försvunnit..
Hatar Postmord!

Haft mitt FAN-ID/Visum till VM i Ryssland liggande någonstans i Sverige i snart 2 veckor. "Försändelsen har ankommit till mottagarlandet" men sen har det inte hänt något förutom att jag fått ett sms där jag ska pröjsa för att de ska hantera brevet. Betalade sekunden efter jag fått smset men har fortfarande inte hänt något.
Efter 2 timmar i telefonkö till Postnords utrikesdel så bryts samtalet, helt fantastiskt..

Sitter i samma sits, typ. Har ett paket som tog tre dagar att komma till Sverige från avsändningslandet och det var nu fyra veckor sedan! två veckor sedan jag betalade momsen och jag ringde dom i måndags varpå dom sa att det var mycket nu. Mer kunde dom inte säga. Helt jävla sanslöst dåligt! Känns som om dom borde lägga pengarna de lagt på reklam hos DN på att styra upp organisationen.... *sätt in valfritt nedlåtande ord*
 
Senast ändrad:
Gäller samma avgifter för DHL?
Provade att Googla, men hittade inget direkt svar. Kanske jag som söker dåligt. Fick nästan uppfattningen av att det beror på vad som inkommer genom DHL...
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Jaha, nu ligger man på en vecka efter betalning av USA paket. Får se om dom lyckas leverera under 2 veckor...
 

Hellebring

Cartier
Gäller samma avgifter för DHL?
Provade att Googla, men hittade inget direkt svar. Kanske jag som söker dåligt. Fick nästan uppfattningen av att det beror på vad som inkommer genom DHL...
Avgifterna för dhl beräknas redan vid bokning av tjänsten. Det är möjligt för dem då det är de själva som står för hela leveransen.
Att det bara är en part som står för hela leveransen gör det dessutom smidigare vid införtullning och så då de i mottagarlandet har all dokumentation redan från början och kan besluta hur det sorteras redan innan det kommer :)
 

lofgreno

Audemars
Nu kom det. Så typ en vecka snabbare än sist det skulle gå paket via postnord. Kanske går åt rätt håll nu...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Inte så att man blir sugen på utanför EU köp direkt nuförtiden, katastrof är ett milt uttryck!

Dock är posten bra inrikes tycker jag, iaf rekommenderat.
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lite roligt att alla (inte nödvändigtvis just i denna tråden, utan mer allmänt) kölhalar just PostNord för deras hanteringsavgifter.
Fick just en faktura från FedEx. Moms 42 kr. FedEx administrationsavgift 145 kr. PostNord verkar ju jämförelsevis vara rena lågpriskedjan!:confused:
 
Senast ändrad:
Ibland får dock Postnord till det. Näthandlade i lördags resp söndags och på måndagen efter lunch fanns två paket att hämta.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite roligt att alla (inte nödvändigtvis just i denna tråden, utan mer allmänt) kölhalar just PostNord för deras hanteringsavgifter.
Fick just en faktura från FedEx. Moms 42 kr. FedEx administrationsavgift 145 kr. PostNord verkar ju jämförelsevis vara rena lågpriskedjan!:confused:

Sjukt störande det med. Fast ibland är det billigare än momsen kunde ha varit på ändå så :rolleyes:
 

Reverso

Panerai
Jag var tidigare i eftermiddag hos Postnord Företagscenter på Första Långgatan i Göteborg. Stiger in, endast 1 annan kund på plats som grejer med sin postbox, yes tänker jag, ingen kö, passade perfekt då jag var stressad och hade ett annat brådskande ärende på ingång, går fram till kassan och uppger att "jag skulle vilja hämta ut min värdefrakt." Får då till svar "Vad är det för nåt?" varpå jag svarar att "det borde du veta om du jobbar här" ... det går några sekunder sedan får man höra "jaha, menar du värdeförsändelse?"

Självklart så kunde den inte hämtas ut, Postnord har nämligen skickat den till grannkommunen Mölndal trots att jag bor i Göteborg.
 

Rulle

Audemars
Jag var tidigare i eftermiddag hos Postnord Företagscenter på Första Långgatan i Göteborg. Stiger in, endast 1 annan kund på plats som grejer med sin postbox, yes tänker jag, ingen kö, passade perfekt då jag var stressad och hade ett annat brådskande ärende på ingång, går fram till kassan och uppger att "jag skulle vilja hämta ut min värdefrakt." Får då till svar "Vad är det för nåt?" varpå jag svarar att "det borde du veta om du jobbar här" ... det går några sekunder sedan får man höra "jaha, menar du värdeförsändelse?"

Självklart så kunde den inte hämtas ut, Postnord har nämligen skickat den till grannkommunen Mölndal trots att jag bor i Göteborg.
pppf pinsamt.. ska du vara riktigt tuff så säger du bara att du ska hämta värde så vet dom däta postajävlarna vad du ska ha!


hä.tade sj med värde idag som kommit till fel ä da av malmö haha
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag var tidigare i eftermiddag hos Postnord Företagscenter på Första Långgatan i Göteborg. Stiger in, endast 1 annan kund på plats som grejer med sin postbox, yes tänker jag, ingen kö, passade perfekt då jag var stressad och hade ett annat brådskande ärende på ingång, går fram till kassan och uppger att "jag skulle vilja hämta ut min värdefrakt." Får då till svar "Vad är det för nåt?" varpå jag svarar att "det borde du veta om du jobbar här" ... det går några sekunder sedan får man höra "jaha, menar du värdeförsändelse?"

Självklart så kunde den inte hämtas ut, Postnord har nämligen skickat den till grannkommunen Mölndal trots att jag bor i Göteborg.
Dom skickar till Mölndal beroende på vilket postnummer du har
 
Topp