Låg i brevlådanhaha det känns lovande, fick du det i brevlådan eller hämtade hos ombud?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låg i brevlådanhaha det känns lovande, fick du det i brevlådan eller hämtade hos ombud?
Nä, vem faan gör det!!!???Jag gillar inte Postnord.
Jag. Aldrig haft några större problem.Nä, vem faan gör det!!!???![]()
Inrikes med de dyrare tjänsterna värde och REK fungerar Postnord faktiskt utmärkt.Jag. Aldrig haft några större problem.
Å andra sidan dyker det upp fler och fler boxar så det är inte bara negativt. Kostnadseffektivt och smidigt för mottagarna.Medverkade i en kundundersökning så sent som förra veckan gällande PostNord, temat på frågorna var i princip "Hur mycket kan vi dra ner på utlämning och utlämningsställen innan ni säger ifrån för mycket", så det blir nog inte bättre i framtiden heller tyvärr.
Jag har testat dem två gånger. Båda gångerna vägrade luckjäveln öppna sig och jag fick styra om paketen till ombud ändå…Å andra sidan dyker det upp fler och fler boxar så det är inte bara negativt. Kostnadseffektivt och smidigt för mottagarna.
![]()
PostNords paketbox – en ny leveransplats nära hemmet
Paketbox är ytterligare ett leveransalternativ utöver hemleverans och leverans till ombud. Läs mer här!www.postnord.se
Trist, jag har aldrig haft några problem och tycker att det är jättesmidigt men det kanske är lite strul med utomhusboxarna i kylan om det är en sådan du syftar på?Jag har testat dem två gånger. Båda gångerna vägrade luckjäveln öppna sig och jag fick styra om paketen till ombud ändå…
Jag. Aldrig haft några större problem.
Det har för det mesta fungerat bra. Men just nu är ett rek som jag skickade för 5 veckor sedan försvunnit.Inrikes med de dyrare tjänsterna värde och REK fungerar Postnord faktiskt utmärkt.
Utrikes och vanlig paket eller postgång är de en katastrof.
Absolut inte utmärkt. Har nu 3 paket på vift. 1 rek o 2 spårbara. Rek borta över 1 månad. (Samma paket som @Maxer nämner ovan). Postnord är SÄMST!Inrikes med de dyrare tjänsterna värde och REK fungerar Postnord faktiskt utmärkt.
Utrikes och vanlig paket eller postgång är de en katastrof.
Sämst är väl kanske att ta i. Det är klart att man blir besviken om man råkar ut för paket som hamnar på vift men det blir ju högst anekdotiskt när de hanterar 100 miljoner försändelser per månad och det är nog många som inte riktigt förstår hur stora de faktiskt är.Absolut inte utmärkt. Har nu 3 paket på vift. 1 rek o 2 spårbara. Rek borta över 1 månad. (Samma paket som @Maxer nämner ovan). Postnord är SÄMST!
De siffrorna är en klen tröst när man väl har råkat utför tråkigheter.Sämst är väl kanske att ta i. Det är klart att man blir besviken om man råkar ut för paket som hamnar på vift men det blir ju högst anekdotiskt när de hanterar 100 miljoner försändelser per månad och det är nog många som inte riktigt förstår hur stora de faktiskt är.
Leveranskvaliteten för brev och mindre paket (dit bl.a. skicka lätt och förmodligen även REK ingår) låg på 97,71% för November med 99,996,000 försändelser och antalet klagomål för samma månad landade på 2506st eller 0.0025%.
![]()
Kvalitet – PostNords månadsvisa kvalitetssiffror
PostNords kvalitetssiffror för brev och paket per månad. Du hittar även information om kundsynpunkter och kommentarer om det som påverkar vår kvalitet.www.postnord.se
Absolut, jag menar bara att det är långt ifrån alla som har problem med försvunna paket och ser man det ur ett objektivt perspektiv är det inte alls så illa som många vill få det till. 98% är trots allt en otroligt hög procentsats i en kvalitetsmätning som jag tvivlar på att många når upp till om vi ser till KS-användarnas arbetsgivare.De siffrorna är en klen tröst när man väl har råkat utför tråkigheter.
Nu återstår att se om postnord betalar tillbaka värdet av försändelsen
Har skickat många tusen paket totalt (privat och som näringsidkare) och vidhåller att postnord är absolut sämst. Att få fram kolli och på kundservice. De har lyckats med grejer som inte borde vara möjligt. Jag klassar dem därför som sämst. Riktigt skitföretag.Sämst är väl kanske att ta i. Det är klart att man blir besviken om man råkar ut för paket som hamnar på vift men det blir ju högst anekdotiskt när de hanterar 100 miljoner försändelser per månad och det är nog många som inte riktigt förstår hur stora de faktiskt är.
Leveranskvaliteten för brev och mindre paket (dit bl.a. skicka lätt och förmodligen även REK ingår) låg på 97,71% för November med 99,996,000 försändelser och antalet klagomål för samma månad landade på 2506st eller 0.0025%.
![]()
Kvalitet – PostNords månadsvisa kvalitetssiffror
PostNords kvalitetssiffror för brev och paket per månad. Du hittar även information om kundsynpunkter och kommentarer om det som påverkar vår kvalitet.www.postnord.se
Haha jobbar du på Postnord? Aldrig hört ngn försvara dem innan.Absolut, jag menar bara att det är långt ifrån alla som har problem med försvunna paket och ser man det ur ett objektivt perspektiv är det inte alls så illa som många vill få det till. 98% är trots allt en otroligt hög procentsats i en kvalitetsmätning som jag tvivlar på att många når upp till om vi ser till KS-användarnas arbetsgivare.![]()
De kommer att betala tillbaka men först ska det skickas in dokument och beskrivningar. Verkar också lite random. Som den här gången när de skickade ett dyblött brev som skulle returneras med snigelpost efter att man skrivit "Nej" på en linje.De siffrorna är en klen tröst när man väl har råkat utför tråkigheter.
Nu återstår att se om postnord betalar tillbaka värdet av försändelsen
Nej, men dina inlägg är uppenbarligen färgade av negativa upplevelser som inte är representativa för Postnord som helhet och jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter statistiken.Haha jobbar du på Postnord? Aldrig hört ngn försvara dem innan.
Ok. Ja de är färgade av åratal av erfarenheter. Har som sagt skickat och tagit emot 1000 tals paket och vill bestämt hävda att Postnord är sämst på allt. Inget jag upprörs över..tror @Maxer kan skriva under på det? Är mest fascinerad över hur ett företag kan vara så otroligt kass år efter årNej, men dina inlägg är uppenbarligen färgade av negativa upplevelser som inte är representativa för Postnord som helhet och jag förstår inte riktigt varför du ifrågasätter statistiken.Som sagt, det är klart att det är tråkigt att tillhöra de få promille som råkar ut för bekymmer men ca 98 miljoner paket levereras trots allt inom 1-2 vardagar utan problem varje månad.
Jag googlade lite snabbt och lyckades inte hitta någon nyare statistik men motsvarande siffra för DHL/Deutsche Post var år 2019 83% så 98% är långt ifrån sämst och det finns nog få speditörer som kan klå det oavsett om man ser till nationell eller internationell nivå.Ok. Har som sagt skickat och tagit emot 1000 tals paket och vill bestämt hävda att Postnord är sämst på allt. Inget jag upprörs över..tror @Maxer kan skriva under på det? Är mest fascinerad över hur ett företag kan vara så otroligt kass år efter årHar heller inget emot en Postnord fanboy. Trodde bara aldrig jag skulle få träffa en.
En ljusglimt i den här trista historien är ditt sätt att hantera det. Toppklass som vanligt, du kunde lika gärna skickat en torped på mig för att få tillbaka dina pengar.Ok. Ja de är färgade av åratal av erfarenheter. Har som sagt skickat och tagit emot 1000 tals paket och vill bestämt hävda att Postnord är sämst på allt. Inget jag upprörs över..tror @Maxer kan skriva under på det? Är mest fascinerad över hur ett företag kan vara så otroligt kass år efter årHar heller inget emot en Postnord fanboy. Trodde bara aldrig jag skulle få träffa på en.
Positivt är att jag fått många biobiljetter av dem. Brukar få det när man ringer marknadsavdelningen när man drabbats av de mer spektakulära grejerna. Får jag till exempel ett Collisimo paket från frankrike så hamnar det alltid i en "infinite loop" mellan terminal o utlämningställe. Enda sättet att bryta den är att ringa ngn hög chef på huvudkontoret. Har hänt 7 ggr sista 2 åren (100% av fallen). En annan klassiker är när rek går tillbaka till utlämningställe och man måste hämta ut, lämna in igen och reklamera.Magiskt jävla företag.
Hur kan de ens få 1.2 på reco?
Postnord AB, Solna: Läs kundernas omdömen på Reco.se
Läs och skriv rekommendationer om Postnord AB i Solna. På reco.se tipsar vi varandra om vad som är bra och mindre bra i din stad.www.reco.se
Fanboy eller inte. Första o troligen den sista jag stöter på ngn som försvarar Postnord. Kommer inte att kunna omvända dig o tänker inte försöka men skulle nog föreslå att du tittar på vad kunder säger om ett företag istället för att gå in på deras hemsida för att finna "fakta". Over and out!Jag googlade lite snabbt och lyckades inte hitta någon nyare statistik men motsvarande siffra för DHL/Deutsche Post var år 2019 83% så 98% är långt ifrån sämst och det finns nog få speditörer som kan klå det oavsett om man ser till nationell eller internationell nivå.
De flesta håller Japan högst på listor över kvalitet, precision och liknande mått och vad jag kunde hitta så låg de på 97.8%, dvs. samma procentsats som Postnord även om det var ganska gammal statistik.
Jag vet inte om jag skulle kalla mig PN-fanboy och jag har inte heller någon koppling till företaget annat än som kund och "delägare" men du verkar vara ganska faktaresistent och hänvisar till personliga upplevelser som utgör en försvinnande del av deras totala verksamhet.![]()
Löser sig alltid. Tycker som sagt att det är spännande hur dåliga de är gång på gångEn ljusglimt i den här trista historien är ditt sätt att hantera det. Toppklass som vanligt, du kunde lika gärna skickat en torped på mig för att få tillbaka dina pengar.
Statistiken kommer dock från det fristående Kantar Sifo som så vitt jag vet har ett gott anseende och används frekvent av både privata aktörer såväl som myndigheter och ligger bl.a. till grund för valprognoser. Att du tar till begrepp som fanboy (som du senare redigerade bort men nu verkar ha återställt) och försöker förlöjliga på olika sätt förstärker bara upplevelsen av att dina inlägg är skrivna i affekt och du verkar inte heller vilja ta till dig att de, rent statistiskt, har samma eller till och med bättre leveranskvalitet än andra aktörer och/eller andra länders statliga postverksamhet trots att de enligt dig är sämst och alla andra påstås vara bättre.Fanboy eller inte. Första o troligen den sista jag stöter på som försvarar Postnord. Kommer inte att kunna omvända dig o tänker inte försöka men skulle nog föreslå att du tittar på vad kunder säger om ett företag istället för att gå in på deras hemsida för att finna "fakta". Over and out!
Har inte raderat fanboy vad jag kan minnas o menade det inte som en förolämpning heller. Du menade säkert inget illa när du kallade mig faktaresistent hellerStatistiken kommer dock från det fristående Kantar Sifo som så vitt jag vet har ett gott anseende och används frekvent av både privata aktörer såväl som myndigheter och ligger bl.a. till grund för valprognoser. Att du tar till begrepp som fanboy (som du senare redigerade bort men nu verkar ha återställt) och försöker förlöjliga på olika sätt förstärker bara upplevelsen av att dina inlägg är skrivna i affekt och du verkar inte heller vilja ta till dig att de, rent statistiskt, har samma eller till och med bättre leveranskvalitet än andra aktörer och/eller andra länders statliga postverksamhet trots att de enligt dig är sämst och alla andra påstås vara bättre.
Det känns som att diskussion fick en ganska tråkig ton och jag beklagar dina borttappade paket men det förändrar inte faktumet att en förkrossande majoritet av alla försändelser levereras felfritt.![]()
Ja, du kan be avsändaren att använda sig av en annan speditör (exempelvis DHL som finns representerat i alla länder). Skickas det via det egna landets posttjänst så kommer det automatiskt att hanteras av Postnord och vice versa.Vilket jävla skämt Postnord är när det gäller utrikes, det har säkert avhandlats förut men kan man själv göra ett val vilka som ska hantera importen dvs EJ Postnord?
Tror det är läge att eskalera tonläget lite om det finns en chans att försändelsen ligger hos ombudet men inte är scannad. På mitt förra jobb väntade vi på ett paket som var värt kanske 100 k om jag minns rätt. Av allt att döma borde försändelsen funnits hos ombudet men den var inte scannad där och både vid besök hos ombudet och på telefon med Postnords kundtjänst möttes vi av likgiltighet och rådet att reklamera till avsändaren. När min chef plöjt ner avsevärd tid i att trilskas med kundtjänsten tog tålamodet slut och han brann av och höjde rösten och hotade med polisanmälning om inte paketet dök upp. 20 minuter senare scannade ombudet det och vi kunde äntligen hämta. Mitt intryck är att man på Postnord skiter rätt mycket i om kunderna ringer och gnäller men att anmälningar till polis och Post- och telestyrelsen är något man vill undvika. Det är väl inte lika lätt att dribbla bort statistik man inte tar fram själv och de har ju vissa imageproblem efter alla nyheter om till exempel att man låtit sig infiltreras av yrkeskriminella om stjäl värdesaker ur paketen, ”släktklustret” som drivit lagret i Jordbro, och så vidare.En liten uppdatering sedan jag skrev sist, båda försändelserna gick till sist att spåra och betala manuellt i Postnords tjänst för importmoms.
Ena paketet kom fram utan problem medans de andra verkar ha försvunnit, senaste uppdateringen var 2022-01-21 "En avi har skickats till mottagaren." vilket jag också fått i min brevlåda att jag kan hämta ut paketet hos mitt ombud. Dock har paketet aldrig kommit fram till ombudet och efter att jag pratat med Postnords kundtjänst anser de att försändelsen är förlorad samt hänvisar mig till att avsändaren ska reklamera hos Royal Mail.
Vilket jävla skämt Postnord är när det gäller utrikes, det har säkert avhandlats förut men kan man själv göra ett val vilka som ska hantera importen dvs EJ Postnord?
Tyvärr inte alltid man kan välja vad avsändaren skickar med men ska försöka välja DHL, UPS eller liknande istället i framtiden!Ja, du kan be avsändaren att använda sig av en annan speditör (exempelvis DHL som finns representerat i alla länder). Skickas det via det egna landets posttjänst så kommer det automatiskt att hanteras av Postnord och vice versa.
Du kan även välja att sköta tulldeklarationen själv men det hjälper ju inte så mycket om själva paketet försvinner på vägen.
![]()
Hantera din tulldeklaration själv
Du kan välja att hantera din tulldeklaration själv när du har beställt varor eller tagit emot en gåva under ett visst värde.www.tullverket.se